logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 praktycznych porad, jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi

  PR 19.09.2016, przeczytano 598 razy

Interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy śledzą marki w social media. Wartościowe materiały w formie tekstu, grafiki czy video potrafią również sprzedawać – generując 3 razy więcej leadów sprzedażowych niż w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych. Eksperci z Praktycy.com wyjaśniają w 5 krokach, jak dzięki interesującym i angażującym treściom można osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-praktycznych-porad%2C-jak-sprzedawac-wiecej-dzieki-content-marketingowi,29968,artykul.html

CMContent marketing jest obecnie jednym z najgorętszych trendów w marketingu. 90 proc. konsumentów uważa, że jakościowe treści są przydatne. Interesujący content jest jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy obserwują firmy i marki w mediach społecznościowych. Wartościowe treści potrafią także dynamicznie zwiększyć e-sprzedaż. Jednak tylko 30 proc. marketerów przyznaje, że umie z content marketingu korzystać we właściwy sposób, a 55 proc. uważa, że nie wiedzą, jak powinien on wyglądać – wynika z raportu Content Marketing Institute.  Eksperci z Praktycy.com wyjaśniają, jak dzięki atrakcyjnym, angażującym treściom można osiągnąć sukces w e-biznesie.

Nakłoń odbiorcę do natychmiastowego działania

Różnica między wartościowym contentem na stronę sklepu internetowego, a na serwis www innego rodzaju polega na tym, że ten pierwszy powinien zachęcać czytelnika do podjęcia natychmiastowej akcji. I nie chodzi o to, aby za każdym razem wrzucać pod artykułem np. na temat nieszablonowego zastosowania danego produktu, świecący na czerwono button „Kup teraz!” Jak pokazują badania Demand Metric, 86 proc. internautów przewija reklamy video, 44 proc. z nich ignoruje przesyłane wiadomości mailowe, natomiast 60 proc. zainspirowana rozmaitym contentem decyduje się poszukać więcej informacji o produkcie, który został w nim wspomniany. A zatem dany tekst na zewnętrznym serwisie może jeszcze nie zachęcać do zakupu, ale np. linkować do strony produktowej, na której pojawi się już koszyk zakupowy.

Pozwól tworzyć content użytkownikowi

Jak skłonić konsumenta do podjęcia świadomej decyzji o zakupie danego produktu? Najlepiej dostarczając mu przydatnych i nienachalnych informacji w postaci contentu tworzonego przez innych użytkowników np. recenzji czy opinii klientów (oczywiście pod warunkiem, że większość z nich nie jest negatywna). Jak wynika z raportu Nielsena, komentarze internautów są drugim najbardziej zaufanym źródłem informacji o marce, a w rzetelność deklarowanych opinii wierzy aż 70 proc. konsumentów. Rekomendacje jako unikalny content są również wartościowe pod kątem działań z zakresu SEO dla witryny sklepu.

Nie skupiaj się wyłącznie na konwersji

Dla każdego marketera współczynnik konwersji to kluczowy czynnik – wysoki wynik świadczy o skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Jednak koncentracja wyłącznie na tym elemencie nie pozwoli nam właściwie ocenić pozostałych zadań związanych z content marketingiem i ich możliwych konsekwencji. Rosnąca lista subskrybentów sklepowego newslettera może prowadzić do wyższych wyników sprzedaży. Liczba lajkowanych i przekazywanych dalej postów w portalach społecznościowych świadczy o umiejętności dotarcia do użytkownika i zaangażowania go. Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania mogą się przełożyć na wygenerowanie większej ilości leadów sprzedażowych. Eksperci z Praktycy.com zwracają uwagę, aby nigdy nie stracić z oczu celu prowadzonych działań w różnych kanałach. Nie chodzi bowiem o to, żeby non stop wrzucać śmieszne memy na fanpage’u w socia media, które co prawda otrzymają wiele pozytywnych reakcji, ale nie skłonią użytkownika np. do odwiedzenia strony e-sklepu.

Buduj komunikację z klientem wokół rekomendacji i słów kluczowych

Jak najszybciej sprawić, aby internauta dotarł na stronę e-sklepu? Z jednej strony niezbędne są kampanie reklamowe, ale również olbrzymią rolę odgrywa tworzenie odpowiedniego contentu. Jak podkreślają eksperci z Praktycy.com, firma w pierwszej kolejności powinna opracować strategię treściową marki i tworzyć content związany z najchętniej wyszukiwanymi frazami w internecie, związanymi z kategorią sprzedawanych produktów i usług. Podobną funkcję pełnią w mediach społecznościowych hash tagi dołączane do wrzucanych na tablice postów. W ten sposób sklep internetowy ma szansę dotrzeć do nowych użytkowników i skłonić ich, poprzez interesujący materiał w formie tekstu, infografiki czy video do odwiedzenia witryny.

Lepiej być w jednej rzeczy dobrym, niż we wszystkich… po trochę

Nawet jeśli strategia omnichannel stanowi normę działania w przypadku wielu marek, to lepiej skupić się na wybranych i najbardziej kluczowych kanałach dotarcia do klienta, a nie działać w każdym możliwym… na pół gwizdka. Eksperci z Praktycy.com zachęcają do wyboru od 2 do 4 najważniejszych dla e-sklepu kanałów dotarcia do internauty, aby osiągnąć najbardziej wymierne efekty. Nie sztuką jest np. pojawiać się we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych, generując na nich podobne treści. Lepiej zaplanować strategię dystrybucji contentu, biorąc pod uwagę, w którym miejscu może znajdować się grupa celu i w jaki sposób najskuteczniej ją zaangażować, biorąc pod uwagę specyfikę danego serwisu. Można np. przygotować krótki konkurs na Instagramie z nagrodą w postaci bonu na zakupy w sklepie internetowym, następnie wrzucać podpowiedzi dla biorących udział w zabawie na Snapchacie, a po zakończeniu konkursu opublikować na stronę e-sklepu np. na blogu wpis z najciekawszymi zdjęciami konkursowymi od użytkowników. Wygenerowany w ten sposób content jest unikalny, urozmaicony, angażujący i w większości stworzony przez samego internautę.

I na koniec najważniejsza zasada – niezależnie czy tworzony content to zabawna infografika wrzucona na firmowym blogu, wpis na Fanpage’u czy chętnie rozpowszechniane video na kanale YouTube – zawsze musi opowiadać unikatową historię, przedstawioną w intrygujący sposób (wyróżni ją z tłumu innych), która zaangażuje internautę.

Źródło: Praktycy.com

www.praktycy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764