logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 powodów, dlaczego warto wykorzystać druk w aranżacji wnętrz

  PR 31.03.2022, przeczytano 1058 razy
ilustracja

Jeszcze kilka lat temu drukowanie ścian czy podłóg wydawało się pomysłem rodem z filmów science-fiction. Technologia nabrała jednak tempa do tego stopnia, że dziś drukowana aranżacja wnętrz to popularny trend. Ale czy wiedzieliście, że fototapety mogą być dużo bardziej wytrzymałe niż warstwa nawet najlepszej farby? Albo że wytapetować można nawet... kabinę prysznicową? Oto pięć powodów, dlaczego drukowane wnętrza podbijają rynek home decor.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-powodow%2C-dlaczego-warto-wykorzystac-druk-w-aranzacji-wnetrz,395303,artykul.html

Powód 1: Niezwykła wytrzymałość drukowanych tapet

Kiedy na pomalowaną białą farbą ścianę rozleje się czerwone wino, na ratunek może być już za późno. Co prawda niektóre emulsje umożliwiają dość sprawne ścieranie zabrudzeń, jednak wraz z plamą nierzadko schodzi też kolor ściany. Wówczas trzeba ratować się podmalowywaniem poszczególnych miejsc, co raczej rzadko wychodzi dobrze – nowa warstwa farby zazwyczaj różni się odcieniem od starej.

Zupełnie inaczej sprawy mają się z drukowanymi tapetami.

– Niektóre z nich, wydrukowane na szczególnie odpornych podłożach, można wycierać nawet silnie żrącym środkiem do czyszczenia toalet – mówi Magdalena Rzepka, damska złota rączka, w internecie znana jako Pani Tapetka. I podaje przykład ze swojej pracy: niedawno realizowała obklejenie tapetami wnętrza kabiny prysznicowej. To rzadkie, ale nie niemożliwe – bo nawet kontakt z wodą i ciągłe zmiany temperatury nie powinny wpłynąć na stan wysokiej jakości drukowanej tapety. – Przy obecnych możliwościach technologicznych nie jest problemem wydruk na materiale, który następnie można pokryć warstwą żywicy i swobodnie używać pod prysznicem – wyjaśnia.

Powód 2: Nieograniczone możliwości kreacji

Na fototapecie można umieścić... własne zdjęcie z wakacji. Warunek jest jednak jeden – taka fotografia musi zostać zrobiona profesjonalnym aparatem w rozdzielczości umożliwiającej wielkoformatowy zadruk. Niestety – zdjęcia ze smartfona raczej nie będą się nadawać, chyba że kogoś zadowoli wyraźny obraz widziany jedynie z dalszej odległości. To też jest możliwe, na przykład, kiedy wydruk wykorzysta się jednorazowo podczas wesela czy innej imprezy okolicznościowej.

– Technologie druku umożliwiają wprowadzenie do wnętrza emocji – twierdzi Rafał Osiekowicz, specjalista od druku wielkoformatowego w Canon Polska. – Nawet za dawnych lat, kiedy możliwości finansowe były dużo skromniejsze, istniała spora potrzeba indywidualizacji wnętrz. Ona drzemie głęboko w nas, niezależnie od funduszy i aktualnych trendów.

Na potwierdzenie swoich słów Rafał Osiekowicz przywołuje wspomnienie serialu „Czterdziestolatek”. Mieszkanie serialowej rodziny Karwowskich zainspirowało niejedną polską rodzinę do zmiany wnętrza, szczególnie do zamiany klasycznych drzwi na wycięte w ścianach łuki. A dzisiaj możliwości kreacji i wyróżnienia wnętrza są o niebo większe, niż prawie pół wieku temu.

Aspekt personalizacji podkreśla też Marta Naranowicz, dyrektor kreatywna w Caro Group, jednej z największych polskich firm produkujących dekoracje ścienne.

– Tworząc propozycję dla określonego klienta, nierzadko drukujemy tapety pod konkretny wymiar. Klient decyduje czy woli ciepłe barwy, czy zimne. Może wybrać teksturę i samodzielnie skonfigurować zaproponowany przez nas wzór – przekonuje.

Powód 3: Sposób na ekskluzywne wnętrze

Od pewnego czasu coraz większą popularnością cieszą się tapety segmentu premium. To wyjątkowe projekty, tworzone przez artystów i wydrukowane na szczególnych podłożach.

– Liczba osób i firm zainteresowanych segmentem premium stale rośnie. To zarówno hotele, restauracje, biura, jak i prywatne mieszkania wykańczane w tak zwanym wysokim standardzie – wylicza Marta Naranowicz.

Najwyższa jakość podłoża oraz zindywidualizowany projekt artystyczny mają oczywiście swoją cenę. A to z kolei stanowi dużą szansę... dla biznesu. Nic dziwnego, że przewidywania specjalistów jasno wskazują na dynamiczny rozwój rynku home decor w najbliższych latach.

Powód 4: Ekologia

Aby w pełni cieszyć się wnętrzem ozdobionym drukowaną tapetą, warto uspokoić swoje sumienie: w przeciwieństwie do technologii druku wykorzystywanych jeszcze kilkanaście lat temu, dzisiejszy druk cyfrowy tapet jest przyjazny dla środowiska i naszego zdrowia. Sekret tkwi między innymi w atramencie – tapety dobrych producentów są drukowane przy użyciu wodnych atramentów żelowych.

-– W technologii UVgel nic nie odparowywuje, a jedynie zmienia postać skupienia. Atrament poddany działaniu światła UV polimeryzuje się i przyjmuje postać stałą – wyjaśnia Rafał Osiekowicz. – Można więc fototapetę bez problemu powiesić nawet nad dziecięcym łóżeczkiem – precyzuje ekspert Canon Polska.

Te słowa, z własnego doświadczenia biznesowego, potwierdza Marta Naranowicz.

– Jeśli chodzi o ogólne tendencje wnętrzarskie, to zdecydowanie dominują dziś produkty ekologiczne – mówi przedstawicielka Caro Group.

Powód 5: Drukowane wnętrza to nie tylko ściany

Mówiąc o drukowanych dekoracjach wnętrz, najczęściej mamy na myśli fototapety albo obrazy. Ale sposobów wykorzystania druku w branży home decor jest dziś nieskończenie wiele. Coraz więcej klientów życzy sobie na przykład zadrukowanej podłogi albo mebli. Druk pojawia się także na szklanych witrynach sklepów.

– Rozwój druku w branży wnętrzarskiej ogromnie mnie zaskoczył – przyznaje Magdalena Rzepka. – Wcale się nie dziwię, że klienci, zdając sobie sprawę z tego, jakie są dziś materiały i możliwości zadruku, chcą mieć coś naprawdę indywidualnego. Taką perełkę, której nie będzie miał sąsiad. Bo poprzez odpowiednią aranżację wnętrza pokazujemy swój charakter, swoje marzenia – mówi internetowa Pani Tapetka.

Od prywatnej sypialni po wielki biznes

Wszystkie przywołane cytaty wypowiedzi rynkowych specjalistów pochodzą z najnowszego odcinka podcastu Canon Polska z serii „Rozmowy o druku”. Aby dokładnie zgłębić temat najszybciej rozwijającej się gałęzi poligrafii i wnętrzarstwa, także w ujęciu biznesowym i technologicznym, do dyskusji razem usiadła czwórka ekspertów.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764