logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: 60 proc. internautów ogląda TV i jednocześnie szuka informacji o produktach w sieci

  PR 28.08.2014, przeczytano 2177 razy
ilustracjastrzałka

Już 83 proc. polskich internautów korzysta z sieci podczas oglądania TV, a 3 na 5 szuka wówczas informacji o produktach czy usługach. Takie postępowanie nazywane jest multiscreeningiem. Jednym z narzędzi umożliwiających dotarcie do użytkowników, korzystających w ten sposób z internetu, jest reklama osobista. Według najnowszych badań, stosuje je już 84 proc. marketerów z USA. Czy polskie firmy będą potrafiły wykorzystać nadarzającą się okazję?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-proc.-internautow-oglada-tv-i-jednoczesnie-szuka-informacji-o-produktach-w-sieci,22458,artykul.html

Najnowsze badanie IAB Polska zwraca uwagę na internautów powyżej 15 roku życia, którzy oglądając telewizję, jednocześnie korzystają z sieci. Co ważne, większość z nich szuka wtedy informacji o markach. To bardzo perspektywiczna grupa dla firm, które mogą już dziś docierać do nich ze spersonalizowanymi przekazami reklamowymi (przy użyciu programmatic). Taka forma promocji cieszy się dużą popularnością na Zachodzie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Sam tylko Procter & Gamble zapowiedział niedawno, że do końca tego roku planuje wyemitować aż 70 proc. reklam internetowych przy wykorzystaniu technologii RTB.

Potencjał w mobile

Marketerzy ze Stanów Zjednoczonych nie ograniczają się jednak tylko do klasycznych rozwiązań. Coraz częściej stosują reklamę w modelu osobistym kierowaną do właścicieli urządzeń mobilnych, które są ważnym elementem multiscreeningu. – Według raportu AOL Platforms, taka reklama cieszy się zainteresowaniem 60 proc. specjalistów od marketingu internetowego. Wybór tego kanału nie jest przypadkowy. Klienci podczas robienia zakupów w internecie nie korzystają już wyłącznie z komputerów, ale coraz częściej ze smartfonów i tabletów. Ponadto reklama mobilna w modelu osobistym jest nawet 4-krotnie skuteczniejsza od klasycznej reklamy mobilnej – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. 

Nowe formaty – większe możliwości

Kwestią czasu jest wykorzystanie reklamy osobistej w połączeniu z innymi formatami reklamowymi,  które rozszerzą możliwości promowania towarów i usług. Firmy już dziś eksperymentują z treściami wideo. Nie są to jednak wyłącznie materiały zamieszczane na stronach internetowych. – Reklama dostosowana do zainteresowań i preferencji klientów może być wyświetlana również w telewizji. Prowadzone są również testy narzędzi analitycznych, mierzących wpływ reklamy telewizyjnej na aktywności konsumentów w internecie oraz na ich zakupy w sklepach tradycyjnych – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. 

Choć w  Polsce reklama osobista dopiero toruje sobie drogę do świadomości marketerów, to według ostatniego badania przeprowadzonego na zlecenie Sociomantic Labs, już 16 proc. rodzimych z nich zna definicję lub korzysta z reklamy osobistej. Firmy coraz częściej zauważają konieczność wdrażania tego typu działań do swoich planów marketingowych. Na znaczeniu zyskuje również reklama mobilna. Przewiduje się, że w okresie najbliższych kilku lat, reklama dostosowana do preferencji i zainteresowań klientów, będzie jednym z najważniejszych elementów działań promocyjnych. 

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764