logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

42 brązowe, 23 srebrne i 5 złotych statuetek Effie Awards 2023

   09.12.2023, przeczytano 1229 razy
ilustracja

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne Jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, Dyrektorki Google Polska, która bezpośrednio prowadziła obrady kategorii Marketing & Business Solutions.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/42-brazowe%2C-23-srebrne-i-5-zlotych-statuetek-effie-awards-2023,402406,artykul.html

W jury Effie zasiadali najlepsi na rynku marketerzy, zarówno ze strony agencji, jak i klientów, niezależni konsultanci i badacze. Przyznali oni 103 nominacje. Na Gali wręczono 70 nagród. Zgłaszający mieli do wyboru 30 kategorii konkursowych, w tym wprowadzone w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence.

Z roku na rok wzrasta liczba zgłoszeń w kategorii specjalnej Marketing & Business Solution, która docenia innowacyjność, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie tylko strategię komunikacyjną. Jurorami w tej kategorii są obecny oraz byli prezesi i prezeski SAR, IAA a także byłe przewodniczące i byli przewodniczący składów Jury Effie.

Złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Beauty&Care – Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM

  • w kategorii Finance&Insurace – Bądź kotem płatności! – BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread

  • w kategorii Long Term – Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD

  • w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży – Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier

  • w kategorii Social – Stop toksycznej chemii – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród Agencji – DDB Warszawa,

  • spośród Agencji Mediowych – Starcom,

  • firma roku – McDonald’s.

Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl.

Zanim wręczono nagrody, parę słów o tym co ważnego wydarzyło się i wydarza w komunikacji, przedstawił Marcin Gaworski obecny Prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz Dyrektor Zarządzający SAR. Zwrócili uwagę, że naszą polską rzeczywistość, zmieniły kampanie profrekfencyjne, których efektem była obecność 74,8% Polaków w wyborach do parlamentu.

W osiągnięciu tego wyniku efektywnie pomogła komunikacja. Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik - najlepszy w historii 3 Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej - dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu.” - powiedział Marcin Gaworski, Prezes SAR.

Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM, Influensersko Lifetube, PR-owo OneMulti, badawczo Difference. Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD’u – „Wybory Bez Picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must be Loud. Osobą – naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy jest Zosia Sanejko. Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy, ale dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy wyniki rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuje za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację” - powiedział Pawel Tyszkiewicz Dyr. Zarządzający SAR

Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne” - dodał Tyszkiewicz – „Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie – nasz licencjodawca - doceniając zaangażowanie branży rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ja wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland.”

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Klinika Optegra: konkurs na projekt ściany
Wystartował specjalny konkurs dla artystów, ilustratorów, grafików i twórców sztuki wizualnej. Klinika Okulistyki Optegra Warszawa Centrum zaprasza do zaprojektowania niebanalnej, interaktywnej instalacji artystycznej, która stanie się integralną częścią wnętrza kliniki. Organizatorzy konkursu poszukują oryginalnych koncepcji, które w kreatywny sposób połączą estetykę z...
Bank Pekao S.A. został laureatem prestiżowej nagrody digitalowej Performance Marketing Diamonds EU 2025 w kategorii „The Most Effective Sales Campaign” za internetową kampanię performance Konta Przekorzystnego.
DesignEuropa Awards 2025: sześciu finalistów, w tym z Polski
Sześć wybitnych europejskich projektów zakwalifikowało się do finału konkursu. Holenderska projektantka Hella Jongerius zdobywa Nagrodę za Całokształt Osiągnięć za swój wizjonerski wkład we współczesne wzornictwo. Jeden z nominowanych projektów pochodzi z Polski. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23.09
McCANN Poland z głównymi nagrodami festiwalu The One Show
McCANN Polska zdobyła łącznie 11 nagród na prestiżowym festiwalu The One Show 2025 za kampanie „Room for Everyone” i „Where to Settle” zrealizowane dla Mastercard. Wśród wyróżnień znalazły się 2 złote, 3 srebrne i 4 brązowe statuetki Pencil oraz 2 wyróżnienia Merit – to potwierdzenie światowego poziomu kreatywności McCANN...
Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764