logo
WIADOMOŚCI

6. Mediations Biennale Poznań

   14.09.2018, przeczytano 494 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku mija już 10 rocznica powstania Mediations Biennale w Poznaniu. Pierwsza edycja odbyła się w 2008 roku, choć już w 2007 roku realizowaliśmy pre-biennale pod nazwą Asia - Europe Mediations podczas którego oglądać można było prace ponad 160 artystów z 23 krajów Azji i 22 krajów Europy. 6. Mediations Biennale w Poznaniu zatytułowane VIRTUAL GARDEN rozpoczęło się już 6 października 2017 roku, projektem badawczym we współpracy z PGA (Poznań Game Arena), gdzie realizowaliśmy nasz program podczas największych targów gier komputerowych w Europie Środkowej. Było to niezwykłe doświadczenie w konfrontacji sztuki z ponad 70.000 tłumem fanów gier oraz wystawców najnowszych technologii z całego świata. Projekt jest kontynuowany i swój finał będzie mieć 11-28.10.2018 w Poznaniu podczas kolejnej edycji PGA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/6.-mediations-biennale-poznan-,37901,artykul.html

Game between analogue and virtual reality

Program główny 6. Mediations Biennale 2018 - VIRTUAL GARDEN otwarty będzie 11.10.2018 roku. Składać się będzie z wystawy głównej prezentującej ponad 50 artystów z Polski i wielu krajów świata oraz 3 dniowego pokazu interaktywnej sztuki cyfrowej i analogowej podczas PGA w terminie od 12 do 14.10.2018. Podczas tegorocznego PGA inicjujemy pierwszy w Polsce międzynarodowy Konkurs CCGG (Crystal Canvas Game Graphics) odnoszący się do koncept artu oraz pokaz wyróżnionych gier z Game Jam w Polsce.

Już po raz trzeci realizujemy wystawę w Muzeum Archidiecezjalnym w Poznaniu. Prezentując sztukę najnowszą obok dzieł z kolekcji muzeum tworzymy ponadkulturowy, ponadreligijny dialog, wzbogacając dzieła minionych epok o współczesne konteksty i interpretacje. Program towarzyszący, składać się będzie z kilku niezależnych wystaw, działań performance, projektu grafiki w przestrzeni publicznej - Znaki Miasta, prezentacji i paneli dyskusyjnych realizowany przez naukowców, krytyków sztuki, dyrektorów biennale z różnych stron świata i artystów, we współpracy z GIC (Game Industry Conference).

Naszym zamiarem jest docieranie zarówno do profesjonalnego odbiorcy, jak i młodego, masowego odbiorcy pop kultury, którego pasje są wyrazem obecnej kultury masowej, fascynacji i przemian technologiczno – cywilizacyjnych przynoszących fundamentalne przemiany społeczne Stąd nasza stała współpraca z PGA. Interesuje nas równocześnie mierzenie się z rzeczywistością na poziomie muzealnym, imprez masowych oraz sztuki ulicy. Nasze zainteresowanie wzbudza działalność nowych środowisk takich jak uczestnicy GameJam w Szczecinie, Warszawie, Krakowie i Poznaniu, czy kół naukowych w uczelniach artystycznych, humanistycznych i politechnicznych tworzących własne środowiska w obszarze kreacji gier. Ich działania będą również tematem naszych prezentacji. Interesują nas mediacje międzypokoleniowe i intermedialne.

Nowe technologie otwierają przed nami nieograniczone perspektywy przenikania naszej świadomości w rzeczywistość rozszerzoną (AR), życia w dwóch wymiarach rzeczywistości analogowej i cyfrowej - wirtualnej. Niepostrzeżenie sami stajemy się cyborgami, uczestnicząc w globalnej sieci, zeskanowani, rozszyfrowani, uzależnieni. W duchu transhumanizmu, Yuval Noah Harari tytułem swojej najnowszej książki; „Homo Deus” definiuje cele jakie stawia sobie współczesny człowiek wierzący, że za pomocą nowych technologii i informatyki będzie sprawcą, będzie w stanie przedłużyć swoje życie, a nawet przenieść swoją świadomość w nieśmiertelność (immortalizm), w przestrzeń wirtualną, w rzeczywistość rozszerzoną (AR) poprzez połączenie ze sztuczną inteligencją (AI).

Być może sztuka to balansowanie na granicy reguł i odstępstw od zasad, na granicy twardych zasad i procesów, które nazwałbym intuicją inicjowaną na poziomie zmysłowości. Używając metafory, człowiek jest nieodgadnionym Virtual Garden, procesorem wyróżniającym się świadomością, wolą, a zatem możliwością podejmowania decyzji wbrew logice informacji. Środowiskiem sztuki jest wiele teorii i refleksji składających się na świat prawdopodobny, w którym poruszanie się jest równoległe, wielowątkowe, nie wykluczające się, równoczesne. Mówi o tym na przykład Teoria Nierówności Bella, który twierdzi, że rzeczywistość jest realna i nielokalna lub lokalna i nierealna. Za tym podąża inne twierdzenie, że obserwator jest rozproszony i nielokalny, czy o holistycznej, nielokalnej tożsamość obiektu. Sztuka to sposób indywidualnego poruszania się, w tak rozumianej rzeczywistości, której nośnikiem staje się obraz. Zaistnienie obrazu wobec tych założeń, nie powinno zatem ulegać wartościowaniu. Przecież stwierdzenie, że pewien obraz mi się nie podoba, nie spowoduje jego zniknięcia. Nawet wyeliminowanie go z naszej pamięci nie cofnie skutków jakich on dokonał, stając się jedną z możliwych rzeczywistości, lub nią samą w holistycznym ujęciu rzeczywistości.

Źródło: AdStone

www.mediations.pl

Dodatkowe informacje:

Kuratorzy projektu: Tomasz Wendland, Patryk Lichota, Aleksandra Lison, Artur Kłosiński, Weiming Ho, Pronoia Pon
Projekt partnerski -iJACKING - Kunstverein Kunsthalle Hannover http://www.kunsthalle-hannover.de
Współpraca: Akademia Sztuki w Szczecinie, Wydział Sztuk Wizualnych, Katedra Grafiki Interaktywnej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Teatru i Sztuki Mediów, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Wydział Animacji, Stowarzyszenie Inżynierów Polskich (Politechnika Warszawska)
Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Partner projektu Poznań Game Arena


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: woltmann

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Architektura spersonalizowana elementem brandingu TME
Budynki biurowe w naszym otoczeniu powstają jak grzyby po deszczu. W krajobrazie wielkich miast przywykliśmy już do zunifikowanej, utylitarnej architektury kodu kreskowego, która oferuje luksusowe, choć najczęściej pozbawione indywidualizmu biurowce pod wynajem. Rzadziej inwestorzy decydują się na budowę obiektu biurowego ściśle dopasowanego do ich własnych potrzeb – budynku,...
Durex w kampanii profilaktyki AIDS
Karolina Gilon i Jakob Kosel w polskiej odsłonie globalnej kampanii Durex, zachęcają do tego, by „uprawiać seks i ratować życie” (Have Sex and Save Lives). Za projekt, który swoim zasięgiem obejmuje OOH, kina, digital oraz social media, odpowiadają agencje VMLY&R Poland, Papaya, LiquidThread oraz Zenith.
Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych na tym etapie istotną rolę odegra kanał sprzedaży online, z każdym rokiem coraz ważniejszy element w strategii omnichannel.
Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno otwartego, nowoczesnego centrum przy...
Dom mediowy Value Media, zdobywa budżet reklamowy iSpot, największego polskiego dystrybutora produktów Apple. Współpraca, nawiązana w drodze przetargu, ma charakter długofalowy i obejmuje działania w kanałach cyfrowych. Value Media odpowiada za strategię mediową, planowanie i zakup mediów. Doradztwem, analityką oraz optymalizacją procesu sprzedaży zajmie się...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone