logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi

  PR 13.06.2019, przeczytano 406 razy
ilustracja

Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-mity-zwiazane-z-biznesowymi-materialami-drukowanymi,382876,artykul.html

To paradoks, że druk jako narzędzie do zdobywania nowych klientów przeżywa rozkwit teraz, w erze internetu. Widać to na przykładzie Księgi Rekordów Guinnessa, jednej z najlepszych publikacji w historii promocyjnych materiałów drukowanych. Pomysł powstał przypadkiem w 1951 roku. Szef browaru Guinness, sir Hugh Beaver wybrał się na polowanie, podczas którego pokłócił się z kolegą o to, który ptak jest najszybszy w Europie. Po powrocie do domów panowie próbowali rozstrzygnąć spór, ale nie udało im się znaleźć odpowiedzi w żadnej z książek.

Historia jakich wiele, ale Beaver w takich ciekawostkach dostrzegł szansę. Wymyślił, by wydać drukowaną publikację, w której bywalcy pubów mogliby znaleźć rozwiązania błahych sporów o to, kto jest najszybszy czy największy. W 1955 roku książka była gotowa. Z dzisiejszej perspektywy, mimo dużej wartości związanej z upływem lat, nie prezentuje się zbyt okazale. Cienki papier, cienka zielona okładka z logo piwa, czyli złotą harfą, która jest jednocześnie herbem Irlandii. Do tego niewyraźne kolory.

Mimo że nie było wiadomo, czy produkt się spodoba, wydrukowano 1000 kopii. Od tamtego czasu nabywców znalazło w sumie 143 mln egzemplarzy w stu krajach na całym świecie. Dziś sama księga wygląda zupełnie inaczej. Wydana jest na grubym papierze kredowym, w twardej oprawie i z wyraźnymi kolorami.

Nie wszystkie publikacje biznesowe osiągnęły taki sukces, ale każdy raport, zestawienia roczne czy katalog produktów można wydrukować w odpowiedniej jakości. Tyle że firmy popełniają błędy i nie wykorzystują tego potencjału. Dlaczego tak się zdarza?

Pozorne oszczędności

Raporty roczne zawierające dane z działalności firmy, które są przeznaczone dla analityków i specjalistów, mogą być oczywiście wydane tylko w formie cyfrowej. Lepiej jednak wydrukować te skierowane do masowego odbiorcy, czyli wszystkich osób zainteresowanych daną branżą, hobbystów, potencjalnych partnerów biznesowych, organizacji pozarządowych, samorządów.

Raporty pokazują im m.in., na jakim etapie rozwoju znajduje się firma, co robi dla lokalnej społeczności, jaki jest jej pomysł biznesowy na najbliższą przyszłość. Prestiżowy charakter zapewnia takiej publikacji forma drukowana. Niestety nie każda, bo publikacje wydrukowane na cienkim papierze i słabo sklejone wręcz szkodzą wizerunkowi firmy.

Dla uzyskania lepszego efektu warto skorzystać z wydruku katalogu na wyższej gramaturze papieru. Drukarnia Internetowa Chroma proponuje wiele gramatur papieru powlekanego oraz bardzo ostatnio popularnego papieru offsetowego. Najlepszym rozwiązaniem przy wyborze oprawy dla publikacji o większej liczbie stron jest proponowane przez Chromę klejenie PUR (skrót od słowa poliuretan).

Koszt wydruku takich katalogów jest wyższy, ale klejenie poliuretanem zapewnia wysoką trwałość. Taki katalog przetrwa wielokrotne przewracanie stron i przekazywanie go z rąk do rąk. Prestiżu dodają też uszlachetnienia druku. Przy konfiguracji katalogu w Chromie można dodać je jednym kliknięciem. Można także wybrać zgrzewanie w folię. Jeżeli firmie zależy na dodatkowym zabezpieczeniu wartościowego wydruku, może wybrać opcję zgrzewania każdego egzemplarza.

Nieznajomość technologii drukarskich

W czasach, gdy powstawała Księga Guinnessa, każda nowa publikacja musiała być drukowana w dużych nakładach. Inaczej druk był dla drukarni nieopłacalny. Rozwój technologii i internetu to zmienił, ale mniejsze firmy i nowi przedsiębiorcy często nie mają świadomości tych zmian. Uznają druk większych publikacji za dużą inwestycję i zbyt duże ryzyko.

Tymczasem dzisiaj już nie trzeba drukować tysiąca egzemplarzy, bo dostępne są także małe nakłady. Drukarnia internetowa Chroma oferuje katalogi w nakładach nawet pięciu czy sześciu sztuk. Skrócił się też czas realizacji, materiały nie muszą więc być planowane z wielotygodniowym wyprzedzeniem. Krótko mówiąc – publikacje drukowane stały się łatwo dostępne.

Wąskie horyzonty biznesowe

Chociaż udostępnianie materiałów, określane potocznie jako share’owanie, związane jest z internetem i mediami społecznościowymi, w wypadku dużych publikacji właśnie materiały drukowane są chętniej udostępniane niż e-booki. Katalogi czy raporty roczne w wersji elektronicznej trafiają tylko do skrzynek e-mail adresatów, którzy je zamówili. Drukowane publikacje biznesowe leżą natomiast w punktach obsługi klienta, w siedzibie przedsiębiorstwa i jego partnerów albo na stoiskach targowych, trafiają zatem również do tych, którzy nie szukali aktywnie oferty firmy. Nawet jeśli udostępnienie takich materiałów wymaga więcej wysiłku  niż kliknięcie na ekranie, jest inna istotna zaleta – czytanie druku to czynność bardziej społeczna.  

Drukowane materiały nie wykluczają e-booków, tylko je uzupełniają. Na zjawisko współczytelnictwa publikacji papierowych i elektronicznych wskazywało badanie „E-konsumenci (Customer Journey Online)”, przeprowadzone już kilka lat temu przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Zapominanie o sile gestów i drobnych prezentów

Prowadzenie firmy to nie tylko bilans, liczby, twarde wskaźniki. To również relacje z ludźmi – klientami, partnerami, lokalnymi aktywistami. Takie relacje buduje się dzięki gestom podczas spotkań biznesowych, targów, prelekcji. Nieodłączną ich częścią jest dawanie drobnych prezentów.  Francuski antropolog Marcel Mauss twierdził, że tradycja ta wywodzi się z czasów, gdy życie organizowała wymiana, a transakcje handlowe były tylko dodatkiem. Oprócz produktów fizycznych wymieniano uprzejmości, festyny, obrzędy, święta, tańce, usługi wojskowe.

Dzisiaj to transakcje handlowe są podstawą, ale atmosfera daru i wymiany ciągle jest ważna. W tym kontekście istotne są prezenty biznesowe, na przykład notesy. Chroma zapewnia pełną konfigurację takich produktów: można wybrać odpowiedni format, rodzaj kartek, klejenie po dłuższej albo po krótszej krawędzi. Takim właśnie drukowanym prezentem była też Księga Rekordów Guinnessa – nie tylko zresztą biznesowym. Przez wiele lat była w czołówce najchętniej dawanych prezentów w Wielkiej Brytanii.

ilustracjastrzałka

Źródło: CHROMA

www.chroma.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praca twórcza na etacie a utwór pracowniczy
Utwór pracowniczy to utwór stworzony przez pracownika w efekcie wykonywania przez niego obowiązków wynikających ze stosunku pracy. Masz umowę o pracę? To artykuł właśnie dla Ciebie. Z tego tekstu dowiesz się, jakie prawa wobec Twojego utworu ma pracodawca.
Strona nie działa na urządzeniach mobilnych? W Google raczej się już nie pojawi…
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale może nawet w ogóle...
7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764