logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

42 brązowe, 23 srebrne i 5 złotych statuetek Effie Awards 2023

   09.12.2023, przeczytano 679 razy
ilustracja

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne Jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, Dyrektorki Google Polska, która bezpośrednio prowadziła obrady kategorii Marketing & Business Solutions.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/42-brazowe%2C-23-srebrne-i-5-zlotych-statuetek-effie-awards-2023,402406,artykul.html

W jury Effie zasiadali najlepsi na rynku marketerzy, zarówno ze strony agencji, jak i klientów, niezależni konsultanci i badacze. Przyznali oni 103 nominacje. Na Gali wręczono 70 nagród. Zgłaszający mieli do wyboru 30 kategorii konkursowych, w tym wprowadzone w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence.

Z roku na rok wzrasta liczba zgłoszeń w kategorii specjalnej Marketing & Business Solution, która docenia innowacyjność, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie tylko strategię komunikacyjną. Jurorami w tej kategorii są obecny oraz byli prezesi i prezeski SAR, IAA a także byłe przewodniczące i byli przewodniczący składów Jury Effie.

Złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Beauty&Care – Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM

  • w kategorii Finance&Insurace – Bądź kotem płatności! – BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread

  • w kategorii Long Term – Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD

  • w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży – Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier

  • w kategorii Social – Stop toksycznej chemii – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród Agencji – DDB Warszawa,

  • spośród Agencji Mediowych – Starcom,

  • firma roku – McDonald’s.

Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl.

Zanim wręczono nagrody, parę słów o tym co ważnego wydarzyło się i wydarza w komunikacji, przedstawił Marcin Gaworski obecny Prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz Dyrektor Zarządzający SAR. Zwrócili uwagę, że naszą polską rzeczywistość, zmieniły kampanie profrekfencyjne, których efektem była obecność 74,8% Polaków w wyborach do parlamentu.

W osiągnięciu tego wyniku efektywnie pomogła komunikacja. Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik - najlepszy w historii 3 Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej - dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu.” - powiedział Marcin Gaworski, Prezes SAR.

Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM, Influensersko Lifetube, PR-owo OneMulti, badawczo Difference. Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD’u – „Wybory Bez Picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must be Loud. Osobą – naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy jest Zosia Sanejko. Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy, ale dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy wyniki rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuje za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację” - powiedział Pawel Tyszkiewicz Dyr. Zarządzający SAR

Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne” - dodał Tyszkiewicz – „Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie – nasz licencjodawca - doceniając zaangażowanie branży rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ja wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland.”

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
Cover Awarts 2023: trwają zgłoszenia do konkursu
Zgłoszenia do Cover awArts 2023, organizowanych przez Decybele Dizajnu są już na półmetku. Coroczny konkurs na najlepszą okładkę i oprawę graficzną albumu muzycznego odbywa się już po raz jedenasty, a jego zwieńczeniem ponownie będzie prezentacja zwycięskich projektów na wystawie, połączonej z rozdaniem nagród – kultowych już statuetek Cover awArts, a w tym roku...
Kolejna nominacja dla kampanii „Nic co ludzkie nie jest nam obce”
Poznaliśmy nominację do Youtube Works Award. Wśród wyróżnionych kreacji wideo znalazła się kampania Fundacji Avalon “Nic co ludzkie nie jest nam obce” realizowana na przełomie 2022/2023 wraz z Agencją Nie Do Ogarnięcia.
Group One z największą liczbą nominacji w Youtube Works Awards 2023
Poznaliśmy shortlistę YouTube Works Awards 2023. W tym roku najwięcej nominacji otrzymały agencje Group One, których realizacje zostały wytypowane do nagrody za najlepsze kampanie wideo aż 8 razy. O statuetki powalczą: Change Serviceplan, GONG, Game Changer, Mediaplus, Media Republic oraz Salestube.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764