logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

4. Przegląd Muzeum Widzialne

   25.07.2019, przeczytano 385 razy
ilustracja

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ogłasza 4. edycję Muzeum Widzialne 2019. Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest honorowanie i popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej czy rozwiązań graficznych wdrożonych przez polskie muzea, strategii z obszaru komunikacji i działań wizerunkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4.-przeglad-muzeum-widzialne,383366,artykul.html

Jednym z ważniejszych narzędzi budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych każdej instytucji jest dobrze opracowana i właściwie wdrażana identyfikacja wizualna. To istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki, dotarcia do odbiorców swojej oferty. W przypadku polskich muzeów coraz częściej możemy obserwować umiejętne wykorzystywanie języka graficznego przy projektowaniu wystaw, wydawnictw, stron internetowych oraz strategicznego działania komunikacyjnego.

Muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenia swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu. Takie podejście jest jedną z oznak dobrze zarządzanych muzeów, rozumienia społecznej roli muzeum, które – będąc instytucją kultury – powinno również w ten sposób budować swoją publiczność i przyczyniać się do kształtowania jej potrzeb estetycznych.

Przegląd Muzeum Widzialne, który zainaugurowany został w 2013 roku, i do którego zaproszono wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak i agencje, studia graficzne współpracujące z muzeami, ma za zadanie pokazać, w jakim punkcie się znajdujemy, jak muzea w rzeczywistości wykorzystują język graficzny i współczesne narzędzia komunikacji do budowania swojego wizerunku. 

Kategorie konkursowe 4. Przeglądu Muzeum Widzialne: identyfikacja muzeum; identyfikacja wystaw czasowych; wydawnictwa książkowe; kampanie promocyjno-marketingowe; zarządzanie profilami społecznościowymi.

Jury 4. Przeglądu Muzeum Widzialne 2019: Janusz Górski, Katarzyna Lorenz, Mirosław Nizio, Ewa Satalecka, Ewa Solarz.   

Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2019 roku. Gala laureatów odbędzie się w październiku br. w Muzeum Miasta Gdyni. 

Źródło: NIMiOZ, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dyplomy FNC 2019 – nabór prac
FONT nie czcionka! już po raz szósty organizuje zestawienie najlepszych dyplomów artystycznych i projektowych „Dyplomy FNC 2019”. Portal ma na celu promowanie młodych twórców, umożliwiając im zaprezentowanie swojej twórczości szerokiej liczbie odbiorców.
Konkurs na logo współpracy partnerskiej Wisły i Jabłonkowa
Konkurs jest adresowany do wszystkich zainteresowanych osób/podmiotów, w tym do studentów, absolwentów oraz pracowników naukowych wyższych uczelni artystycznych oraz profesjonalnych artystów-grafików, grafików i projektantów.
RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, dołączyła do prestiżowego grona firm docenionych za najlepsze praktyki HR-owe w swoim sektorze. We wtorek, 8 października, po raz pierwszy przyznano w Polsce nagrody LinkedIn Talent Awards.
Pentawards 2019 rozdane - projektanci Hibrands ze srebrnym trofeum
Za koncept Bee-Fee agencja została nagrodzona srebrną statuetką w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie projektowania opakowań – Pentawards.
2019 Benq Konkurs Photovue
Witamy w naszym nowym konkursie, którego celem jest zaprezentowanie Twojego fotograficznego talentu całemu światu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764