logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

6 wskazówek, jak wdrożyć udaną kampanię SMS

  PR 25.04.2016, przeczytano 725 razy
ilustracjastrzałka
Marcin Papiński

SMS jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów, niski koszt wysyłania komunikatów oraz pewność, że przekaz trafia we właściwym czasie do właściwej grupy odbiorców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/6-wskazowek%2C-jak-wdrozyc-udana-kampanie-sms,28309,artykul.html

Nie oznacza to jednak, że wszystkie wiadomości tekstowe zastosowane w działaniach marketingowych skazane są na sukces. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, powinniśmy pamiętać o kilku niezbędnych krokach.

Masowa wysyłka SMS-ów jest rozwiązaniem, które w doskonały sposób uzupełnia standardowe działania marketingowe. Narzędzie to pozwala na personalizację przekazu względem konsumenta oraz zapewnia bardzo szybkie dostarczenie informacji, np. o promocji czy nowej ofercie, dlatego krótkie wiadomości tekstowe jako narzędzie marketingu jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców.

Powinniśmy jednak pamiętać, że nawet najciekawsze pomysły wdrożone do działań marketingowych nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli kampania zbudowana zostanie na niewłaściwych fundamentach. Wysyłka SMS-ów, która nie ma określonego celu, odpowiednio dobranej bazy odbiorców oraz treściwego przekazu, może spowodować więcej szkód niż pożytku.

W poniższym tekście Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip przekazuje sześć wskazówek, które warto wziąć pod uwagę chcąc możliwie jak najlepiej wykorzystać komunikację SMS w kampanii marketingowej.

Zastanów się, kto jest Twoim klientem i do kogo chcesz dotrzeć?

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy wykonać, jest precyzyjne określenie, kto jest naszym klientem i do kogo chcemy dotrzeć z ofertą. Czy są to osoby młode czy starsze, mężczyźni czy raczej kobiety, emeryci czy młode matki, studenci czy osoby pracujące i niezależne finansowo, mieszkańcy miasta czy wsi? Narzędzia wykorzystywane w dzisiejszych czasach jeszcze nie pozwalają nam wiedzieć o konsumentach wszystkiego, ale wiedza o ich preferencjach którą już posiadamy, pozwala lepiej dopasować ofertę o odbiorcy. A to determinuje krok drugi.

Do wysyłki wybierz odpowiednio dobraną bazę odbiorców

Jeśli przykładowo sprzedajesz ubrania dla niemowląt, niezbyt rozsądnym będzie wysyłanie SMS-a z ofertą do samotnego mężczyzny. Jeśli prowadzisz księgarnię, SMS-y informujące o promocji na książki do szkoły powinny trafić w pierwszej kolejności do studentów, niż np. do osób starszych, emerytów.

Nietrafiona baza odbiorców i niewłaściwie dobrany do ich potrzeb to błąd, który firmę może kosztować m.in. uszczuplenie bazy odbiorców, którzy mogą po prostu zrezygnować z subskrypcji. Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę. Oznacza to, że powinieneś korzystać z wiarygodnych baz numerów telefonicznych, najlepiej takich, które sam stworzyłeś np. uzyskując kontakty bezpośrednio od klientów.

W swojej kampanii stosuj personalizację i geolokalizację

Zastosowanie spersonalizowanych SMS-ów z treścią dopasowaną do konkretnego odbiorcy spowoduje, że odbiorca ma wrażenie wiadomości kierowanej tylko do niego i chętniej zapozna się z jej treścią. Do personalizacji można wykorzystać dowolną informację z naszej bazy odbiorców np. data urodzin, płeć czy wiek. Przykładem wykorzystania takiego rozwiązania może być SMS o treści: „Kasiu, z okazji urodzin dostajesz od nas upominek w postaci książki. Zapraszamy po odbiór.” Takim działaniem zbudujesz pozytywny wizerunek firmy znającej potrzeby klientów i zdobędziesz ich lojalność.

Narzędzie geolokalizacji pozwoli Ci z kolei uniknąć błędów w postaci wysyłki do osób nie zainteresowanych ofertą za względu na geograficzne położenie. Grupę docelową odbiorców określamy na podstawie miejsca zamieszkania po to, aby nasza oferta z nowego sklepu w Krakowie nie dotarła do osób mieszkających w Gdańsku. Raczej nie będą oni zainteresowani naszą ofertą.

W swojej kampanii stosuj netykietę

Wielu odbiorców SMS-ów marketingowych narzeka na zbyt częstą, wręcz nachalną wysyłkę wiadomości. Zbyt częste wysyłanie ofert handlowych do konsumentów przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego.

Wysyłka wiadomości powinna być co prawda regularna, pozwalająca naszym klientom zapoznać się z bieżącą ofertą i promocjami, ale nie za częsta. Taki komunikat wysyłany raz lub dwa razy w miesiącu w zupełności wystarczy i ograniczy ryzyko rezygnacji odbiorcy z subskrypcji. Staraj się również unikać dostarczania SMS-ów w godzinach nocnych. Nie ma nic bardziej irytującego niż marketingowy SMS o godz. 5:00 nad ranem. Nie zapominaj o właściwym doborze stylu języka do odbiorców, pisz zwięźle i konkretnie. Ograniczenie liczby znaków do 160 znaków to siła SMS-ów, ponieważ pozwala na przekazanie najważniejszych informacji.

Zaoferuj wartość dodaną, stosuj działania lojalnościowe

Z naszego doświadczenia wynika, że klienci znacznie częściej reagują na SMS-y, które niosą ze sobą jakąś wartość. Kanał SMS pozwala na indywidualne podejście względem określonej grupy klientów, możesz zatem przygotować specjalną ofertę dla określonych konsumentów. Wykorzystaj krótką wiadomość tekstową aby wywołać efekt WOW u konsumentów. Poprzez załączenie bonusów, rabatów czy specjalnych promocji dla odbiorców, Twoje SMS-y będą miłym zaskoczeniem dla konsumentów i sprawi, że nie tylko będą cieszyć się z kolejnej wiadomości, ale wręcz jej wyczekiwać.

Znajdź odpowiedni moment na dostarczenie SMS-ów do klientów

Zawsze powinno zależeć nam na tym, aby nasze komunikaty nie były traktowane przez odbiorców jako spam. Dlatego warto zadbać o odpowiednią treść wiadomości, właściwe grupy odbiorców a także o odpowiedni moment otrzymania komunikatu.

Duży wpływ na skuteczność marketingu SMS będzie miał czas wysłania wiadomości. Jeśli planujesz wysyłkę SMS-ów z ofertą dla seniorów, weź pod uwagę, że ich największa aktywność występuje w godzinach porannych i południowych. Z doświadczenia wiemy, że najlepszą porą na wysyłkę wiadomości przeznaczonych dla młodych matek są godziny dopołudniowe między 10 a 12, gdy często przebywają ze swoimi pociechami na spacerze.  Z kolei osobom pracującym warto wysyłać SMS-y w godzinach popołudniowych, gdy robią zakupy wracając z pracy.

Źródło: Infobip

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764