logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 zalet zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu lojalnościowym

  PR 05.09.2023, przeczytano 462 razy

Sztuczna inteligencja pewnym krokiem weszła w XXI wiek i zmieniła zasady gry w wielu dziedzinach życia. Także w marketingu. Prowadzone w ostatnich latach badania naukowe zgłębiły wpływ narzędzi AI na marketing lojalnościowy. Wnioski są jednoznaczne – sztuczna inteligencja może go całkowicie odmienić. W jaki sposób?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-zalet-zastosowania-sztucznej-inteligencji-w-marketingu-lojalnosciowym,401279,artykul.html

Personalizacja w duchu AI – magia oddziaływania na zachowania klientów

Personalizacja opiera się na zrozumieniu indywidualnych potrzeb, preferencji i zachowań klientów oraz dostosowanie do nich działań marketingowych. Tradycyjnie wprowadzenie jej wymagało sporych wysiłków i czasu. Sztuczna inteligencja przynosi w tym zakresie znaczącą zmianę. Dzięki zdolnościom analizy ogromnych ilości danych AI potrafi szybko wydobyć głębokie i wartościowe informacje, które mogą pomóc w dopasowaniu oferty do potrzeb odbiorcy.

- Dzięki zebranym i przeanalizowanym przez AI informacjom firmy mogą łatwiej i skuteczniej tworzyć spersonalizowane rekomendacje i oferty, które przenoszą doświadczenia klientów na zupełnie nowy poziom. Personalizacja zastosowana w programach lojalnościowych pomaga w budowaniu emocjonalnych więzi z klientami i zaangażowania wobec marki – mówi Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Analiza konkurencji – rozkodowanie oczekiwań klientów

Narzędzia AI dają markom sporą przewagę rynkową, umożliwiają bowiem prowadzenie w pełni zautomatyzowanej, dogłębnej analizy konkurencji. Co ciekawe, dzięki nim można nawet wniknąć w wyniki kampanii prowadzonych przez konkurentów i wyciągnąć z nich wnioski dotyczące oczekiwań klientów.

- Wiemy już, że dzięki zautomatyzowanej analizie działań konkurencji, jaką umożliwia sztuczna inteligencja, programy lojalnościowe mogą być jeszcze lepiej dopasowane i zoptymalizowane. Analiza konkurencji napędzana przez AI to narzędzie, które umożliwia firmom bycie o krok przed konkurencją. To pomoże poprawić wyniki prowadzonych kampanii marketingowych – dodaje Alexander Kubicki.

AI a komunikacja z klientem. Profesjonalna obsługa 24/7

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki przedsiębiorstwa komunikują się z klientami: czy to za pomocą chatbotów, czy zaawansowanych asystentów wirtualnych. Ich zdolności przetwarzania języka naturalnego coraz lepiej imitują naturalne interakcje ludzkie. To innowacyjne narzędzie wpływa pozytywnie na satysfakcję klienta i jego zaufanie wobec marki. Miło jest przecież otrzymać szybką odpowiedź na zadane firmie pytanie – niezależnie od pory i dnia tygodnia.

Skok w wydajność – ekonomiczne korzyści AI

Sztuczna inteligencja to pewna inwestycja w przyszłość skutecznych strategii marketingowych. Szybko i dogłębnie analizuje dane klientów i trendy rynkowe. Odkrywa niewykorzystane możliwości, oferuje konkretną wiedzę i kształtuje zautomatyzowane strategie marketingowe, które trafiają w potrzeby grupy docelowej. Co więcej – pozwala również na generowanie dodatkowych korzyści finansowych.

AI umożliwia automatyzację wielu zadań, co prowadzi do oszczędności nie tylko czasu, ale i zasobów ludzkich. Dzięki niej firmy mogą zoptymalizować swoje procesy operacyjne. Dodatkowo technologia ta pozwala szybko analizować ogromne zbiory danych i wyciągać wnioski przekładające się na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych oraz budowanie bardziej trafionych strategii. Wszystko to przyczynia się do obniżenia kosztów i zwiększenia efektywności działań.

Zaawansowane algorytmy. Zatrzymaj klienta dzięki AI!

AI analizuje zachowania klientów, ich zakupy, przeglądane treści, kliknięcia i wiele innych interakcji. Dzięki zdolnościom analitycznym AI można przewidzieć, kiedy konsumenci tracą zainteresowanie ofertą. To pozwala na szybką reakcję i np. zaproponowanie specjalnych promocji, które zachęcą do pozostania w gronie stałych klientów. AI pomaga zrozumieć, dlaczego konsumenci chcą odejść, i  podpowiada, jak na nowo zainteresować ich swoją ofertą.

- Źródła naukowe nie pozostawiają wątpliwości – narzędzia oparte na sztucznej inteligencji będą miały ogromny wpływ na marketing lojalnościowy, przekształcając doświadczenia klientów w wartościowe dane, które dadzą firmom szansę na nieustający rozwój – podkreśla Alexander Kubicki ze Sparta Loyalty.

Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu lojalnościowym może dać markom nieograniczone możliwości. Począwszy od personalizacji i analizy konkurencji, a skończywszy na przewidywaniach zachowań klientów. Firmy, które już dziś wykorzystują AI, są lepiej przygotowane do budowania silniejszych relacji z klientami, kształtowania lojalności wobec marki i osiągania coraz lepszych wyników.

Źródło: Sparta Loyalty

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764