logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

5 części projektu Orli Dom

   06.06.2014, przeczytano 7202 razy

O projekcie Orli Dom pisałem tu już trzykrotnie, przedstawiając założenia opracowania uproszczonej wersji godła i efekt końcowy, w postaci Księgi herbu małego RP, a także wykonane przy tej okazji testy. Nie sądziłem, że temat wciągnie mnie na tyle, że projekt Orli Dom zacznie zmierzać ku znacznie szerszemu opracowaniu. W sumie 4 kolejne części pokazały problem godła i jego stosowania w dużo szerszym zakresie - choć nie wyczerpały całości zagadnienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-czesci-projektu-orli-dom,21863,artykul.html

Praca dyplomowa Marty Gawin, pt. „System identyfikacji wizualnej struktury organów aparatu państwa polskiego”, stała się impulsem do opracowania pt. „T-GLOS, system modułowego przekształcania sylwety orła”, prezentującego sam system i wygenerowane nim 1840 sylwet orłów.

Impulsem do powstania kolejnej części - „Księga Godła Wojewody” - był marny wyglądem nagłówków stron internetowych Urzędów Wojewódzkich. Powstało dzięki temu opracowanie 16 unikatowych znaków tylko dla wojewodów, łączących godło i herb województwa.

Brak wzorca owalnej tablicy urzędowej, z godłem państwowym, stał się z kolei impulsem do jego odtworzenia, ale także zmodyfikowania, i tak powstała „Księga Tablic Urzędowych”.

Po tych dwu ostatnich opracowaniach oczywistym stała się potrzeba pójścia dalej, ku koncepcji ujednolicenia znaków ministerstw, a co za tym idzie koncepcja systemu ich stosowania, w jeden skodyfikowany sposób. Tak powstało opracowanie „Księga Godła Ministra”. Opracowanie, które jest próbą zbudowania corporate identity dla rządu, z założeniem redukcji wielości znaków do jednego, od różnorodności ministerialnych do jedności wizerunku rządu, jako struktury homogenicznej.

Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Galeria: 5 części projektu Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarnia Chroma przechodzi rebranding
Drukarnia internetowa Chroma prezentuje swoje nowe oblicze.
Międzynarodowy Fotofestiwal: program i zaproszenie do Łodzi
Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi już po raz 23. zaprezentuje krajobraz polskiej i światowej fotografii współczesnej. Premiery projektów m.in. Weroniki Gęsickiej i Przemka Dzienisa, gwiazdy międzynarodowej fotografii w opowieściach o transformacji i uwalnianiu, najciekawsze tematy fotograficzne sezonu – Fotofestiwal ogłosił program blisko trzydziestu wystaw...
CeraVe z reklamowym love-story w SkyShowtime i Tinderze
CeraVe jest jedną z trzech pierwszych marek, które otwierają nowy reklamowy rozdział na rynku globalnych serwisów streamingowych w Polsce. Kampania kremu od CeraVe, utrzymana w konwencji love-story, ruszyła premierowo na SkyShowtime. Komunikacja obejmuje też Tinder, YouTube, TVN Player oraz kino i social media. Za strategię i oprawę mediową akcji odpowiada Wavemaker.
Red Bull z kampanią 3D na nośnikach AMS Digital Indoor
W maju na Digital Indoor od AMS można zobaczyć pierwszą zasięgową kampanię wideo z efektem 3D. Spot przygotowany dla marki Red Bull promuje linię produktów pod hasłem „Summer edition”. Kampania dociera do mieszkańców 20 aglomeracji.
Pepsi i ogromna puszka w centrum Warszawy
W dniach 21-26 maja w samym sercu Warszawy pod Pałacem Kultury i Nauki od strony ul. Emilii Plater można skorzystać z wyjątkowej, immersyjnej atrakcji. Mowa o gigantycznej puszcze, która swoim kształtem oraz designem przypomina znany i kultowy napój gazowany. Fani nietypowych miejskich instalacji mogą przenieść się w zupełnie nowy wymiar dzięki spektakularnym cyfrowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764