logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

43. FPFF w Gdyni: Empik zabiera w podróż w czasie

  PR 14.09.2018, przeczytano 194 razy
ilustracjastrzałka

17 września w Gdyni startuje największe spotkanie twórców i miłośników rodzimej kinematografii – 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. Festiwal co roku gromadzi nawet 60 tysięcy widzów. W tej edycji patronat nad wydarzeniem objął Empik. Z okazji 70. urodzin sieć zaznaczy swoją obecność na festiwalu strefą retro utrzymaną w stylistyce, jaka królowała niegdyś w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/43.-fpff-w-gdyni%3A-empik-zabiera-w-podroz-w-czasie,37904,artykul.html

Gdynia, kino i zbliżająca się jesień, to już od lat nierozerwalne, a zarazem jedyne w swoim rodzaju połączenie. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych powstał w latach 70. z inicjatywy gdańskiego środowiska Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Żak" oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Każdego roku widzowie festiwalu, najczęściej jako pierwsi w Polsce, mogą obejrzeć najnowsze rodzime produkcje filmowe.

Specjalnie wydzielona strefa na FPFF utrzymana w stylistyce vintage jest jednym z symboli przypadającego w tym roku 70-lecia Empiku. Zaaranżowana przestrzeń retro z wygodnymi fotelami, stolikami oraz gazetnikami będzie nawiązywała do tych, jakie funkcjonowały w Klubach Międzynarodowej Prasy i Książki. Efekt został uzyskany dzięki współpracy ze start-upem 366 concept. Firma dostarczyła meble z serii FOX, które są wznowieniem dzieł polskich projektantów z lat 50. Dzięki wyjątkowej strefie relaksu sieć zabiera miłośników filmu w niezwykłą podróż w czasie, do jednej z dekad, w której rozkwitała i kształtowała się kultura polska. W wygodnych fotelach będzie można odpocząć, czekając na kolejne seanse filmowe, festiwalowe wydarzenia oraz poczytać prasę międzynarodową.

Źródło: Empik

Dodatkowe informacje:

W tym roku do Konkursu Głównego, Konkursu Inne Spojrzenie i Konkursu Filmów Krótkometrażowych zakwalifikowało się łącznie aż 50 filmów. O Złote Lwy dla najlepszego filmu pełnometrażowego rywalizują debiutanci i uznani reżyserzy. Swoje najnowsze filmy pokażą tacy twórcy, jak: Filip Bajon, Jan Jakub Kolski, Janusz Kondratiuk, Marek Koterski, Paweł Pawlikowski, Wojciech Smarzowski, Małgorzata Szumowska czy Krzysztof Zanussi. W programie festiwalu znajdą się m.in. filmy z Polą Negri w Skarbach Kina Przedwojennego oraz odnowione cyfrowo ważne, polskie filmy w Czystej Klasyce. Odbędą się również pokazy In Memoriam dedykowane twórcom, którzy już odeszli, a także przeglądy filmowe poświęcone stuleciu polskiej niepodległości i rocznicy Marca ’68.

43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w dniach 17–22 września 2018 roku w Gdyni. Wydarzenie jest jedną z najstarszych imprez filmowych w Europie, promującą na tak wielką skalę rodzimą kinematografię. Festiwal w Gdyni jest najważniejszym polskim wydarzeniem filmowym, posiadającym status narodowego festiwalu filmowego, które w znaczący sposób przyczynia się do upowszechniania kultury filmowej, promocji polskiego dorobku filmowego i ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

XIX Kongres Public Relations - Nowe wyzwania w procesie komunikowania
„Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to kluczowe tematy XIX Kongresu Public Relations.
„Do What Moves You” – muzyczna kampania Bacardi
Nowa kampania Bacardi „Do What Moves You” zachęca do życia w zgodzie ze swoimi upodobaniami. Niesie przekaz, który namawia do podejmowania życiowych decyzji w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami i przekonaniami. To połączenie brzmienia znanych muzyków z mocą ekspresji własnego ciała, które ma inspirować ludzi do poruszania się w świecie zgodnie z...
Ponad 15 000 absolwentów Akademii Nikona
Zdania „Trzeba wywołać zdjęcia.” lub „O nie, skończyła się klisza!” zniknęły z naszego życia. Media społecznościowe zastąpiły papierowe albumy. Kamery w smartfonach pozwalają upamiętniać momenty szybko i w dobrej jakości. Jednak bardzo wiele osób od ujęć oczekuje czegoś więcej. Chcą wykonywać zdjęcia wychodzące poza ramy mobilnej...
Dawid Bednarski dołączył do Imagine Nation
Do zespołu Imagine Nation jako Creative Manager dołączył Dawid Bednarski. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za tworzenie koncepcji kreatywnych wydarzeń dla obecnych i potencjalnych klientów agencji.
Anna Mucha awansuje w białostockim oddziale Isobar Polska
Anna Mucha awansowała na stanowisko client partnera w strukturach client service agencji Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764