logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

  PR 20.02.2017, przeczytano 603 razy

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-wskazowek%2C-jak-nadac-newsletterom-wiosenny-powiew-swiezosci,31516,artykul.html

Anita Wata, Key Account Consultant w Optivo, an Episerver Company podpowiada, jak nadać newletterom wiosenny powiem świeżości. Wyróżnia także przykłady kampanii e-mail marketingowych, które wraz z rosnącym na termometrze słupkiem temperatury sprawią, że wzrośnie także zaangażowanie klientów, a co za tym idzie - wskaźniki konwersji.

Zaprowadź wiosenne porządki

Zanim wejdziemy w pełni w wiosenny nastrój, musimy zrobić miejsce dla nowości. Koncepcja wiosennych porządków może znaleźć zastosowanie w każdej branży, z którą prowadzimy komunikację – odświeżenie szafy, detoks organizmu czy zachęta do skorzystania z nowych rozwiązań technologicznych. Zaproponuj więc swoim subskrybentom coś szczególnego.  To już ostatnie – miejmy nadzieję – podrygi zimy. Wyraź to w formie chwytliwej grafiki lub gifu.


Celebruj święta

Wiosna obfituje w okazje do nawiązania bliskiej relacji z klientami. W marcu wykorzystaj Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Mężczyzn (10 marca) oraz Dzień Świętego Patryka (17 marca), w kwietniu natomiast dobrym kontekstem do dialogu z klientem będą na pewno Prima Aprilis (1 kwietnia) i Wielkanoc (16 kwietnia).

Firmą, która w sprytny sposób wykorzystała w swoim newsletterze motyw „szczęścia”, z którym utożsamiany jest Dzień Świętego Patryka, jest brytyjska marka Boden. Ułożenie ubrań w kolorach przechodzących z zieleni, przez niebieski i czerwony, aż do żółtego – przypomina tęczę, na końcu której znajduje się garnek złota – symbol szczęścia. Warto wykorzystać to niezbyt popularne u nas święto do zaproponowania rabatów na wybrane produkty i sprawić, aby nasi odbiorcy poczuli się w tym dniu wyjątkowo.


Zaangażuj się społecznie

Wiosna budzi się do życia, a wraz z nią nowa energia do działań w słusznym celu. Przed chwilą wspominałam o świętach, które warto wykorzystać w komunikacji z klientem – nie zapominajmy także o okazjach do udzielenia pomocy naszej planecie. Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca), Dzień Wody (22 marca) czy Dzień Ziemi (22 kwietnia) mogą być doskonałym powodem do przeprowadzenia akcji charytatywnej oraz szerzenia idei dbania o środowisko.


Wskaż trendy, twórz trendy

Wraz z kolejną porą roku, konsumenci otwierają się na nowe trendy, zwłaszcza modowe. Podsuwaj klientom wiosenne nowości, prezentując lookbooki i inspiracje do tworzenia kreatywnych kreacji. Marka Ann Taylor postawiła na newsletter w odcieniach żółci, witając tym samym słońce i strzepując z ramion ostatki zimowych, smutnych błękitów. Nie bój się zaszaleć – w końcu wiosna to wyraziste kolory i odważne zmiany.


Postaw na naturalność i naturę

Pamiętaj, by newslettery wiosenne tryskały pozytywną energią i wyrazistymi kolorami. Doskonałym przykładem nietuzinkowego mailingu jest soczysty newsletter firmy J.Crew, informujący o wiosennej wyprzedaży. Marka ta wykorzystała w kampanii ruchomy gif, który przedstawia rozcinanego, soczystego grejpfruta. Grafika opatrzona jest dodatkowo chwytliwym hasłem „How sweet is this?”. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna.

Z niecierpliwością czekamy na dłuższe, coraz cieplejsze, wiosenne dni i budzącą się do życia przyrodę. Wraz z nadejściem wiosny warto wprowadzić zmiany nie tylko w swojej garderobie, ale także w sposobie komunikacji z klientem. Postaw więc na wyraziste kolory, chwytliwe hasła i kreatywne działania, angażujące Twoich odbiorców. Nadając newsletterom odrobinę świeżości i słońca nie tylko wywołasz uśmiech na ustach Twoich klientów, ale także przekonasz ich, że to właśnie zakup Twojego produktu lub usługi zasługuje na wpisanie na wiosenną listę „to-do”.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anita Wata, Key Account Consultant, Optivo, an Episerver Company
Z branżą e-mail marketingową związana od 2012 roku. W Optivo odpowiedzialna głównie za rozwój klientów oraz consulting, a także działania marketingowe i PR. Prowadzi szkolenia oraz webinary. Członek grup roboczych IAB Polska i eCommerce Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Program lojalnościowy – jak go wypromować?
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.
Interfejsy dotykowe w odwrocie
Dotykowe interfejsy są w odwrocie z oczywistych przyczyn – jednak życie nie znosi próżni, więc w miejsce dobrze nam znanych, a często również bardzo wygodnych rozwiązań, pojawiają się nowe. Pamiętajmy również o tym, że najlepszy, bo osobisty „panel dotykowy”, zdolny do połączenia z teoretycznie każdym innym urządzeniem, nosimy w… kieszeniach. Mowa oczywiście o...
Jak wygląda PR w dobie pandemii?
Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z platform e-commerce wzrosła o niemal 15 proc.[1] Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez PWC, w obliczu kryzysu ponad 52 proc. polskich firm handlowych z sektora MŚP[2] zdecydowało się na...
Komunikacja B2C a B2B: podstawowe różnice
Rzadko w Polsce możemy zaobserwować stanowiska dedykowane komunikacji B2B. Rolę specjalistów w tym zakresie pełnią działy sprzedaży i w wybranych organizacjach komórki korporacyjne. Wzrost konkurencyjności na rynku zaowocuje jednak wyodrębnieniem w większym stopniu niż obecnie specjalizacji w kontekście komunikacji biznesowej, których rolą będzie budowa...
Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764