logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 60 proc. budżetów marketingowych trafia do internetu

   07.11.2018, przeczytano 1418 razy
ilustracjastrzałka

Biznes przenosi się do sieci – ta teza ma potwierdzenie w wynikach najnowszego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu, które przeprowadził WhitePress. Średnio aż 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19 proc. badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-proc.-budzetow-marketingowych-trafia-do-internetu,380043,artykul.html

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57 proc. ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 proc. marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7 proc. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88 proc., że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65 proc. ankietowanych.

ilustracjastrzałka

Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w Social Media polskie firmy wydają średnio 23 proc. swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21 proc. rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19 proc., znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13 proc.). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4 proc.) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5 proc.).

ilustracjastrzałka

Jakie dominować będą  w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58 proc.) przewidują, że wydatki na Social Media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55 proc.), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50 proc. ) i SEM (48 proc.). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15 proc. badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie - 11 proc.).

ilustracjastrzałka

Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają, tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing a z czasem również wzrośnie rola influencerów - komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Partnerami badania są Grupa Netsprint, ContentStream, Marketing w Praktyce, LeadR, Online Marketing Magazyn, Marketing i Biznes, portalmedialny.pl, Ad Monkey, NowyMarketing i PR bez krawatów.

  • Pełne wyniki badania znajdują się TUTAJ

Źródło: WhitePress

www.whitepress.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia - badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764