logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

4. Przegląd Muzeum Widzialne

   25.07.2019, przeczytano 939 razy
ilustracja

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ogłasza 4. edycję Muzeum Widzialne 2019. Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest honorowanie i popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej czy rozwiązań graficznych wdrożonych przez polskie muzea, strategii z obszaru komunikacji i działań wizerunkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4.-przeglad-muzeum-widzialne,383366,artykul.html

Jednym z ważniejszych narzędzi budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych każdej instytucji jest dobrze opracowana i właściwie wdrażana identyfikacja wizualna. To istotne narzędzie budowania tożsamości, kreowania marki, dotarcia do odbiorców swojej oferty. W przypadku polskich muzeów coraz częściej możemy obserwować umiejętne wykorzystywanie języka graficznego przy projektowaniu wystaw, wydawnictw, stron internetowych oraz strategicznego działania komunikacyjnego.

Muzeum dbające o atrakcyjność i spójność wizerunkową, oddającą charakter instytucji, a przy tym uwzględniającą współczesną estetykę, ma większą szansę na sukces, popularyzowanie zbiorów, dotarcie i utrwalenia swego przekazu w świadomości odbiorców, przebicia się przez coraz bogatszą ofertę wydarzeń kulturalnych i konkurowania z różnymi innymi formami spędzania wolnego czasu. Takie podejście jest jedną z oznak dobrze zarządzanych muzeów, rozumienia społecznej roli muzeum, które – będąc instytucją kultury – powinno również w ten sposób budować swoją publiczność i przyczyniać się do kształtowania jej potrzeb estetycznych.

Przegląd Muzeum Widzialne, który zainaugurowany został w 2013 roku, i do którego zaproszono wszystkie muzea, bez względu na ich profil działania czy formę organizacyjną, jak i agencje, studia graficzne współpracujące z muzeami, ma za zadanie pokazać, w jakim punkcie się znajdujemy, jak muzea w rzeczywistości wykorzystują język graficzny i współczesne narzędzia komunikacji do budowania swojego wizerunku. 

Kategorie konkursowe 4. Przeglądu Muzeum Widzialne: identyfikacja muzeum; identyfikacja wystaw czasowych; wydawnictwa książkowe; kampanie promocyjno-marketingowe; zarządzanie profilami społecznościowymi.

Jury 4. Przeglądu Muzeum Widzialne 2019: Janusz Górski, Katarzyna Lorenz, Mirosław Nizio, Ewa Satalecka, Ewa Solarz.   

Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2019 roku. Gala laureatów odbędzie się w październiku br. w Muzeum Miasta Gdyni. 

Źródło: NIMiOZ, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764