logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

4 kroki do zwiększenia walentynkowej sprzedaży

  PR 06.02.2023, przeczytano 652 razy

Walentynki to ważne święto dla sprzedawców detalicznych. Wielu z nich oferuje w tym czasie specjalne promocje i wyprzedaże. Wszystko po to, by wykorzystać zwiększony popyt na prezenty i wybrane produkty. Programy lojalnościowe mogą skutecznie wspomóc te działania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-kroki-do-zwiekszenia-walentynkowej-sprzedazy,398878,artykul.html

Programy lojalnościowe to z jednej strony skarbnica wiedzy o kliencie i jego zwyczajach zakupowych, a z drugiej gotowy zestaw narzędzi i mechanizmów zwiększających sprzedaż. Jak powiązać oba te elementy przed Walentynkami, by zmaksymalizować zyski i zwiększyć lojalność klientów?

Promocje i zniżki

Jednym ze sposobów podniesienia sprzedaży detalicznej podczas Walentynek jest oferowanie specjalnych promocji lub zniżek dla członków programu lojalnościowego. Sprzedawca może na przykład podwoić punkty za zakupy dokonane w okresie walentynkowym. Może też w inny sposób nagrodzić członków programu dokonujących zakupów w tym czasie, proponując im zniżki na wybrane produkty.

- Badania przeprowadzone przez Spartavity w 2022 roku pokazały, że zniżki są dziś jednym z najczęściej wykorzystywanych przez firmy mechanizmów lojalnościowych. Nic dziwnego – kupujący zostają dzięki nim nagrodzeni za swoją lojalność od razu. Ich zakupy i przywiązanie do marki przekładają się na konkretne oszczędności, co szczególnie w dzisiejszych czasach jest bardzo cenne – mówi Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Spartavity.

Rekomendacje

Innym mechanizmem, który sprzedawcy mogą wykorzystać w okresie walentynkowym, jest oferowanie członkom programu lojalnościowego spersonalizowanych rekomendacji lub pomysłów na prezenty. Wykorzystując informacje dotyczące historii zakupów klienta, sprzedawcy mogą sugerować produkty, które najprawdopodobniej zyskają jego przychylność. To zwiększa szansę na udaną sprzedaż.

Ekskluzywne doświadczenia

Programy lojalnościowe są bardzo dobrym narzędziem do tego, by dawać uczestnikom ekskluzywne doświadczenia, dzięki którym poczują się wyjątkowo. Przed Walentynkami sprzedawca może na przykład zaoferować członkom programu wcześniejszy dostęp do specjalnych wyprzedaży albo wyselekcjonowane prezenty dla tych uczestników, którzy dokonają zakupów w tym czasie.

- Dzięki takim działaniom sprzedawców lojalni klienci czują, że należą do prestiżowego grona. To oczywiście zachęca ich do kontynuowania zakupów i umacnia więź z marką – dodaje Alexander Kubicki ze Spartavity.

Grywalizacja

Sprzedawcy, którzy chcą zwiększyć sprzedaż w okresie Walentynek, mogą także wykorzystać w swoich programach lojalnościowych elementy grywalizacji. Wystarczy zorganizować konkurs lub wyzwanie dla uczestników programu, w którym najlepsi otrzymają specjalną nagrodę. Poczucie rywalizacji może zaktywizować klientów i zachęcić ich nie tylko do większego zaangażowania w program, ale też do dodatkowych zakupów.

Programy lojalnościowe dają sprzedawcom szansę na skuteczne zwiększenie sprzedaży i utrzymanie klientów podczas Walentynek. Dzięki specjalnym promocjom, spersonalizowanym rekomendacjom czy nagrodom i dostępom do ekskluzywnych wydarzeń marki mogą nie tylko zwiększać wartość koszyków zakupowych, ale też pokazać klientom, że są oni dla nich ważni i wyjątkowi. A tak każdy chce się czuć – nie tylko w Walentynki.

Źródło: Spartavity

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764