logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

43. FPFF w Gdyni: Empik zabiera w podróż w czasie

  PR 14.09.2018, przeczytano 646 razy
ilustracjastrzałka

17 września w Gdyni startuje największe spotkanie twórców i miłośników rodzimej kinematografii – 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. Festiwal co roku gromadzi nawet 60 tysięcy widzów. W tej edycji patronat nad wydarzeniem objął Empik. Z okazji 70. urodzin sieć zaznaczy swoją obecność na festiwalu strefą retro utrzymaną w stylistyce, jaka królowała niegdyś w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/43.-fpff-w-gdyni%3A-empik-zabiera-w-podroz-w-czasie,37904,artykul.html

Gdynia, kino i zbliżająca się jesień, to już od lat nierozerwalne, a zarazem jedyne w swoim rodzaju połączenie. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych powstał w latach 70. z inicjatywy gdańskiego środowiska Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Żak" oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Każdego roku widzowie festiwalu, najczęściej jako pierwsi w Polsce, mogą obejrzeć najnowsze rodzime produkcje filmowe.

Specjalnie wydzielona strefa na FPFF utrzymana w stylistyce vintage jest jednym z symboli przypadającego w tym roku 70-lecia Empiku. Zaaranżowana przestrzeń retro z wygodnymi fotelami, stolikami oraz gazetnikami będzie nawiązywała do tych, jakie funkcjonowały w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki. Efekt został uzyskany dzięki współpracy ze start-upem 366 concept. Firma dostarczyła meble z serii FOX, które są wznowieniem dzieł polskich projektantów z lat 50. Dzięki wyjątkowej strefie relaksu sieć zabiera miłośników filmu w niezwykłą podróż w czasie, do jednej z dekad, w której rozkwitała i kształtowała się kultura polska. W wygodnych fotelach będzie można odpocząć, czekając na kolejne seanse filmowe, festiwalowe wydarzenia oraz poczytać prasę międzynarodową.

Źródło: Empik

Dodatkowe informacje:

W tym roku do Konkursu Głównego, Konkursu Inne Spojrzenie i Konkursu Filmów Krótkometrażowych zakwalifikowało się łącznie aż 50 filmów. O Złote Lwy dla najlepszego filmu pełnometrażowego rywalizują debiutanci i uznani reżyserzy. Swoje najnowsze filmy pokażą tacy twórcy, jak: Filip Bajon, Jan Jakub Kolski, Janusz Kondratiuk, Marek Koterski, Paweł Pawlikowski, Wojciech Smarzowski, Małgorzata Szumowska czy Krzysztof Zanussi. W programie festiwalu znajdą się m.in. filmy z Polą Negri w Skarbach Kina Przedwojennego oraz odnowione cyfrowo ważne, polskie filmy w Czystej Klasyce. Odbędą się również pokazy In Memoriam dedykowane twórcom, którzy już odeszli, a także przeglądy filmowe poświęcone stuleciu polskiej niepodległości i rocznicy Marca ’68.

43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w dniach 17–22 września 2018 roku w Gdyni. Wydarzenie jest jedną z najstarszych imprez filmowych w Europie, promującą na tak wielką skalę rodzimą kinematografię. Festiwal w Gdyni jest najważniejszym polskim wydarzeniem filmowym, posiadającym status narodowego festiwalu filmowego, które w znaczący sposób przyczynia się do upowszechniania kultury filmowej, promocji polskiego dorobku filmowego i ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764