logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: 60 proc. internautów ogląda TV i jednocześnie szuka informacji o produktach w sieci

  PR 28.08.2014, przeczytano 2064 razy
ilustracjastrzałka

Już 83 proc. polskich internautów korzysta z sieci podczas oglądania TV, a 3 na 5 szuka wówczas informacji o produktach czy usługach. Takie postępowanie nazywane jest multiscreeningiem. Jednym z narzędzi umożliwiających dotarcie do użytkowników, korzystających w ten sposób z internetu, jest reklama osobista. Według najnowszych badań, stosuje je już 84 proc. marketerów z USA. Czy polskie firmy będą potrafiły wykorzystać nadarzającą się okazję?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-proc.-internautow-oglada-tv-i-jednoczesnie-szuka-informacji-o-produktach-w-sieci,22458,artykul.html

Najnowsze badanie IAB Polska zwraca uwagę na internautów powyżej 15 roku życia, którzy oglądając telewizję, jednocześnie korzystają z sieci. Co ważne, większość z nich szuka wtedy informacji o markach. To bardzo perspektywiczna grupa dla firm, które mogą już dziś docierać do nich ze spersonalizowanymi przekazami reklamowymi (przy użyciu programmatic). Taka forma promocji cieszy się dużą popularnością na Zachodzie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Sam tylko Procter & Gamble zapowiedział niedawno, że do końca tego roku planuje wyemitować aż 70 proc. reklam internetowych przy wykorzystaniu technologii RTB.

Potencjał w mobile

Marketerzy ze Stanów Zjednoczonych nie ograniczają się jednak tylko do klasycznych rozwiązań. Coraz częściej stosują reklamę w modelu osobistym kierowaną do właścicieli urządzeń mobilnych, które są ważnym elementem multiscreeningu. – Według raportu AOL Platforms, taka reklama cieszy się zainteresowaniem 60 proc. specjalistów od marketingu internetowego. Wybór tego kanału nie jest przypadkowy. Klienci podczas robienia zakupów w internecie nie korzystają już wyłącznie z komputerów, ale coraz częściej ze smartfonów i tabletów. Ponadto reklama mobilna w modelu osobistym jest nawet 4-krotnie skuteczniejsza od klasycznej reklamy mobilnej – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. 

Nowe formaty – większe możliwości

Kwestią czasu jest wykorzystanie reklamy osobistej w połączeniu z innymi formatami reklamowymi,  które rozszerzą możliwości promowania towarów i usług. Firmy już dziś eksperymentują z treściami wideo. Nie są to jednak wyłącznie materiały zamieszczane na stronach internetowych. – Reklama dostosowana do zainteresowań i preferencji klientów może być wyświetlana również w telewizji. Prowadzone są również testy narzędzi analitycznych, mierzących wpływ reklamy telewizyjnej na aktywności konsumentów w internecie oraz na ich zakupy w sklepach tradycyjnych – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. 

Choć w  Polsce reklama osobista dopiero toruje sobie drogę do świadomości marketerów, to według ostatniego badania przeprowadzonego na zlecenie Sociomantic Labs, już 16 proc. rodzimych z nich zna definicję lub korzysta z reklamy osobistej. Firmy coraz częściej zauważają konieczność wdrażania tego typu działań do swoich planów marketingowych. Na znaczeniu zyskuje również reklama mobilna. Przewiduje się, że w okresie najbliższych kilku lat, reklama dostosowana do preferencji i zainteresowań klientów, będzie jednym z najważniejszych elementów działań promocyjnych. 

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Złote Pióro Wolności WAN-IFRA dla „Gazety Wyborczej
Złote Pióro Wolności 2022 - Golden Pen of Freedom, czyli doroczna nagroda stowarzyszenia World Association of News Publishers (WAN-IFRA) trafiła do „Gazety Wyborczej" i Fundacji Gazety Wyborczej. Wyróżnienie docenia dotychczasowy dorobek i dziennikarską misję redakcji, a także wsparcie, jakiego dziennik i fundacja udzielają ukraińskim kolegom po rosyjskiej...
Oshee na nośnikach AMS wspiera maratończyków w kampanii content marketingowej
AMS wspólnie z marką OSHEE realizuje pionierską kampanię content marketingową w Digital OOH. W kampanii wykorzystano model rozliczenia CPM DOOH, zarezerwowany dotychczas dla kampanii w internecie. To przełom w działaniach reklamowych branży Out-of-Home.
Nowe studio Kanału Sportowego w Nowym Stylu, który podbija sportowy świat
Wszyscy zastanawiają się, jak Polacy wypadną na mistrzostwach świata w Katarze, ale my już wiemy, że pokażemy styl. A konkretnie Nowy Styl, bo właśnie ta firma z Krosna wyposażyła w krzesełka, aż sześć aren, na których będą odbywać się mundialowe zmagania. Niedawno rozpoczęła również współpracę z Kanałem Sportowym.
Medallia ogłosił, że aplikacja do zarządzania jakością i zaangażowaniem zespołów jest już dostępna w Salesforce AppExchange. Integracja systemów sprawia, że użytkownicy platformy mogą bezproblemowo otrzymywać informacje zwrotne od klientów na poziomie agentów w Salesforce, co pozwala na poprawę usług, szkolenie pracowników, a co za tym idzie rozwiązywanie problemów...
Portal Gazeta.pl i AMS – to, zdaniem konsumentów oraz ekspertów, jedne z 26 najsilniejszych marek w Polsce. Wyniki badania konsumenckiego i laureatów procesu certyfikacji Superbrands 2022 ogłoszono podczas uroczystej gali w środę, 21 września br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764