logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 kroków do skutecznej bazy klientów

  PR 23.10.2017, przeczytano 901 razy

Pozyskiwanie nowych klientów jest kluczowym elementem działania firm, zwłaszcza tych z sektora e-commerce. Odpowiednio zbudowana baza kontaktów pozwala im docierać do konsumentów, którzy mogą być zainteresowani ich ofertą. Jak ją stworzyć,  na co zwrócić szczególną uwagę? Podpowiada ekspert z PushAd (grupa AdNext) - spółki oferującej innowacyjne narzędzie do zwiększania sprzedaży przy wykorzystaniu push notyfikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-krokow-do-skutecznej-bazy-klientow,34218,artykul.html

- Prowadzącym własne biznesy zależy na jak największej liczbie klientów. Aby przyciągnąć ich uwagę i osiągnąć zadawalający wynik sprzedaży przedsiębiorcy korzystają z różnych form reklamowych. Jedną z nich są „tradycyjne” newslettery, które starają się przekierowywać odbiorców na landing page i informować o nowościach. Niestety efekty takich kampanii mailingowych są często rozczarowujące, głównie ze względu na bardzo niski poziom open ratów (wynikający głównie z martwych adresów email, spamu, niechcianej poczty). Okazuje się, że lepszym sposobem na zwiększenie konwersji na stronie są web push notyfikacje, ale pod warunkiem, że są wysyłane do właściwych użytkowników – mówi Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd – narzędzia do zwiększania sprzedaży nowej generacji.

Co należy zrobić, aby pozyskać wartościowe kontakty?

Uruchomić push notyfikacje

Aby w końcu docierać do klientów ignorujących newslettery oraz korzystających z AdBlocka i filtrów antyspamowych warto zainwestować w nowy format powiadomień.  Web push to niewielkie wiadomości pojawiąjące się na ekranie w formie komunikatów. Umożliwiają one dotarcie również do użytkowników, którzy już opuścili witrynę internetową. Stanowią świetne uzupełnienie newslettera, ponieważ dzięki nim można docierać do klientów, którzy ignorują maile reklamowe oraz re-marketing lub są one dla nich niewidoczne z powodu AdBlocka.

Prawidłowo posegmentować użytkowników

Segmentacja to nic innego jak podział klientów na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, np. zainteresowań, geolokalizacji, wartości koszyka zakupowego lub po prostu okresu, kiedy użytkownik był ostatnio na witrynie. Umożliwia optymalne dostosowanie oferty i związanego z nią przekazu do różnych oczekiwań konsumentów.  Odpowiednia segmentacja jest kluczem do osiągnięcia zadawalających rezultatów takich jak konwersja, kliknięcia czy odpowiedni poziom zaangażowania użytkownika na stronie.

Ustawić harmonogram wysyłek

Jeszcze przed startem kampanii, warto określić ilość i częstotliwość wysyłanych wiadomości. Zbyt dużo notyfikacji w krótkim czasie może spowodować, że użytkownik wypisze się z naszej bazy. Pomaga tu wcześniej wspomniana segmentacja, wówczas z dużym prawdopodobieństwem wysyłamy informację, która jest pożądana. Ponadto bardzo istotna jest analiza statystyk wysyłek. Pozwala ona bowiem m.in. określić jaka pora dnia jest najbardziej odpowiednia na wysyłanie powiadomień push.

Zoptymalizować komunikaty

Nie wystarczy samo wysyłanie komunikatów. Należy także zadbać o to, aby ich treść była adekwatna do potrzeb odpowiednich grup, a wygląd nie kojarzył się z często irytującymi reklamami.  Warto pamiętać o tym, by push notyfikacje były spójne ze stroną internetową, na która ustawione jest przekierowanie. Przydatne jest również przeprowadzanie testów A/B skuteczności poszczególnych treści komunikatów.

Słuchać tego, co „mówią” użytkownicy

Już po wysłaniu kilku komunikatów łatwo można ocenić ich skuteczność. Jeżeli prowadzona kampania nie wpływa na generowanie pożądanego ruchu na stronie (świadczy o tym niski CTR lub wysoki poziom Bounce Rate) to należy poszukać przyczyny. Może nią być niezastosowanie któregoś z powyższych punktów. Powiadomienia Push to narzędzie, które w miarodajny sposób pozwala na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań.

- Warto zadać sobie pytanie jaki dokładnie cel stawiany jest przed tym narzędziem, do czego będziemy je wykorzystywać. Bowiem same notyfikacje mogą okazać się kolejnym narzędziem do spamowania użytkowników. Właśnie dlatego w PushAd stosujemy wielowymiarową segmentację i algorytmy sztucznej inteligencji, które optymalizują kampanie pod kątem z góry zadanych wskaźników. Wówczas web push jest po prostu najlepszym z dostępnych obecnie nośników informacji – tłumaczy Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd.

Źródło: AdNext

www.adnext.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764