logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 rad na temat skutecznej pracy zdalnej

  PR 12.03.2020, przeczytano 276 razy

Przyjęta przez Sejm 2 marca 2020 r. specustawa ws. koronawirusa przewiduje, że pracodawca będzie mógł zlecić pracownikowi pracę zdalną. Na razie trudno oszacować ile firm się na to zdecyduje, ale około 2,5 miliona Polaków jest zatrudnionych w branżach, które mają taką możliwość. Jak przygotować pracowników do pracy z dala od biura, zapewnić odpowiednie wparcie związane z organizacją pracy i przygotować zasady współpracy? Oto kompendium wiedzy Antal, przydatne podczas pracy zdalnej, które każdy  pracodawca powinien znać, by móc skutecznie doradzić i  wesprzeć pracowników rozważających pracę zdalną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-rad-na-temat-skutecznej-pracy-zdalnej,386051,artykul.html

Dobrze zaplanowana praca

Pierwszą rzeczą, którą każdy pracownik powinien zrobić przed rozpoczęciem właściwej pracy jest jej zaplanowanie. Dokładne rozpisanie zadania w punktach, z przewidzianym czasem ich wykonania, pogrupowane według ich priorytetu to klucz do właściwej organizacji. Dzięki temu deadline nigdy nie będzie straszny.

Regularne przerwy

Podczas pracy w domu pracownik nie traci czasu na kawę i pogawędki ze współpracownikami, ale to nie oznacza, że nie ma prawa do przerwy. Warto wyjść na spacer i dotlenić umysł. Nastawić pranie lub umyć naczynia. Należy pamiętać, że zbyt długa izolacja i praca bez odpoczynku jest pewnym sposobem na szybkie wypalenie zawodowe.

Wydzielone miejsce i porządek na stanowisku pracy

Dobrą organizację zaczyna się od uporządkowania przedmiotów wokół stanowiska pracy. Należy wyeliminować zbędne elementy, które będą tylko rozpraszały. Za to warto przygotować potrzebne urządzenia i narzędzia do wykonywania zadań. Należy trzymać zasilacze, notatnik czy wodę w pobliżu - mając je pod ręką, unikniemy zbyt częstego przerywania pracy. Dom powinien kojarzyć się ze spokojem i komfortem. Jednak zbyt luźna atmosfera może łatwo rozkojarzyć, dlatego tak ważne jest posiadanie wydzielonego stanowiska pracy. Perspektywa spędzenia całego dnia w wygodnej piżamie lub dresie może być bardzo kusząca, ale wstawanie rano i rozpoczynanie dnia pracy tak samo jakby przejeżdżało się do biura zwiększa wydajność pracownika. Dzięki odbyciu codziennej, porannej rutyny w postaci zwykłego ubrania się, mózg otrzymuje sygnał, że nadszedł czas, aby pracować, a nie odpoczywać.

Narzędzia ułatwiających organizację i współpracę

Praca zdalna staje się łatwiejsza, jeżeli zaczynamy używać odpowiednich narzędzi. Możemy podzielić je na dwie kategorie: umożliwiające współpracę z innymi osobami na odległość i te, które usprawniają samodzielną organizację pracy. Dzięki nim praca zdalna może stać się przyjemniejsza i łatwiejsza, a pracownik szybko zauważ wzrost efektywności.

Strategiczne spotkania zespołów działających zdalnie nie stanowią problemu, jeśli pracownik ma pod ręką smartfon lub laptop z dostępem do Internetu. Kiedy nie ma możliwości osobistego spotkania przed podjęciem ważnych decyzji, zdalna komunikacja odgrywa tutaj ważną rolę. Sprawną pracę zespołową ułatwią takie narzędzia jak Slack, Microsoft Teams, Skype - numer jeden w zespołowej komunikacji online. Slack jest świetną alternatywą dla skrzynki pocztowej - idealnie nadaje się do przeniesienia tam dyskusji na mniej ważne kwestie. Warto również zaprzyjaźniać się z  Todoist, Trello czy Asana, czyli światowej sławy menagerem zadań, cenionym miedzy innymi za piękny i łatwy do obsługi design.

Lista “To do”

Regularne prowadzenie kalendarza i uzupełnianie go o kolejne obowiązki pozwoli konkretnie zaplanować tydzień. Można w ten sposób wygospodarować czas na niespodziewane zadania co pozwoli rozsądnie zarządzać terminami. Dzięki temu nie przeoczymy żadnego upływającego terminu, a w rezultacie znacznie ograniczymy poziom stresu.

Źródło: Antal

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Działania marek w okresie pandemii
Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich...
Wszelkie zmiany, w szczególności te nagłe i narzucone odgórnie, budzą opór pracowników. Jednak w czasie panującej epidemii komunikacja zmian jest nieunikniona. Przedsiębiorstwa, chcąc utrzymać biznes, muszą dostosować się do okoliczności i wdrożyć nowe systemy oparte o pracę zdalną, automatyzację, nowe technologie czy sprzedaż on-line....
W czasie pandemii przed markami stanęły nowe wyzwania i ograniczenia. Agencja Dziadek do orzechów postanowiła podzielić się swoimi przemyśleniami, na temat tego jak w czasie panującego kryzysu powinny zachowywać się marki. „Komunikacja w pandemii” to opracowanie zawierające praktyczne rady dla każdego marketera i agencji reklamowych.
Reklama DOOH i jej wpływ na pokolenie Millenialsów
Zaletą kreowania reklam skierowanych do pokolenia Z i Millenialsów jest fakt, iż większość osób zaliczanych do tej grupy populacji dorastało wraz z rozwojem cyfrowych mediów. Jednak pokolenie Millenialsów ma również  bardzo częsty kontakt z reklamą, co może budzić w nim poczucie, iż już wcześniej natknęli się na podobną formę przekazu....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764