logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

5.12.2019 - Artemis Open House z 3 maszynami 3.20 m

  PR 02.12.2019, przeczytano 410 razy
ilustracja

Atrium Centrum Ploterowe zaprasza 5 grudnia do Opola, gdzie można będzie pośród 20 maszyn zobaczyć „w akcji” aż trzy „trzymetrówki” tej marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5.12.2019---artemis-open-house-z-3-maszynami-3.20-m,384940,artykul.html

Od wielu lat nad Wisłą, maszyny marki Artemis cieszą się niesłabnącą popularnością i są doceniane w działalności produkcyjnej, nie tylko z uwagi atrakcyjną cenę.

- Jesteśmy dumni, kiedy do rozwoju danej drukarni przyczyniła się nasza drukarka i kiedy to rozbudowy mocy produkcyjnych wybieranej jest drugie czy trzecie takie samo urządzenie. To świadczy o tym, że te maszyny się po prosty sprawdzają w biznesie i codziennej pracy. - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe - Kto jeszcze nie miał okazji poznać naszych maszyn, zapraszamy 5 grudnia do Opola, gdzie w naszym Centrum Demonstracyjny zaprezentujemy trzy urządzenia: dwie maszyny solwentowe i premierową drukarkę Pulsar 2 LED-UV.

PREMIERA – Artemis Pulsar 2 LED-UV

Artemis Pulsar 2 to ploter LED-UV o szerokości druku 3.20 m, który charakteryzuje się stabilną konstrukcją oraz ciężkim systemem podawania i odbioru mediów dostosowanym do materiału o tak dużym ciężarze jakim są plandeki. Przypomnijmy, że plandeki cechują się nawet 2x większą gramaturą od standardowego banera reklamowego, dlatego system prowadzenia materiału gra bardzo ważną rolę.

- Jesteśmy dumni, że pierwszy egzemplarz „Pulsara 2” już drukuje w Polsce. Wybrała go firma specjalizująca się właśnie w plandekach. Ale nie jest tajemnicą, że urządzenie znajdzie zastosowanie także w wydrukach „reklamowych”.

W Pulsarze 2 zastosowano system prowadzenia mediów bez rolek dociskowych, co znacznie zwiększa gamę stosowanych mediów w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań i "tradycyjnych" ploterów 3.20 m. Drukarka zawiera cztery niezależne strefy podsysu, które mają za zadanie przyciągać materiał do stołu, aby leżał płasko w momencie przejazdu karetki drukującej.

Za posuw materiału oprócz systemu rolowego odpowiadają, niezawodne i potężne silniki Panasonic o mocy aż 750 wat. Innym unikalnym elementem są przemysłowe szyny i ciche prowadnice THK. Maszyna waży aż 2500 kg, co świadczy o jej produkcyjnym charakterze. Ploter wyposażony jest we wbudowaną stację roboczą z monitorem i oprogramowaniem.

Pulsar drukuje standardową paletą atramentów CMYK, ale to dzięki wykorzystaniu dodatkowego atramentu białego, można zadrukować materiały różnych kolorów. Przykładowo, aby nadrukować na granatowej plandece żółte logo firmy, ploter zanim nadrukuje żółtą grafikę, pod to miejsce zostanie naniesiony biały, nieprzezroczysty podkład.

Ploter wyposażony jest w zależności od konfiguracji w szybkie głowice Konica Minolta 1024 z kroplą 6 lub 13 pl. W 4 pasach ploter drukuje nawet 60 m2/h, co czyni go bardzo produktywną maszyną.

Jesteśmy świadkami rozwoju technologii LED-UV, która jest kolejnym etapem ewolucji „tradycyjnej” technologii UV i naturalnym następcą dotychczasowych technologii wielkoformatowych. Dzięki nowoczesnym atramentom możliwe jest już zadrukowywanie nie tylko płaskich nośników ale i jak się okazuje, z powodzeniem miękkich, delikatnych materiałów jak na przykład podświetlanych backlitów, soft-filmów czy coraz częściej klasycznych banerów czy jak się okazuje nawet grubych plandek.

Z dnia na dzień wydruki w tej technice wypierają grafiki powstające na ploterach eko-solwentowych i solwentowych. Technologia LED jest już łatwo dostępna, ekologiczna  i co więcej, ekonomiczna. Dzięki temu, jest naturalnym wyborem przy inwestycji w nowe maszyny do druku LFP. Na koniec warto wspomnieć, że szeroki wachlarz obsługiwanych mediów pozwala traktować taką inwestycję jako przyszłościową.

Za przyszłością rozwiązań LED-UV, przemawia po pierwsze brak potrzeby suszenia wydruków, bowiem atrament jest utrwalony w momencie zadruku za pomocą lamp LED-UV. Rozciągliwość i elastyczność tuszu, brak pęknięć, możliwość składania i łączenia wydruków to kolejne atuty. Dzięki wydrukom gotowym do użytku po ściągnięciu z plotera oszczędzamy także czas a co za tym idzie koszty.

Atramenty LED-UV stosowane w ploterze Artemis Pulsar 2 są ekologiczne, bezzapachowe, cechują się brakiem lotnych związków organicznych, nie generują ozonu. Sama technologia jest także ekonomiczna gdyż lampy LED-UV pobierają znikome ilości energii (w odróżnieniu od np. technologii lateksowych) i charakteryzują się wydłużoną żywotnością, przez co wielokrotnie rzadziej się je wymienia.

Artemis Pulsar 2 z uwagi na małą kroplę atramentu pozwoli realizować praktycznie każde zlecenie. Od precyzyjnego druku w jakości fotograficznej materiałów do wewnątrz, takich jak backlity, tkaniny i softfilm’y (wykorzystywane jako podświetlane sufity, ścianki czy sklepowe kasetony), tapety, płótna, papiery billboardowe… na ciężkich banerach i plandekach skończywszy. Podkreślmy jeszcze raz – wydruki są od razu suche i gotowe do dalszej obróbki, montażu czy wysyłki.

Trendy wskazują, że co raz bardziej popularne będą lekkie banery do zadruku LED. Ich gramatura 2-3 krotnie niższa od klasycznych banerów przy zachowaniu wytrzymałości to niepowtarzalne atuty. Oszczędności wynikające z niskiej wagi (niższe koszty transportu i montażu, lżejsze konstrukcje, bezpieczniejsza aplikacja) to przysłowiowa kropka nad „i”. Dodatkowo dzięki zastosowaniu polietylenu (PE) zamiast PVC, pozwolą na poddanie ich recyklingowi. Już największe marki, które wdrażają działania proekologiczne rezygnują z materiałów zawierających PVC. Dlatego też zadruk takich nośników w technologii LED np. na ploterze Artemis Pulsar 2 to przyszłościowe rozwiązanie.

Innym ciekawym nośnikiem do jakiego warto wykorzystać ten ploter to tzw. „soft filmy” czyli elastyczne, wytrzymałe i lekkie nośniki  z możliwością podświetlenia. Jest to materiał co raz częściej wykorzystywany w naszym kraju, kiedy to na kontynencie azjatyckim jest dominujący. Jego atutami są duża szerokość (do 3.20 m), możliwość, składania, łączenia, łatwy transport, atrakcyjna cena i aspekt wizualny.

Dwie, szybkie drukarki solwentowe

Oprócz Pulsara, zostaną jeszcze zaprezentowane Artemis KM 3208 oraz Artemis Vector.

- Artemis serii KM to drukarka, która na przestrzeni kilku lat doczekała się kilkuset instalacji. Nie rzadko po dwa, trzy egzemplarze w jednym miejscu. Można ją śmiało nazwać bestsellerem. Na Artemis Open House zaprezentujemy udoskonalony model, który dzięki nowej, podwójnej grzałce jest w stanie dosuszać materiał zadrukowywany z prędkością do 160 m2/h w przypadku konfiguracji 4-głowicowej i  260 m2/h w wariancie z 8 głowicami na pokładzie.

Udział w Artemis Open House jest bezpłatny, po rejestracji na stronie Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czeka nas kryzys stulecia, jakiego nie widzieliśmy od czasów II WŚ. Analitycy Banku Światowego straszą nas swoimi prognozami. Cóż, koronawirus zbiera swoje żniwo, a gospodarka, podobnie jak ludzie dotknięci chorobą, boryka się z powirusowymi powikłaniami. Jednak nie dotyczy to wszystkich… W czasie gdy inni cierpią katusze, serwis Amazon notuje rekordowe obroty i...
RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce
Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.
3 główne trendy zmian w zachowaniach konsumentów w czasach Covid-19
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Maciej Nałęcz, analityk sektorowy Santander Bank Polska, wskazuje 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach...
Olympus Imaging funkcjonuje bez utrudnień dla klientów
Niedawno marka Olympus podpisała porozumienie z Japan Industrial Partners dotyczące przeniesienia działalności Olympus Imaging (aparaty fotograficzne i rejestratory dźwięku) do nowej firmy. Użytkownicy produktów tej marki nie powinni martwić się o usługi związane z naprawami gwarancyjnymi, bo te realizowane są w normalnym trybie. Ponadto firma nie zwalnia tempa i intensywnie...
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska zaprezentowała nowe logo
Logo Mońki składa się z ilustracji oraz logotypu. Ilustracja przedstawia wypasającą się na łące krowę, co ma wprowadzać szerszy kontekst marki, której produkty są naturalne i wytwarzane według tradycyjnej receptury z regionu Podlasia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764