logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 praktycznych sposobów na sukces w e-biznesie

  PR 16.07.2015, przeczytano 1291 razy

Udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się do 2016 r. i wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym roku będzie wart 32 mld złotych. Jednak według ekspertów z Sociomantic Labs zaledwie 8 proc. polskich przedsiębiorstw wykorzystuje właściwie swój potencjał e-commerce. Jak osiągnąć długookresowy sukces w e-biznesie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-praktycznych-sposobow-na-sukces-w-e-biznesie,25437,artykul.html

E-commerce charakteryzuje się stosunkowo niską barierą wejścia, dlatego wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy szybko stworzyć sklep internetowy, aby e-biznes zaczął przynosić konkretne zyski. Tymczasem tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat. Co pozwala osiągnąć sukces w e-commerce?

1. Technologia w służbie e-biznesu

Już na poziomie planowania e-biznesu warto zadbać o odpowiednią technologię, która pozwoli na zaawansowane mierzenie sprzedaży, segmentację klientów oraz spersonalizowaną komunikację marketingową. Odpowiednio zaawansowany silnik sklepu internetowego w połączeniu z dopracowanym CRM pozwoli mierzyć, archiwizować oraz wykorzystywać dane o zachowaniach klientów e-sklepu. Zadbanie o odpowiednie usability strony i dobry software umożliwią eliminacje punktów, w których użytkownicy rezygnują z transakcji czy opuszczają e-sklep z powodu np. zbyt wielu informacji wymaganych przy rejestracji, niewystarczających opcji dostawy lub błędów na stronie. Jednocześnie narzędzia opierające się na nowych technologiach mogą znacząco usprawnić działania marketingowe. – Odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje Wyszyński.

2. Większy zasięg, większy ruch w e-sklepie

Zanim klienci będą mieli szansę sprawdzić ofertę e-sklepu i dokonać zakupu, muszą najpierw do niego trafić. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu. Polega to na kierowaniu dostosowanych przekazów reklamowych do internautów, którzy nie odwiedzili dotąd danego sklepu internetowego, ale wykazują podobne zachowania zakupowe co e-klienci sklepu. Marketerzy przewidują, że wśród tych osób znajdą się tacy, którzy z racji doświadczeń i upodobań zakupowych skorzystają również z oferty reklamowanej witryny. Warto też budować widoczność e-sklepu w sieci poprzez optymalizację strony pod wyszukiwarki czyli tzw. SEO oraz działania w kanałach social media. 

3. Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta

Klienci chcą bezproblemowych zakupów i interakcji z firmą. Odwiedzając witrynę liczą na przejrzysty układ strony i intuicyjną nawigację, jasne zasady płatności oraz możliwość śledzenia przebiegu zamówienia. Olbrzymie znaczenie ma również dobra obsługa klienta. Badania Sana Consulting pokazały, że tylko 52 proc. ankietowanych konsumentów jest zadowolonych z jakości kontaktu ze sprzedawcą. Następną kwestię stanowi spersonalizowany przekaz marketingowy, będący dla klienta sygnałem, że e-sklep zna jego potrzeby, wie jakie produkty go interesują i dostarcza mu, np. przez mailing czy reklamę wyświetlającą się na stronie, tylko takich ofert, jakie faktycznie go interesują. Marketerzy bazując na posiadanych danych o konsumencie np. historii przeglądanych stron czy produktów w e-sklepie, dostosowują przekaz pod konkretnego internautę i mogą wyświetlić mu reklamę produktu, który oglądał chwilę po tym jak opuści daną stronę www. Proces odbywa się w sposób zautomatyzowany, w ciągu ułamka sekundy, dzięki coraz popularniejszemu modelowi programmatic. Wszystkie te działania: stworzenie przyjaznej platformy e-commerce, zapewnienie wysokiej jakości obsługi oraz personalizacji komunikacji marketingowej składają się na budowanie pozytywnego doświadczenia konsumenta, który tym chętniej zmieni się w lojalnego klienta.

4. Wielokanałowość kluczowa dla sprzedaży

Wykorzystanie wielu kanałów dystrybucji, w tym mobile, przyczynia się do znacznego wzrostu sprzedaży. Konsument przegląda w smartfonie stronę e-sklepu i sprawdza ceny upatrzonych produktów. Później wybiera się do placówki stacjonarnej i tam podejmuje ostateczną decyzję o zakupie. Albo odwrotnie: przegląda asortyment w sklepie stacjonarnym, lecz decyduje się nabyć towar w promocyjnej cenie w sklepie internetowym. Jeszcze inna sytuacja: klient trafia na fanpage e-sklepu na Facebooku i poprzez platformę społecznościową kupuje dany produkt, dokonując płatności przez smartfona. – Dzisiejsza technologia umożliwia już zintegrowaną komunikację marketingową. Możliwe stało się np. rozpoznawanie użytkowników między kanałami, dzięki czemu marketerzy mogą skuteczniej dostosować kierowane do nich przekazy i odpowiednio optymalizować wydatki reklamowe – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Taka strategia przynosi wymierne rezultaty. Badania pokazują, że to właśnie klienci „wielokanałowi” są najbardziej lojalni w porównaniu do konsumentów korzystających tylko z tradycyjnego kanału lub wyłącznie online – tłumaczy Wyszyński. Strategia wielokanałowości pozwala więc z jednej strony dotrzeć do nowych odbiorców różnymi kanałami sprzedaży, a z drugiej lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy obecnych klientów. Badania Internet Standard dotyczące polskiego rynku e-commerce wskazują, że sklepy działające tylko w jednym kanale, uzyskują ok. 5-10 proc. mniejsze zyski niż firmy korzystające z wielu kanałów sprzedaży. 

5. Magia promocji i okazji

Promocje i wyprzedaże w handlu to niemal gwarancja wzrostu przychodów. 75% polskich konsumentów korzysta z sezonowych wyprzedaży. Eksperci podkreślają, że każda unikatowa oferta – czy to promocja z okazji Dnia Kobiet, akcja typu „Dzień darmowej dostawy” lub wakacyjna wyprzedaż, zawsze poprawia sprzedaż produktów. W przypadku niektórych e-sklepów możliwe jest osiągnięcie w tym czasie nawet 10-krotnego współczynnika konwersji. Jeśli dany sklep internetowy obejmuje zasięgiem rynki międzynarodowe, ważne jest, aby pamiętać także o lokalnych świętach i okazjach zagranicznych konsumentów.

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają się odbiorcami treści reklamowych w internecie, na portalach streamingowych i społecznościowych, rodzice mają nad tym coraz mniejszą kontrolę. Jak właściwie wszechobecne reklamy wpływają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764