logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

  PR 20.02.2017, przeczytano 805 razy

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-wskazowek%2C-jak-nadac-newsletterom-wiosenny-powiew-swiezosci,31516,artykul.html

Anita Wata, Key Account Consultant w Optivo, an Episerver Company podpowiada, jak nadać newletterom wiosenny powiem świeżości. Wyróżnia także przykłady kampanii e-mail marketingowych, które wraz z rosnącym na termometrze słupkiem temperatury sprawią, że wzrośnie także zaangażowanie klientów, a co za tym idzie - wskaźniki konwersji.

Zaprowadź wiosenne porządki

Zanim wejdziemy w pełni w wiosenny nastrój, musimy zrobić miejsce dla nowości. Koncepcja wiosennych porządków może znaleźć zastosowanie w każdej branży, z którą prowadzimy komunikację – odświeżenie szafy, detoks organizmu czy zachęta do skorzystania z nowych rozwiązań technologicznych. Zaproponuj więc swoim subskrybentom coś szczególnego.  To już ostatnie – miejmy nadzieję – podrygi zimy. Wyraź to w formie chwytliwej grafiki lub gifu.


Celebruj święta

Wiosna obfituje w okazje do nawiązania bliskiej relacji z klientami. W marcu wykorzystaj Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Mężczyzn (10 marca) oraz Dzień Świętego Patryka (17 marca), w kwietniu natomiast dobrym kontekstem do dialogu z klientem będą na pewno Prima Aprilis (1 kwietnia) i Wielkanoc (16 kwietnia).

Firmą, która w sprytny sposób wykorzystała w swoim newsletterze motyw „szczęścia”, z którym utożsamiany jest Dzień Świętego Patryka, jest brytyjska marka Boden. Ułożenie ubrań w kolorach przechodzących z zieleni, przez niebieski i czerwony, aż do żółtego – przypomina tęczę, na końcu której znajduje się garnek złota – symbol szczęścia. Warto wykorzystać to niezbyt popularne u nas święto do zaproponowania rabatów na wybrane produkty i sprawić, aby nasi odbiorcy poczuli się w tym dniu wyjątkowo.


Zaangażuj się społecznie

Wiosna budzi się do życia, a wraz z nią nowa energia do działań w słusznym celu. Przed chwilą wspominałam o świętach, które warto wykorzystać w komunikacji z klientem – nie zapominajmy także o okazjach do udzielenia pomocy naszej planecie. Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca), Dzień Wody (22 marca) czy Dzień Ziemi (22 kwietnia) mogą być doskonałym powodem do przeprowadzenia akcji charytatywnej oraz szerzenia idei dbania o środowisko.


Wskaż trendy, twórz trendy

Wraz z kolejną porą roku, konsumenci otwierają się na nowe trendy, zwłaszcza modowe. Podsuwaj klientom wiosenne nowości, prezentując lookbooki i inspiracje do tworzenia kreatywnych kreacji. Marka Ann Taylor postawiła na newsletter w odcieniach żółci, witając tym samym słońce i strzepując z ramion ostatki zimowych, smutnych błękitów. Nie bój się zaszaleć – w końcu wiosna to wyraziste kolory i odważne zmiany.


Postaw na naturalność i naturę

Pamiętaj, by newslettery wiosenne tryskały pozytywną energią i wyrazistymi kolorami. Doskonałym przykładem nietuzinkowego mailingu jest soczysty newsletter firmy J.Crew, informujący o wiosennej wyprzedaży. Marka ta wykorzystała w kampanii ruchomy gif, który przedstawia rozcinanego, soczystego grejpfruta. Grafika opatrzona jest dodatkowo chwytliwym hasłem „How sweet is this?”. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna.

Z niecierpliwością czekamy na dłuższe, coraz cieplejsze, wiosenne dni i budzącą się do życia przyrodę. Wraz z nadejściem wiosny warto wprowadzić zmiany nie tylko w swojej garderobie, ale także w sposobie komunikacji z klientem. Postaw więc na wyraziste kolory, chwytliwe hasła i kreatywne działania, angażujące Twoich odbiorców. Nadając newsletterom odrobinę świeżości i słońca nie tylko wywołasz uśmiech na ustach Twoich klientów, ale także przekonasz ich, że to właśnie zakup Twojego produktu lub usługi zasługuje na wpisanie na wiosenną listę „to-do”.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

Dodatkowe informacje:

Autor:
Anita Wata, Key Account Consultant, Optivo, an Episerver Company
Z branżą e-mail marketingową związana od 2012 roku. W Optivo odpowiedzialna głównie za rozwój klientów oraz consulting, a także działania marketingowe i PR. Prowadzi szkolenia oraz webinary. Członek grup roboczych IAB Polska i eCommerce Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764