logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

5 części projektu Orli Dom

   06.06.2014, przeczytano 6513 razy
strzałkistrzałka
5 części projektu Orli Dom ZOBACZ ILUSTRACJE

O projekcie Orli Dom pisałem tu już trzykrotnie, przedstawiając założenia opracowania uproszczonej wersji godła i efekt końcowy, w postaci Księgi herbu małego RP, a także wykonane przy tej okazji testy. Nie sądziłem, że temat wciągnie mnie na tyle, że projekt Orli Dom zacznie zmierzać ku znacznie szerszemu opracowaniu. W sumie 4 kolejne części pokazały problem godła i jego stosowania w dużo szerszym zakresie - choć nie wyczerpały całości zagadnienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-czesci-projektu-orli-dom,21863,artykul.html

Praca dyplomowa Marty Gawin, pt. „System identyfikacji wizualnej struktury organów aparatu państwa polskiego”, stała się impulsem do opracowania pt. „T-GLOS, system modułowego przekształcania sylwety orła”, prezentującego sam system i wygenerowane nim 1840 sylwet orłów.

Impulsem do powstania kolejnej części - „Księga Godła Wojewody” - był marny wyglądem nagłówków stron internetowych Urzędów Wojewódzkich. Powstało dzięki temu opracowanie 16 unikatowych znaków tylko dla wojewodów, łączących godło i herb województwa.

Brak wzorca owalnej tablicy urzędowej, z godłem państwowym, stał się z kolei impulsem do jego odtworzenia, ale także zmodyfikowania, i tak powstała „Księga Tablic Urzędowych”.

Po tych dwu ostatnich opracowaniach oczywistym stała się potrzeba pójścia dalej, ku koncepcji ujednolicenia znaków ministerstw, a co za tym idzie koncepcja systemu ich stosowania, w jeden skodyfikowany sposób. Tak powstało opracowanie „Księga Godła Ministra”. Opracowanie, które jest próbą zbudowania corporate identity dla rządu, z założeniem redukcji wielości znaków do jednego, od różnorodności ministerialnych do jedności wizerunku rządu, jako struktury homogenicznej.

Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Galeria: 5 części projektu Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Szok” by Blik – nowa piosenka Igo inspirowana tytułami przelewów na telefon
20 października wieczorem miała miejsce premiera najnowszej piosenki Igora Walaszka - Igo, która stworzona została we współpracy z użytkownikami BLIKA. Tekst piosenki wykorzystuje słowa z tytułów przelewów na telefon BLIK.
Julia Ożyjiwska przechodzi z Reprise Media do Kamikaze
Zespół agencji Kamikaze wzmocniła Julia Ożyjiwska. Przechodzi z agencji Reprise Media Poland, gdzie pracowała jako SEM Coordinator. W Kamikaze obejmuje stanowisko Paid Media Lead i będzie zarządzać teamem mediowym agencji. To drugi ważny dla agencji transfer w ostatnich tygodniach, mający miejsce równocześnie z przejściem Krzysztofa Flisa z Golden Submarine do...
Neo-Angin odświeża wizerunek w nowej kampanii
Pod hasłem „Twój lek antyseptyczny” wystartowała nowa kampanii marki neo-angin. Przygotowaniem i realizacją kampanii zajęła się agencja kreatywna Chromatique.
Nowość w ofercie Api: owalne drukarki sitodrukowe
API.PL rozszerza ofertę maszyn sitodrukowych marki ROQ o drukarki owalne. Urządzenia posiadają bezbłędny system indeksacji oraz precyzyjny rejestr. Ich konstrukcja umożliwia szybkie przezbrajanie i pasowanie. Pozwalają drukować większą ilość kolorów oraz większe standardowe i niestandardowe formaty. Drukarki owalne powstały z myślą o dużych producentach odzieży i drukarniach...
Feeders Agency z nowym logo, identyfikacją wizualną i manifestem
Po blisko dwóch latach działalności Feeders Agency odświeża swoją identyfikację wizualną. Rebranding agencji przygotował Bożydar Kaniewski, Head of Arts Feeders.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764