logo
WIADOMOŚCI

5 części projektu Orli Dom

   06.06.2014, przeczytano 6185 razy
strzałkistrzałka
5 części projektu Orli Dom ZOBACZ ILUSTRACJE

O projekcie Orli Dom pisałem tu już trzykrotnie, przedstawiając założenia opracowania uproszczonej wersji godła i efekt końcowy, w postaci Księgi herbu małego RP, a także wykonane przy tej okazji testy. Nie sądziłem, że temat wciągnie mnie na tyle, że projekt Orli Dom zacznie zmierzać ku znacznie szerszemu opracowaniu. W sumie 4 kolejne części pokazały problem godła i jego stosowania w dużo szerszym zakresie - choć nie wyczerpały całości zagadnienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-5-czesci-projektu-orli-dom,21863,artykul.html

Praca dyplomowa Marty Gawin, pt. „System identyfikacji wizualnej struktury organów aparatu państwa polskiego”, stała się impulsem do opracowania pt. „T-GLOS, system modułowego przekształcania sylwety orła”, prezentującego sam system i wygenerowane nim 1840 sylwet orłów.

Impulsem do powstania kolejnej części - „Księga Godła Wojewody” - był marny wyglądem nagłówków stron internetowych Urzędów Wojewódzkich. Powstało dzięki temu opracowanie 16 unikatowych znaków tylko dla wojewodów, łączących godło i herb województwa.

Brak wzorca owalnej tablicy urzędowej, z godłem państwowym, stał się z kolei impulsem do jego odtworzenia, ale także zmodyfikowania, i tak powstała „Księga Tablic Urzędowych”.

Po tych dwu ostatnich opracowaniach oczywistym stała się potrzeba pójścia dalej, ku koncepcji ujednolicenia znaków ministerstw, a co za tym idzie koncepcja systemu ich stosowania, w jeden skodyfikowany sposób. Tak powstało opracowanie „Księga Godła Ministra”. Opracowanie, które jest próbą zbudowania corporate identity dla rządu, z założeniem redukcji wielości znaków do jednego, od różnorodności ministerialnych do jedności wizerunku rządu, jako struktury homogenicznej.

Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Galeria: 5 części projektu Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone