logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

43. FPFF w Gdyni: Empik zabiera w podróż w czasie

  PR 14.09.2018, przeczytano 234 razy
ilustracjastrzałka

17 września w Gdyni startuje największe spotkanie twórców i miłośników rodzimej kinematografii – 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. Festiwal co roku gromadzi nawet 60 tysięcy widzów. W tej edycji patronat nad wydarzeniem objął Empik. Z okazji 70. urodzin sieć zaznaczy swoją obecność na festiwalu strefą retro utrzymaną w stylistyce, jaka królowała niegdyś w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/43.-fpff-w-gdyni%3A-empik-zabiera-w-podroz-w-czasie,37904,artykul.html

Gdynia, kino i zbliżająca się jesień, to już od lat nierozerwalne, a zarazem jedyne w swoim rodzaju połączenie. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych powstał w latach 70. z inicjatywy gdańskiego środowiska Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Żak" oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Każdego roku widzowie festiwalu, najczęściej jako pierwsi w Polsce, mogą obejrzeć najnowsze rodzime produkcje filmowe.

Specjalnie wydzielona strefa na FPFF utrzymana w stylistyce vintage jest jednym z symboli przypadającego w tym roku 70-lecia Empiku. Zaaranżowana przestrzeń retro z wygodnymi fotelami, stolikami oraz gazetnikami będzie nawiązywała do tych, jakie funkcjonowały w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki. Efekt został uzyskany dzięki współpracy ze start-upem 366 concept. Firma dostarczyła meble z serii FOX, które są wznowieniem dzieł polskich projektantów z lat 50. Dzięki wyjątkowej strefie relaksu sieć zabiera miłośników filmu w niezwykłą podróż w czasie, do jednej z dekad, w której rozkwitała i kształtowała się kultura polska. W wygodnych fotelach będzie można odpocząć, czekając na kolejne seanse filmowe, festiwalowe wydarzenia oraz poczytać prasę międzynarodową.

Źródło: Empik

Dodatkowe informacje:

W tym roku do Konkursu Głównego, Konkursu Inne Spojrzenie i Konkursu Filmów Krótkometrażowych zakwalifikowało się łącznie aż 50 filmów. O Złote Lwy dla najlepszego filmu pełnometrażowego rywalizują debiutanci i uznani reżyserzy. Swoje najnowsze filmy pokażą tacy twórcy, jak: Filip Bajon, Jan Jakub Kolski, Janusz Kondratiuk, Marek Koterski, Paweł Pawlikowski, Wojciech Smarzowski, Małgorzata Szumowska czy Krzysztof Zanussi. W programie festiwalu znajdą się m.in. filmy z Polą Negri w Skarbach Kina Przedwojennego oraz odnowione cyfrowo ważne, polskie filmy w Czystej Klasyce. Odbędą się również pokazy In Memoriam dedykowane twórcom, którzy już odeszli, a także przeglądy filmowe poświęcone stuleciu polskiej niepodległości i rocznicy Marca ’68.

43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w dniach 17–22 września 2018 roku w Gdyni. Wydarzenie jest jedną z najstarszych imprez filmowych w Europie, promującą na tak wielką skalę rodzimą kinematografię. Festiwal w Gdyni jest najważniejszym polskim wydarzeniem filmowym, posiadającym status narodowego festiwalu filmowego, które w znaczący sposób przyczynia się do upowszechniania kultury filmowej, promocji polskiego dorobku filmowego i ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764