logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 sekund na zakup: Standy reklamowe przyciągające wzrok

  PR 27.01.2018, przeczytano 1308 razy
ilustracja

Według badań POPAI, globalnej organizacji non-profit zajmującej się branżą marketingu handlowego, tylko 5 % klientów jest lojalnych danej marce. Ponad dwie trzecie konsumentów decyzję o zakupie konkretnego produktu podejmuje na miejscu w sklepie. Kuszą ich obniżki cen, promocje, ciekawość czy najzwyczajniej aktualny nastrój.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-sekund-na-zakup%3A-standy-reklamowe-przyciagajace-wzrok,35233,artykul.html

No właśnie. Elementów, które wpływają na decyzję klienta jest kilka. Nie można jednak zapomnieć o pewnej złotej zasadzie – zasadzie pięciu sekund. Na czym ona polega? Mniej więcej tyle czasu potrzeba konsumentowi, aby podjął decyzję. Właśnie tylko taką krótką chwilę spędza on, przeglądając towary w sklepie, zanim będzie miał pewność, że chce właśnie jeden z nich. I tutaj na scenę wkraczają materiały wspierające sprzedaż, czyli wszelkiego rodzaju displaye, ekspozytory kartonowe, woblery, standy reklamowe, shelfstoppery i inne. Długo można by wymieniać. Nie chodzi jednak o to, aby było ich dużo. Ważniejsze, żeby były skuteczne i spójne. Poniżej przedstawione standy reklamowe już przyciągnęły klientów i przyniosły wzrost sprzedaży danego produktu. Rzućmy na nie okiem.

Metalowy stand dla MOËT Hennessy Polska

Produkt miał podkreślać przynależność koniaku Hennessy do segmentu premium. Stąd wybór mocnej, metalowej konstrukcji zapewniającej długą żywotność ekspozycji. Ponadto standy wyróżniają się prostą, ponadczasową formą, niezależną od zmieniających się trendów. Swoją kolorystyką nawiązują do wiodącego motywu graficznego marki. Podświetlone półki bardzo dobrze eksponują towar i podkreślają bursztynowy kolor trunku. Z kolei podświetlony toper i boczne panele z grafiką sprawiają, że standy są dobrze widoczne z każdej strony. Projekt zwyciężył w kategorii Permanent Displays w konkursie POPAI Poland 2014.
          
ilustracjastrzałka

Sportowy display na piwo marki Heineken

Przy okazji sportowych wydarzeń często rodzą się niekonwencjonalne pomysły na POS. Tak było w przypadku specjalnej edycji displayów na piwo marki Heineken. Brytyjski producent skupił się w tym przypadku nie tyle na uszlachetnieniu i formie, co na ciekawej prezentacji produktu. W związku z tym butelki piwa zostały ustawione naprzeciwko siebie niczym dwie drużyny rugby w trakcie meczu, a tekturowa podstawa na standy reklamowe została wypełniona sztuczną trawą imitującą zieloną murawę boiska. Ten oryginalny w swojej prostocie pomysł bardzo spodobał się oddziałowi Heineken w Irlandii.

Standy reklamowe „Watch Dogs”

Przykładem na to, że różne produkty można i należy odpowiednio wypromować w przestrzeni sklepowej jest projekt displaya z tektury dla popularnej gry komputerowej. Błyszczące elementy przykuwają wzrok konsumentów.  Dodatkowym elementem wyróżniającym konstrukcję jest header, podświetlany diodami LED. Założeniem projektowym było stworzenie łatwej konstrukcji, nadającej się do samodzielnego montażu w miejscu sprzedaży. Projekt zdobył główną nagrodę oraz tytuł Grand Prix konkursu POPAI Poland 2014 na najlepszy POS.

ilustracjastrzałka

Jak widać, sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta jest bardzo wiele. Czasem warto jednak nie przesadzać z ich liczbą i postawić na klasykę. Czasami, także w przypadku materiałów takich jak standy reklamowe, mniej znaczy więcej. Choć oczywiście i od tej reguły zdarzają się wyjątki. Wypatrujcie kolejnego postu!

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
Komunikacja wewnętrzna – wyzwanie PR w 2019 roku
Jaka jest komunikacja marek A.D. 2019? Szybkorotująca i wielokanałowa. Nowe technologie to dziś zarówno narzędzia zewnętrznej komunikacji marki, bezpośredniej komunikacji z odbiorcami, jak i wsparcie komunikacji wewnętrznej. Ta ostatnia część zyskuje na znaczeniu wraz z przeobrażeniami w zakresie HR. W „erze pracownika” działy HR muszą realizować wiele zadań...
Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość w e-commerce?
To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem online. W jaki sposób połączyć ze sobą funkcjonowanie w świecie wirtualnym i rzeczywistym, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepach?
Nowa identyfikacja wizualna London City Airport
Lotnisko London City zaprezentowało nową identyfikację wizualną, która ma odzwierciedlać bardziej dynamiczny, żywy i współczesny wizerunek, nawiązujący do nowoczesnego Londynu. Oparty na motywie serca i wykorzystujący żywą kolorystykę system identyfikacji ma podkreślać rolę London City Airport jako najbardziej centralnego lotniska w Londynie – punktu w...
Okładki twarde

Publikacje książkowe (4): Okładki twarde

W prze­glą­dzie pod­sta­wo­wych typów okła­dek, nad­szedł czas na crème de la crème okład­ko­wego światka. Przed nami wpraw­dzie jesz­cze grupa okła­dek spe­cjal­nych, ale okładki twarde, o któ­rych będzie dziś mowa, to zde­cy­do­wana elita, wręcz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764