logo
WIADOMOŚCI

43. FPFF w Gdyni: Empik zabiera w podróż w czasie

  PR 14.09.2018, przeczytano 170 razy
ilustracjastrzałka

17 września w Gdyni startuje największe spotkanie twórców i miłośników rodzimej kinematografii – 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. Festiwal co roku gromadzi nawet 60 tysięcy widzów. W tej edycji patronat nad wydarzeniem objął Empik. Z okazji 70. urodzin sieć zaznaczy swoją obecność na festiwalu strefą retro utrzymaną w stylistyce, jaka królowała niegdyś w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/43.-fpff-w-gdyni%3A-empik-zabiera-w-podroz-w-czasie,37904,artykul.html

Gdynia, kino i zbliżająca się jesień, to już od lat nierozerwalne, a zarazem jedyne w swoim rodzaju połączenie. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych powstał w latach 70. z inicjatywy gdańskiego środowiska Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Żak" oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Każdego roku widzowie festiwalu, najczęściej jako pierwsi w Polsce, mogą obejrzeć najnowsze rodzime produkcje filmowe.

Specjalnie wydzielona strefa na FPFF utrzymana w stylistyce vintage jest jednym z symboli przypadającego w tym roku 70-lecia Empiku. Zaaranżowana przestrzeń retro z wygodnymi fotelami, stolikami oraz gazetnikami będzie nawiązywała do tych, jakie funkcjonowały w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki. Efekt został uzyskany dzięki współpracy ze start-upem 366 concept. Firma dostarczyła meble z serii FOX, które są wznowieniem dzieł polskich projektantów z lat 50. Dzięki wyjątkowej strefie relaksu sieć zabiera miłośników filmu w niezwykłą podróż w czasie, do jednej z dekad, w której rozkwitała i kształtowała się kultura polska. W wygodnych fotelach będzie można odpocząć, czekając na kolejne seanse filmowe, festiwalowe wydarzenia oraz poczytać prasę międzynarodową.

Źródło: Empik

Dodatkowe informacje:

W tym roku do Konkursu Głównego, Konkursu Inne Spojrzenie i Konkursu Filmów Krótkometrażowych zakwalifikowało się łącznie aż 50 filmów. O Złote Lwy dla najlepszego filmu pełnometrażowego rywalizują debiutanci i uznani reżyserzy. Swoje najnowsze filmy pokażą tacy twórcy, jak: Filip Bajon, Jan Jakub Kolski, Janusz Kondratiuk, Marek Koterski, Paweł Pawlikowski, Wojciech Smarzowski, Małgorzata Szumowska czy Krzysztof Zanussi. W programie festiwalu znajdą się m.in. filmy z Polą Negri w Skarbach Kina Przedwojennego oraz odnowione cyfrowo ważne, polskie filmy w Czystej Klasyce. Odbędą się również pokazy In Memoriam dedykowane twórcom, którzy już odeszli, a także przeglądy filmowe poświęcone stuleciu polskiej niepodległości i rocznicy Marca ’68.

43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w dniach 17–22 września 2018 roku w Gdyni. Wydarzenie jest jedną z najstarszych imprez filmowych w Europie, promującą na tak wielką skalę rodzimą kinematografię. Festiwal w Gdyni jest najważniejszym polskim wydarzeniem filmowym, posiadającym status narodowego festiwalu filmowego, które w znaczący sposób przyczynia się do upowszechniania kultury filmowej, promocji polskiego dorobku filmowego i ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Architektura spersonalizowana elementem brandingu TME
Budynki biurowe w naszym otoczeniu powstają jak grzyby po deszczu. W krajobrazie wielkich miast przywykliśmy już do zunifikowanej, utylitarnej architektury kodu kreskowego, która oferuje luksusowe, choć najczęściej pozbawione indywidualizmu biurowce pod wynajem. Rzadziej inwestorzy decydują się na budowę obiektu biurowego ściśle dopasowanego do ich własnych potrzeb – budynku,...
Durex w kampanii profilaktyki AIDS
Karolina Gilon i Jakob Kosel w polskiej odsłonie globalnej kampanii Durex, zachęcają do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (Have Sex and Save Lives). Za projekt, który swoim zasięgiem obejmuje OOH, kina, digital oraz social media, odpowiadają agencje VMLY&R Poland, Papaya, LiquidThread oraz Zenith.
Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel.
Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno otwartego, nowoczesnego centrum przy...
Dom mediowy Value Media, zdobywa budżet reklamowy iSpot, największego polskiego dystrybutora produktów Apple. Współpraca, nawiązana w drodze przetargu, ma charakter długofalowy i obejmuje działania w kanałach cyfrowych. Value Media odpowiada za strategię mediową, planowanie i zakup mediów. Doradztwem, analityką oraz optymalizacją procesu sprzedaży zajmie się...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone