logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

4 tys. za rolę pijanego sędziego powodującego wypadek: Będą nowe spoty „sądowej” kampanii?

   17.09.2017, przeczytano 1476 razy
ilustracjastrzałka

Według informacji podanej przez Dziennik.pl, jedna z agencji filmowych rozpoczęla poszukiwania aktorów mających wystąpić w kolejnym spocie prowadzonej na zlecenie rządu przez Polską Fundację Narodową kampanii na temat zmian w sądownictwie. Aktor ma zagrać sędziego, który pije alkohol powodując następnie wypadek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-tys.-za-role-pijanego-sedziego-powodujacego-wypadek%3A-beda-nowe-spoty-_sadowej_-kampanii,33740,artykul.html

Jak podaje Dziennik.pl scena z udziałem dwóch aktorów miałaby rozpocząć się od wspólnego picia alkoholu, następnie jeden z nich wsiada do auta i doprowadza do wypadku. Według cytowanego przez serwis aktora, stawka za główną rolę ma wynosić 4 tys. zł, za pozostałe - 2 tys., zaś agencja zastrzegła, że sprawa ma być ściśle tajna.

- Nie zgodziłem się na to. Chciałbym móc sobie spojrzeć w twarz, a to nie jest moralne – mówi dziennikarzom portalu aktor, dla którego jest oczywiste, że spot został zamówiony przez Polską Fundację Narodową.

Wiceprezes PFN Maciej Świrski początkowo takiej wersji zaprzeczał, a po pewnym czasie zaczął odmawiać komentarza, odsyłając do rzecznika prasowego, według którego Fundacja planuje kolejne spoty, ale nie zamierza wykorzystywać wątku pjanego sędziego. Na pytania dziennikarzy nie odpowiedziała szefowa prowadzącej kampanię agencji Solvere - firmy założonej przez byłych współpracowników Beaty Szydło.

Wątek pijaństwa wśród sędziów jest już wykorzystywany w rządowej kampanii. Na stronie sprawiedliwesady.pl opisano mi.in przypadek sędziego Zbigniewa J., który w 2006 został przyłapany na kradzieży kiełbasy, a następnego dnia wpadł do rowu uciekając samochodem przed kontrolą policji. Wykryto u niego 2,26 promila alkoholu. Autorzy kampanii nie podali jednak informacji, że zdarzenie miało miejsce 10 lat temu, zaś sam sędzia złożył w jego wyniku rezygnację nie orzekając od 2006 r. Osoba ta w dodatku od dwóch lat nie żyje.

Sprawa wykorzystania tego wątku w kampanii wzbudziła niesmak i krytyczne komentarze, po których materiał został ze strony usunięty. - Mój tata nie żyje. Co tu komentować, co mam pani powiedzieć – powiedziała w rozmowie z Wirtualną Polską córka sędziego, Monika. Być może autorzy kampanii doszli do wniosku, że posłużenie się aktorami będzie łatwiejsze?

Źródło: Dziennik.pl, WP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764