logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

6 Lwów dla Gdziezamieszkac.com od Mastercard na festiwalu Cannes Lions

  PR 22.06.2023, przeczytano 456 razy
ilustracja

Projekt GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) otrzymał dwa Złote, jednego Srebrnego i trzy Brązowe Lwy na Międzynarodowym Konkursie Kreatywności Cannes Lions. Platforma, która wspiera osoby uchodźcze w osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej w Polsce, powstała w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Międzynarodowe grono jury w Cannes doceniło projekt w sześciu subkategoriach, spośród ośmiu, w których został nominowany. 13 nominacji i pierwsze sześć statuetek dla Mastercard to jeden z największych sukcesów polskiej branży marketingowej w tym prestiżowym konkursie. Wyniki pozostałych pięciu kategorii poznamy niebawem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/6-lwow-dla-gdziezamieszkac.com-od-mastercard-na-festiwalu-cannes-lions,400477,artykul.html

Pomysłodawcą i twórcą platformy GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) jest Mastercard, który zaprojektował i wdrożył narzędzie we współpracy z agencją McCANN Poland, która odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii.

Projekt GdzieZamieszkać zwyciężył w sześciu z ośmiu kategorii, w których został nominowany. Wyniki pozostałych pięciu kategorii, w których platforma otrzymała nominację, w tym w najważniejszej – Titanium – poznamy do 23 czerwca.

Nagrody:

  • Złoty Lew w kategorii Direct - Real-time Response
  • Złoty Lew w kategorii PR - Sponsorship & Brand Partnership
  • Srebrny Lew w kategorii Direct - Consumer Services / Business to Business
  • Brązowy Lew w kategorii Direct - Single-market Campaign
  • Brązowy Lew w kategorii Creative Data - Data Integration
  • Brązowy Lew w kategorii PR - Real-time Response

Pozostałe nominacje:

  • Brand Experience & Activation - Use of Website / Microsites: nominacja, wyniki poznamy 22 czerwca
  • Brand Experience & Activation - Customer Acquisition & Retention: nominacja, wyniki poznamy 22 czerwca
  • Sustainable Development Goals - Decent Work and Economic Growth: nominacja, wyniki poznamy 23 czerwca
  • Sustainable Development Goals - Partnerships for the Goals: nominacja, wyniki poznamy 23 czerwca
  • TITANIUM: shortlista, wyniki poznamy 23 czerwca

- Złoty Lew to ogromne wyróżnienie dla każdej marki, agencji, marketera. Dwa Złote Lwy, jeden Srebrny i trzy Brązowe to uznanie nie tylko dla kreatywności i doskonale wykonanej pracy marketingowej, ale również dla znaczenia projektu, który stworzyliśmy. Platforma Gdzie Zamieszkac.com (WhereToSettle) to odpowiedź na nagłe wyzwanie, przed którym stanęliśmy nie tylko jako marka, ale jako ludzie. W Mastercard wierzymy w ideę „data foor good”, czyli wykorzystania wiedzy, możliwości i kompetencji w służbie społeczeństwu. Bardzo cieszy nas, że to podejście zyskało uznanie w oczach środowiska międzynarodowego. To dla nas potwierdzenie, że to co robimy i właśnie ta forma pomocy miała realne przełożenie na życie potrzebujących. Nie mogę być bardziej dumny z bycia częścią tej inicjatywy i całego zespołu, który za nią stoi! – skomentował po odebraniu nagród Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

- Docenienie naszej kampanii w Cannes, jednym z najważniejszych festiwali kreatywności i innowacyjności na świecie, to dla mnie ogromny powód do dumy i satysfakcji. Nasza lokalna kampania, która wspiera uchodźców z Ukrainy, pomagając jednocześnie gospodarkom mniejszych polskich miast, jest przykładem na to, że potrafimy odpowiadać w Polsce na społeczne i infrastrukturalne wyzwania w sposób, który może być podziwiany na całym świecie. Liczę na to, że dzięki tak prestiżowej nagrodzie jak Złote Lwy w Cannes, nasz pomysł zyska jeszcze większą atencję i podziała jako inspiracja dla innych miejsc na świecie borykających się z podobnymi wyzwaniami. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.

W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat.

Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

To właśnie wpływ społeczny narzędzia, z którego w okresie od lipca 2022 do kwietnia 2023 skorzystało ponad 300 000 osób w kryzysie podkreślony został w nominacjach, obok innowacyjności i kreatywności w tworzeniu efektywnego strategicznie kontentu.

Łącznie kampania promująca platformę GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) otrzymała w Konkursie Cannes Lions 13 nominacji, w tym tę w kluczowej kategorii „Titanium”. W pięciu kategoriach projekt  wciąż ma szanse na statuetki. Finalne rozstrzygnięcie Międzynarodowego Konkursu Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w piątkowy wieczór, 23 czerwca.

Źródło: McCANN Poland

www.mccann.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

12. edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2023 - pełne wyniki
Po raz 12. Kapituła Konkursu doceniła wybitnych liderów marketingu i komunikacji w Polsce, z pośród 183 nominowanych osób, nagrody przyznano w 41 kategoriach.
McCann Poland na 3. miejscu w Lions Creativity Report Rankings
W tegorocznym rankingu Cannes Lions International Festival of Creativity McCANN Poland znalazł się na 3. miejscu zestawienia najlepszych agencji kreatywnych w Europie, będąc w nim jedyną agencją z regionu CEE.
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych
Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 
Agencja VMLY&R zdobyła cztery nagrody w konkursie Innovation 2023. Kampania The Art of Sex Ed zrealizowana dla marki Durex zdobyła dwie Złote statuetki i jedną Brązową. Ponadto kampania To Twój Wybór znalazła się wśród kampanii profrekwencyjnych uhonorowanych Nagrodą Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku. 
Polski projekt ze specjalną nagrodą Konkursu Nagroda Jamesa Dysona 2023
Właśnie ogłoszono wyniki Konkursu Nagroda Jamesa Dysona. W tegorocznej edycji przyznano trzy główne nagrody: główną międzynarodową nagrodę, nagrodę w kategorii Zrównoważony Rozwój oraz nagrodę za Projekt Humanitarny. Wytypowani przez sir Jamesa Dysona autorzy zwycięskich projektów otrzymają po 160 000 zł na dalszy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764