logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

5 części projektu Orli Dom

   06.06.2014, przeczytano 6311 razy
strzałkistrzałka
5 części projektu Orli Dom ZOBACZ ILUSTRACJE

O projekcie Orli Dom pisałem tu już trzykrotnie, przedstawiając założenia opracowania uproszczonej wersji godła i efekt końcowy, w postaci Księgi herbu małego RP, a także wykonane przy tej okazji testy. Nie sądziłem, że temat wciągnie mnie na tyle, że projekt Orli Dom zacznie zmierzać ku znacznie szerszemu opracowaniu. W sumie 4 kolejne części pokazały problem godła i jego stosowania w dużo szerszym zakresie - choć nie wyczerpały całości zagadnienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-czesci-projektu-orli-dom,21863,artykul.html

Praca dyplomowa Marty Gawin, pt. „System identyfikacji wizualnej struktury organów aparatu państwa polskiego”, stała się impulsem do opracowania pt. „T-GLOS, system modułowego przekształcania sylwety orła”, prezentującego sam system i wygenerowane nim 1840 sylwet orłów.

Impulsem do powstania kolejnej części - „Księga Godła Wojewody” - był marny wyglądem nagłówków stron internetowych Urzędów Wojewódzkich. Powstało dzięki temu opracowanie 16 unikatowych znaków tylko dla wojewodów, łączących godło i herb województwa.

Brak wzorca owalnej tablicy urzędowej, z godłem państwowym, stał się z kolei impulsem do jego odtworzenia, ale także zmodyfikowania, i tak powstała „Księga Tablic Urzędowych”.

Po tych dwu ostatnich opracowaniach oczywistym stała się potrzeba pójścia dalej, ku koncepcji ujednolicenia znaków ministerstw, a co za tym idzie koncepcja systemu ich stosowania, w jeden skodyfikowany sposób. Tak powstało opracowanie „Księga Godła Ministra”. Opracowanie, które jest próbą zbudowania corporate identity dla rządu, z założeniem redukcji wielości znaków do jednego, od różnorodności ministerialnych do jedności wizerunku rządu, jako struktury homogenicznej.

Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Galeria: 5 części projektu Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikonos: warsztaty oklejania pojazdów folią wylewaną już 12 grudnia
12 grudnia odbędzie się #27 edycja warsztatów teoretyczno-praktycznych p.t. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”. Przez dekadę w cyklu wzięło udział już ponad 1000 osób.
Kampania Netflix i Canal+ od Havas Warsaw
We wtorek, 3 grudnia ruszyła kampania reklamowa ogłaszająca współpracę serwisu Netflix oraz Platformy CANAL+. Za pomysł kreatywny oraz realizację kampanii tradycyjnie odpowiedzialna jest agencja Havas Warsaw.
Świąteczny prezent dla dziecka kupimy online, za nie więcej niż 250 zł
Zgodnie z wynikami badania agencji SW Research na zlecenie marki dziecięcej Endo, niemal połowa ankietowanych rodziców dokonuje zakupu prezentów świątecznych w internecie. Galerie handlowe wybiera w tym celu 30 proc. respondentów. Aż 40 proc. ankietowanych rodziców kieruje się przy wyborze upominków przede wszystkim ich użytecznością, na markę...
Polskie salony Mitsubishi pierwszymi w Europie
W polskiej sieci autoryzowanych salonów i serwisów Mitsubishi Motors otwarto niedawno 2 nowe salony, zaprojektowane zgodnie z najnowszymi standardami marki. Imponujące stacje - krakowski salon Auto Krak oraz kaliska placówka Auto Centrum Lis są jednymi z pierwszych w Europie, w których wdrożono najnowsze rozwiązania architektoniczne i projektowe Mitsubishi...
Joanna Jankowska w dziale sprzedaży agencyjnej Selectivv
Joanna Jankowska dołącza do firmy Selectivv, która tym samym rozbudowuje swoje struktury sprzedaży agencyjnej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764