logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

4. Przegląd Muzeum Widzialne

   25.07.2019, przeczytano 506 razy
ilustracja

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ogłasza 4. edycję Muzeum Widzialne 2019. Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest honorowanie i popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej czy rozwiązań graficznych wdrożonych przez polskie muzea, strategii z obszaru komunikacji i działań wizerunkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4.-przeglad-muzeum-widzialne,383366,artykul.html

Jednym z ważniejszych narzędzi budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych każdej instytucji jest dobrze opracowana i właściwie wdrażana identyfikacja wizualna. To istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki, dotarcia do odbiorców swojej oferty. W przypadku polskich muzeów coraz częściej możemy obserwować umiejętne wykorzystywanie języka graficznego przy projektowaniu wystaw, wydawnictw, stron internetowych oraz strategicznego działania komunikacyjnego.

Muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenia swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu. Takie podejście jest jedną z oznak dobrze zarządzanych muzeów, rozumienia społecznej roli muzeum, które – będąc instytucją kultury – powinno również w ten sposób budować swoją publiczność i przyczyniać się do kształtowania jej potrzeb estetycznych.

Przegląd Muzeum Widzialne, który zainaugurowany został w 2013 roku, i do którego zaproszono wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak i agencje, studia graficzne współpracujące z muzeami, ma za zadanie pokazać, w jakim punkcie się znajdujemy, jak muzea w rzeczywistości wykorzystują język graficzny i współczesne narzędzia komunikacji do budowania swojego wizerunku. 

Kategorie konkursowe 4. Przeglądu Muzeum Widzialne: identyfikacja muzeum; identyfikacja wystaw czasowych; wydawnictwa książkowe; kampanie promocyjno-marketingowe; zarządzanie profilami społecznościowymi.

Jury 4. Przeglądu Muzeum Widzialne 2019: Janusz Górski, Katarzyna Lorenz, Mirosław Nizio, Ewa Satalecka, Ewa Solarz.   

Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2019 roku. Gala laureatów odbędzie się w październiku br. w Muzeum Miasta Gdyni. 

Źródło: NIMiOZ, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Znamy laureatów III edycji Design by Śliwka Nałęczowska
Marka Śliwka Nałęczowska zrealizowała III edycję konkursu Design by Śliwka Nałęczowska, skierowanego do młodych twórców. Akcja rokrocznie cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w środowisku artystów, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. W bieżącej odsłonie projektu pasjonaci grafiki i designu zgłosili rekordowe 2874 prac.
300 tys dolarów w konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Konkurs na kampanię dla ZOO Wrocław
Wrocławskie ZOO we współpracy z AMS przygotowało konkurs dla grafików. Może w nim wziąć udział każdy, kto zaprojektuje plakat zachęcający do odwiedzenia ogrodu zoologicznego. Kampania trafi m.in. na przystanki AMS w Polsce i poprzedzi ponowne otwarcie ogrodu dla odwiedzających. Autor zwycięskiego plakatu pomoże zwierzętom i zgarnie nagrodę o wartości ponad 3,5 tys....
The Kissinger Twins nagrodzeni Webby Award
Instagramowa seria @Sufferosa autorstwa The Kissinger Twins z prestiżową statuetką Webby Award 2020! Polski projekt został nagrodzony w kategorii Social Content Series & Campaigns | Arts & Entertainment. Pokonał kreacje takich gigantów  jak Marvel, Youtube czy Grammy’s.
Trailer Metro Exodus z Webby Award 2020
Stworzony w Platige Image trailer Metro Exodus Artyom's Nighmare otrzymał główną nagrodę w kategorii „Video Branded Entertainment - Games" na odbywającej się 19.05 24. Gali Webby Awards. Produkcja otrzymała również wyróżnienie w kategorii „Video Animation – Branded”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764