logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

6 lipca – Dni Otwarte Atrium i Ikonos

  S 29.06.2017, przeczytano 1459 razy
ilustracja
Mutoh ValueJet 426 UF - drukarka do gadżetów w formacie A3+

Już 6 lipca odbędą się Dni Otwarte, na których opolski dystrybutor zaprezentuje kilka premierowych rozwiązań oraz najpopularniejsze plotery i media do druku wielkoformatowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/6-lipca-%E2%80%93-dni-otwarte-atrium-i-ikonos,32977,artykul.html

Organizator zaprasza wszystkich zainteresowanych do swojego centrum demonstracyjnego w Opolu, gdzie będzie pracowało kilkanaście urządzeń do druku wielkoformatowego.

Podczas lipcowych dni otwartych, pokażemy jak drukować innowacyjnie, ekologicznie i szybko. Na przykład jak drukować pełno-kolorowe grafiki z naniesionym język Braille'a czy też jak spersonalizować kilka tysięcy fidget spinnerów w ciągu godziny. Pokażemy też dlaczego jak można drukować korporacyjne kolory z certyfikatem ekologicznym. W naszym centrum demonstracyjnym zagości też kilka premierowych technologii: laser znakujący, stacjonarna zgrzewarka do banerów i płyty aluminiowe zadrukowywane w technologii sublimacyjnej. Mówi Michał Pytel z działu ploterów Atrium Centrum Ploterowe.

PREMIERA: laser znakujący Lotus Micro Meta

Pierwszą nowością będzie brytyjski pionowy laser znakujący marki Lotus. Ten nowatorski laser umożliwia znakowanie i grawerowanie szerokiej gamy materiałów. Wyposażony jest w automatycznie zamykane drzwi gwarantujące bezpieczeństwo pracy. Urządzenie z uwagi na pionową konstrukcję, zajmuje mało miejsca.

Lotus Micro Meta pracuje z wymiennymi soczewkami 70, 110, 180 i 220 mm. Posiada programowalną oś pracy Z i może pracować w trybie obrotowym.

PREMIERA: zgrzewarka stacjonarna Leister Hemtek

Marka Leister to synonim zgrzewarek. Najnowsze dziecko tego producenta to Hemtek – stacjonarna zgrzewarka do banerów, siatek, itp. Model ten dedykowany jest to wydajnego zgrzewania krawędzi nośników (pod oczkowanie) jak i do efektywnego wykonywania tuneli.

PREMIERA: płyty aluminiowe do sublimacji

Nowością będą także specjalne płyty aluminiowe do przenoszenia na nie grafiki w procesie termo sublimacji. Grafiki cechują się spektakularnie szerokim gamutem barw i znajdą zastosowanie w fotografii, wyposażeniu wnętrz galerii, sklepów, salonów, restauracji, hoteli, itd. Oprócz soczystych kolorów drugą ważną cechą jest wyjątkowa trwałość grafiki i odporność na chemikalia. Płyty dostępne są w wielu gotowych rozmiarach i formatkach, również z zaokrąglonymi rogami.

Podczas Dni Otwartych, zaprezentujemy proces produkcji grafik na płytach alu, od druku na ploterze, po sublimację.

Plotery Mutoh ValueJet X o szer. 1.37 i 1.62 m - technologia żywiczna (z certyfikatem ekologicznym)

Podczas Dni z technologiami Mutoh, uczestnicy będą mieli możliwość sprawdzenia, przetestowania i porównania kilku wielkoformatowych ploterów żywicznych o szerokości 1.37 i 1.62 m. W opolskim demolabie drukowały następujące modele: VJ-1324X, VJ-1638X, VJ-1624X oraz VJ-1604X.

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory.

Różnią się one szerokością i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 po prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Dlaczego plotery Mutoh?

Drukarka do gadżetów w formacie A3+

Mutoh ValueJet 426 UF to 6-kolorowa (CMYK, lakier, BIAŁY) „biurkowa drukarka” LED-UV. Umożliwia druk na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym A3+. Wyposażona jest w stół z podsysem o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwia zadruk materiałów i obiektów 3D o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

VJ-426UF oferuje bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczona jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.



Obliczyliśmy, że ta „mała” drukarka pozwoli na zadrukowanie w ciągu jednego 8-godzinnego dnia pracy: kilkadziesiąt tysięcy fidget spiennerów, 112 plansz w formacie A3, 2600 obudów telefonów, 7800 piłeczek golfowych lub 5600 długopisów przy zadruku pełno-kolorowym atramentami CMYK z białym podkładem i lakierem uszlachetniającym. To właśnie bezbarwny lakier umożliwia nadrukowywanie wypukłych znaków Braille’a czy też innych wyczuwalnych w dotyku faktur.

Ploter LED do druku z roli i na płytach

Mutoh ValueJet 1626 i 1638 UH umożliwiają druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

ValueJet serii UH to plotery 6-kolorowe. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

Przemysłowy flatbed UV

Technologia UV to daje wiele możliwości. O ile w branży reklamowej jest dobrze znana, o tyle w przemyśle można ją wciąż zastosować w wielu miejscach. Zadruk kaloryfera, druk na szkle witraży, panele, elementy maszyn, drewno udające kamień i na odwrót. Wystarczy pomysł, aby znaleźć swoją niszę. Mówi Michał Pytel z działu ploterów.

Z pomocą przychodzi Artemis Orion. Jest to stołowy ploter o wysokiej precyzji i jakości druku na materiałach płaskich. Rozdzielczość 2880 dpi przy kropli 6, 9 lub 14 pl (w zależności od potrzeb i wymagań klienta) pozwoli na precyzyjny druk na szkle, drewnie, kamieniu, metalu, tworzywach, itd.

Wysoka prędkość druku do 80 m2/h pozwoli na druk standów, reklam zewnętrznych, opakowań i szyldów w dużych nakładach. Na pokładzie drukarki może się znaleźć od 4 do 12 głowic Konica Minolta 1024i.

Artemis Orion umożliwia zadruk materiałów o ciężarze do 300 kg. Grubość nośnika może sięgać 10 cm a jego rozmiar maksymalny w zależności od modelu 2.50 x 1.25 lub 3.05 x 2.05. Ploter Artemis Orion można doposażać także w system rolowy. Druk na materiałach płaskich odbywa się z wykorzystaniem funkcji automatycznego pomiaru grubości medium.

Tak duży ploter może być obsłużony przez jednego operatora dzięki kilku ułatwieniom, m.in. funkcji odwróconego podsysu o wydajności 35 kg na metr kwadratowy, automatycznemu systemowi pozycjonowania z bolcami. Każda z 8 niezależnych stref podsysu jest uruchamiana z poziomu pulpitu sterowania wyposażonego w komputer z oprogramowaniem.

Media z fabryki IKONOS

Podczas Dni Otwartych IKONOS, będziemy drukować na najpopularniejszych nośnikach takich jak baner, czy folia samoprzylepna pochodząca z opolskiej fabryki. Druk odbywać się będzie na urządzeniach pracujących w różnych technologiach: ekologicznej – żywicznej UMS, solwentowej, LED i UV takich marek jak Mutoh ValueJet czy Artemis.

Uczestnicy Dni Otwartych będą mogli zapoznać się z szeroką ofertą folii samoprzylepnych monomerowych i polimerowych, folii z klejem kanalikowym, folii dekoracyjnych, folii do piaskowania, laminatów, folii specjalnych, papierów, blockoutów czy backlitów.

Cechą wspólną tych materiałów jest europejska jakość, przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Co więcej materiały te posiadają liczne atesty, certyfikaty PZH i nie zawierają niedozwolonych w obrocie europejskim substancji. Odbiorcy i użytkownicy końcowi mogą więc spać spokojnie, korzystając z nośników IKONOS.

Dni Otwarte odbędą się 6 lipca 2017 w siedzibie polskiego dystrybutora marki MUTOH  - Atrium Centrum Ploterowe. Wstęp bezpłatny po rejestracji.

Więcej informacji i zapisy

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764