logo
WIEDZA

5 kosztownych błędów w AdWords, których więcej nie popełnisz

Mateusz Zawiślak  PR 30.05.2017, przeczytano 447 razy

O tym, do czego może doprowadzić brak znajomości zasad Google AdWords świadczy przykład 12-letniego Jose Javiera z Hiszpanii, który chcąc czerpać zyski z reklam nie tylko nie zarobił, ale otrzymał od koncernu rachunek opiewający na zawrotne 100 tys. euro. Choć to skrajna sytuacja, warto sprawdzić, kiedy kampania może generować zbędne koszty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-kosztownych-bledow-w-adwords,-ktorych-wiecej-nie-popelnisz,32637,artykul.html

Popularność Google AdWords nie bierze się z powietrza. Odpowiada za nią kilka czynników. Pierwszy to możliwość precyzyjnego dotarcia z reklamą do klienta właśnie szukającego określnego produktu, usługi czy korzystnej cenowo oferty. Drugi – opcja planowania zasięgu geograficznego kampanii, powodująca, że AdWords wybierze i firma lokalna, i ta, która ofertę kieruje do klientów w całym kraju lub za jego granicami. Nie bez znaczenia pozostaje także trzeci aspekt, czyli szansa na szybki zwrot poniesionej inwestycji, co jest możliwe nawet wtedy, gdy jedno kliknięcie w reklamę kosztuje nie kilka groszy a kilkadziesiąt złotych.

Oczywiście, żadna kampania reklamowa nie odniesie efektów, jeżeli jest prowadzona nieprzemyślanie i z błędami. Które z nich są najpoważniejsze, generując koszty w postaci braku konwersji?

Słowa kluczowe

- Zwróćmy uwagę, że to samo słowo może mieć różne znaczenie. Na przykład „zamek” jest „błyskawiczny”, choć może też być ulokowany „w drzwiach”. Dlatego dobierając frazy kluczowe trzeba uważać, by przedstawiały promowane usługi czy produkty w odpowiednim kontekście i nie były zbyt ogólnikowe – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z firmy hostingowej Hekko.pl. Dodatkowo warto korzystać z tzw. długiego ogona, łącząc słowo z nazwą promowanej lub konkurencyjnej marki (jeżeli jest znana) lub nazwą miasta, w którym znajduje się firma (w przypadku działań o zasięgu lokalnym).

Należy zwrócić też uwagę, by słowa kluczowe, których często jest setki lub nawet tysiące, były właściwie pogrupowane. W przeciwnym razie reklama będzie wyświetlać się osobom niezainteresowanym danym przekazem, a sama kampania straci na jakości. Aby uniknąć tej sytuacji, warto zapoznać się z Google AdWords Editor, dzięki któremu tworzenie struktury konta oraz wprowadzanie grup reklam i fraz będzie łatwiejsze.

Wykluczenia i dopasowanie przybliżone

Każdemu właścicielowi strony www zależy na tym, aby kierować na nią odpowiedni ruch od zainteresowanych ofertą osób. Dlatego błędem jest stosowanie słów kluczowych wyłącznie w jednym dopasowaniu domyślnego trybu - tzw. przybliżonego.

Dlaczego? Ponieważ takie działanie powoduje, że reklama wyświetla się nawet dla zapytań zawierających słowa bliskoznaczne do podanego przez nas i to w przeróżnych kontekstach. W końcu „strzyżenie psów” to nie to samo, co „strzyżenie żywopłotów”. Stosując wyłącznie ogólne dopasowania i brak wykluczeń narażamy się na zbieranie płatnego ruchu, który ma niewiele wspólnego z naszą ofertą.

Rozszerzenia reklam

W jaką reklamę klikniesz, na jaką zwrócisz uwagę? Oczywiście na tę optymalnie wysoko umieszczoną, a przy tym atrakcyjną graficznie i tekstowo. Dlatego warto stosować rozszerzenia, dzięki którym można wyróżnić przekaz dla tle innych, zachęcając użytkownika do podjęcia konkretnej konwersji oraz wyboru tej, a nie konkurencyjnej oferty.

Pamiętajmy, że reklama z rozszerzeniami może zawierać linki do podstron, objaśnień, połączeń, informacji w witrynie oraz lokalizacji, natomiast warunkiem ich wyświetlania jest odpowiedni wynik jakości reklamy (tzw. Quality Score).

Analiza i dane dotyczące konwersji

Każda kampania, by odnosiła efekty, musi mieć jasno sprecyzowane cele. Pożądaną akcją może być zakup produktu, zapis na newsletter, wypełnienie formularza kontaktowego, ankiety etc. Błędem jest więc brak danych dotyczących konwersji, pozwalających na analizowanie kampanii i jej optymalizowanie pod kątem osiągania największej liczby oczekiwanych akcji.

Kierowanie na stronę główną bardzo rzadko sprzyja konwersji. Dlatego, aby dać sobie szansę na jej wywołanie, najlepiej jest kierować użytkowników na precyzyjnie wybrane podstrony swojego serwisu.

Wybór hostingu

Żadna kampania reklamowa nie może być pozostawiona „samej sobie”. W przypadku AdWords to systematyczna optymalizacja i testowanie - sprawdzać należy kliknięcia, to czy reklama nie została wyłączona z powodu złego doboru słów, albo czy nie skończył się jej budżet. Konto należy połączyć z Google Analytics, by moc analizować skuteczność płatnego ruchu dzięki dostępowi do jakościowych danych (to np. średni czas spędzony na stronie, liczba odwiedzin, współczynnik odrzuceń).

Istotny jest wspomniany wcześniej wynik jakości, tzw. Quality Score. Gdy jest słaby to uniemożliwi wyświetlanie rozszerzeń, choć to jeszcze nie koniec „kar”. Podstawową konsekwencją jest bowiem wyższa cena, którą będzie trzeba płacić za kliknięcia w modelu aukcyjnym Google Adwords (co jest skorelowanie z niższą pozycją reklamy w wynikach).

Na wynik jakości wpływają trzy grupy czynników. Jednym z nich jest jakość strony docelowej, w tym szybkość wczytywania oraz stosowanie kompresji po stronie serwera. Warto o tym wiedzieć podczas wybierania hostingu, sprawdzając czy firma hostingowa np. regularnie doradza, jak można optymalizować swoje strony czy ustawienia serwera (przykładowo, na blog.hekko.pl można znaleźć porady i wykresy pokazujące, jak wybór wersji PHP może wpłynąć na szybkość otwierania strony).

- Hosting stanowi istotny element budowania oceny strony www przez wyszukiwarkę oraz jej mechanizmy reklamowe, tym samym przyczyniając się do lepszej efektywności działań. Dlatego musi być stabilny i szybki, a najlepiej także wsparty świetną obsługą klienta, która doradzi, jakie ustawienia będą najlepsze dla danej strony www - podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.

Źródło: Hekko.pl

www.hekko.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE o Ochronie Danych Osobowych (RODO) już obowiązuje. Termin jego ostatecznego wdrożenia upłynie w maju 2018 roku. Co robić, żeby odpowiednio wcześnie przygotować się na zmianę przepisów i uniknąć wysokich kar za nieprawidłowe przetwarzanie danych?
Blockchain – cyfrowa rewolucja
Technologia blockchain zyskuje na popularności, a jej użycie zaczyna wychodzić poza branżę fin-tech. Coraz częściej wykorzystywana jest również w IT, marketingu czy reklamie. Co należy wiedzieć o nowej technologii? Jaki będzie miała wpływ na branżę reklamową i konsumentów? Na te pytanie odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon.
Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych?
Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. Dlaczego warto mieć to na uwadze? To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Sma...
 
wtorek 22.05.2018, 72 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone