logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

60 proc. kosztów energii: WWF Polska skarży kłamstwa i manipulacje w kampanii spółek Skarbu Państwa

   21.02.2022, przeczytano 799 razy
ilustracja

Fundacja WWF Polska składa skargę do Rady Reklamy na reklamę z której obywatele dowiadują się, że za 60 proc. kosztów energii odpowiada Unia Europejska. Wykazujemy w niej kłamstwa i manipulacje, których koszty rozpowszechniania dopisano nam do … rachunków za prąd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-proc.-kosztow-energii%3A-wwf-polska-skarzy-klamstwa-i-manipulacje-w-kampanii-spolek-skarbu-panstwa,394853,artykul.html

Domagamy się zdjęcia reklamy i kampanii odkłamującej. W interesie publicznym jest to by obywatele rozumieli czym jest polityka klimatyczna Unii Europejskiej, jaką pełni rolę i domagali się od rządzących jej wdrażania w Polsce.

Jak ustalił portal Wirtualna Polska, choć oficjalnie pod kampanią podpisało się  Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie,  złożyło się na nią 5 spółek Skarbu Państwa: Enea Połaniec, Enea Wytwarzanie, PGE GiEK, Tauron Wytwarzanie, PGNiG Termika, Energa.

- Ponad 12 milionów złotych przeznaczono na antyunijną kampanię dotyczącą cen prądu. Wymyślono ją w Ministerstwie Aktywów Państwowych, a energetyczne firmy państwowe zostały zmuszone do zrzucenia się na realizację pomysłu polityków. Unijne gwiazdki, które widnieją na plakacie kampanii, w ostatniej chwili kazał domalować jeden z wysoko postawionych polityków - czytamy na portalu.

Konsekwencją takich jak ta  manipulacji mogą być rosnące dalej ceny energii poprzez spowalnianie transformacji energetycznej Polski, wyjście Polski z Unii Europejskiej i torpedowanie walki ze zmianą klimatu, która jest fundamentalnym zagrożeniem dla ludzkości.

Domagamy się zdjęcia reklamy i kampanii odkłamującej. W interesie publicznym jest to by obywatele rozumieli czym jest polityka klimatyczna Unii Europejskiej, jaką pełni rolę i domagali się od rządzących jej wdrażania w Polsce.

Źródło: WWF Polska

www.wwf.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764