logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

6. edycja akcji charytatywnej RMF FM na rzecz szczecińskiego hospicjum

  PR 29.12.2023, przeczytano 444 razy
ilustracja

Dwa samochody osobowe i sprzęt medyczny otrzymało Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci w Szczecinie – to efekt kolejnej edycji akcji charytatywnej RMF FM „Kaszanka” organizowanej przez waszyngtońskiego korespondenta stacji Pawła Żuchowskiego. Przez 6 lat trwania inicjatywy zebrano ponad 1,2 mln zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/6.-edycja-akcji-charytatywnej-rmf-fm-na-rzecz-szczecinskiego-hospicjum,402606,artykul.html

Dzięki zebranym w czasie akcji „Kaszanka 6.0” pieniądzom udało się zakupić i przekazać do hospicjum stacjonarne koncentratory tlenu oraz dwa samochody osobowe, którymi lekarze, pielęgniarki i rehabilitanci każdego dnia będą dojeżdżać do małych pacjentów.

 „To już szósta edycja zbiórki. Za każdym razem, kiedy ją rozpoczynamy, jest ogromny odzew naszych słuchaczy. Dzisiaj poprzez media społecznościowe napisała do mnie pani z Australii, która słucha radia RMF FM w internecie, z informacją, że przyłączyła się do zbiórki. Każdego roku jest mocne zaangażowanie polonii amerykańskiej. Ludzie, którzy mieszkają tysiące kilometrów od kraju, chcą pomagać instytucjom w Polsce, które pomagają potrzebującym” – mówił w trakcie uroczystości przekazania urządzeń i aut Paweł Żuchowski.

Chciałabym bardzo wszystkim podziękować, że wspieracie nas kolejny rok. To ma dla nas ogromne znaczenie. Samochody, które nam przekazaliście, będą wykorzystywać lekarze, pielęgniarki i rehabilitanci. Będą każdego dnia pokonywać setki kilometrów. W hospicjum domowym samochód to jedno z podstawowych narzędzi pracy” – podkreślała Kinga Krzywicka, prezes Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci.

Akcja „Kaszanka” rozpoczęła się spontanicznie w 2018 roku, kiedy Paweł Żuchowski odpowiedział na żart polskiego koszykarza grającego w USA Marcina Gortata. Poszukiwał on obywatela Stanów, który zje zasmażaną z jajkiem typową polską kaszankę. Obiecał za to 1000 dolarów. Paweł Żuchowski znalazł chętnego, a pieniądze trafiły na konto Hospicjum. Po apelu dziennikarza kolejne osoby zaczęły wspierać placówkę, w tytule przelewu wpisując „Kaszanka”. 

W ciągu sześciu edycji akcji słuchacze wspomogli hospicjum kwotą ponad 1,2 mln zł. W tym czasie placówka otrzymała siedem samochodów i kilkadziesiąt urządzeń medycznych, m.in. respiratory, asystory kaszlu, stacjonarne i przenośne koncentratory tlenu.

Źródło: RMF FM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wyborcza” powołała zespół ds. wzrostu
Od czerwca br. w strukturach spółki Wyborcza działa zespół ds. wzrostu – multidyscyplinarna grupa, która zajmuje się projektami związanymi z rozwojem treści cyfrowych wszystkich serwisów „Wyborczej”. To kolejny, ważny krok na ścieżce transformacji cyfrowej tytułu. Zespół ds. wzrostu odpowiada za projekty dotyczące treści, które są strategicznie ważne dla rozwoju i...
RMF FM z największym zaufaniem Polaków wg Reutersa
Radio RMF FM po raz 7. z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764