logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

50 GB niebieskim laserem

   08.11.2001, przeczytano 656 razy

Panasonic jako pierwszy na świecie demonstruje wykorzystanie wiązki niebieskiego lasera dla uzyskania pojemności 50 GB na dwuwarstwowych płytach do wielokrotnego zapisu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/50-gb-niebieskim-laserem,610,artykul.html

Nowa technologia umożliwia zapis 4 godzin filmu z obrazem o wysokiej rozdzielczości. Panasonic chce wykorzystać nowe osiągnięcia dla pogłębienia integracji technologii IT oraz AV i wprowadzić nowe, uniwersalne urządzenia.

Najnowszą technologię zapisu Panasonic zaprezentował podczas Międzynarodowego Sympozjum ISOM, poświęconego technologii nośników optycznych.

Panasonic jako pierwszy na świecie przedstawił rozwiązania umożliwiające wykorzystanie niebieskiego rodzaju lasera. Umożliwia on zapis do 50 GB danych na nowym nośniku optycznym. Nowy sposób zapisu daje jednocześnie łatwiejszy i szybszy dostęp do danych oraz nowe możliwości ich wykorzystania.

Ostatnie lata zaowocowały szeregiem nowości technicznych w formacie DVD. Dyski DVD-R i DVD-RAM o pojemnościach 4,7 GB i 9,4GB (dwustronne) zostały uznane jako obowiązujący standard zapisu DVD i wprowadzone na rynek. Największym zainteresowaniem użytkowników cieszą się dyski DVD-RAM o podwojonej pojemności, tj. 9,4 GB. Pojemność tą uzyskano stosując zapis dwustronny. Dotychczas uważano, że zwielokrotnienie gęstości zapisu i pojemności nośników nie jest możliwe z przyczyn technicznych.

Przełom nastąpił wraz z opracowaniem nowego typu lasera, tzw. niebieskiego, który zapisuje dane na dysku wykorzystując podwójną wiązkę fal o długości wynoszącej 425 nanometrów (dotychczas stosowano laser tzw. czerwony o pojedynczej wiązce, której długość wynosiła 850 nm). Wykorzystanie nowego rodzaju lasera pozwoliło pomieścić ogromną ilość danych na dysku o średnicy 120 mm.

Zaprezentowane przez Panasonic nowe nośniki mogą pomieścić blisko 50 GB danych. Nowe, pojemne dyski posiadają dwie warstwy do zapisu danych. Dysk został opracowany z wykorzystaniem nowego rodzaj materiału (powłoka GeSbTe), który powstał z połączenia trzech pierwiastków: germanu, antymonu i telluru. Zastosowanie nowych rozwiązań pozwoliło zwiększyć prawie dziesięciokrotnie pojemność dysku optycznego. Również przesył danych jest trzykrotnie szybszy niż to ma miejsce w przypadku standardowych płyt DVD (33Mb na sekundę). Inna budowa nośnika zapewnia także jego długą żywotność - dysk może być nagrywany 10.000 razy bez utraty jakości.

źródło: Panasonic Polska/Mmd Public Relations

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764