logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 65% małych firm reklamuje się w internecie

  PR 15.05.2019, przeczytano 375 razy
ilustracja

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Co jednak, jeśli na tę reklamę brakuje pieniędzy? Według „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce” z 2018 r. przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości aż 99% polskich firm stanowią mikroprzedsiębiorstwa (96,2%) oraz małe firmy (2,8%) – ich budżety są bardzo skromne i nie pozwalają im wydawać na reklamę tyle, ile by chciały. Promować swoje produkty i usługi jednak trzeba – w końcu nic nie sprzeda się samo, a konkurencja nie śpi. Jakie działania podejmują zatem wspomniane firmy, aby się promować? Odpowiedzi na to pytanie daje raport z badań przeprowadzonych przez SWPS Consulting na zlecenie ING Banku Śląskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/65procent-malych-firm-reklamuje-sie-w-internecie,382456,artykul.html

Budżet ogranicza

Mikrofirmy i małe przedsiębiorstwa bardzo rzadko inwestują w reklamę telewizyjną i radiową. Wynika to oczywiście z tego, że jest ona stosunkowo droga, a środki tych firm są mocno ograniczone. Jeżeli wykupują one reklamę w prasie, to jest to zwykle prasa lokalna. Zdarza im się także przygotowywać materiały drukowane, takie jak ulotki, foldery, które mogą rozkolportować w miejscach uczęszczanych przez konsumentów.

Strona internetowa najważniejsza

Dla wielu tych przedsiębiorstw szczególnie ważne jest rzecz jasna promowanie się w sieci.

- Polskie mikrofirmy i małe firmy w 85% są obecne w internecie. Wykorzystują przede wszystkim stronę www do zaprezentowania siebie i swojej oferty. Dostrzegają również Facebooka. Widać, że młodsza grupa przedsiębiorców (25–34 lata) jest na nim zdecydowanie aktywniejsza […]. Starsi przedsiębiorcy w mediach społecznościowych nie odnajdują się już tak sprawnie jak młodzi. W związku z tym tu jest trochę wyższy procent firm, które stawiają głównie na stronę www – informuje w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Magdalena Tyszkiewicz z SWPS Consulting.

Przyszłość należy do reklamy w internecie

Ponad 60% mikrofirm i małych przedsiębiorstw wydaje pieniądze na reklamę internetową. Ponieważ najważniejsza jest dla nich ekspozycja firmy na stronie www, bardzo często wybierają formaty reklamowe, które do niej odsyłają, np. banery. Trzeba w tym miejscu zauważyć, że na rynek wchodzi nowe pokolenie konsumentów, któremu świat wirtualny towarzyszy od urodzenia i które czuje się w nim jak ryba w wodzie. Tradycyjna reklama może do tych osób skutecznie nie trafiać. Dlatego nawet jeśli obecnie niektóre firmy mogą jeszcze ignorować znaczenie reklamy w internecie, już niedługo inwestowanie w nią będzie właściwie koniecznością. W szczególności dotyczy to reklamy w mediach społecznościowych.

Pomocne media społecznościowe

Pojawienie się mediów społecznościowych w ogóle było dla drobnych przedsiębiorców swego rodzaju przełomem. Pozwoliły im one bowiem w łatwy i praktycznie darmowy sposób docierać z informacjami o swoich produktach oraz usługach do obecnych i przyszłych klientów, a także prowadzić z tymi klientami komunikację. Zwłaszcza że sami konsumenci tego typu działań ze strony firm często oczekują. To, że jesteśmy w mediach społecznościowych tak aktywni, bardzo mocno mniejszym przedsiębiorstwom zatem pomaga – kiedyś możliwości dotarcia do klientów były dla nich o wiele, wiele skromniejsze.

Brakuje wiedzy

Z przeprowadzonych badań wynika również, że mikrofirmy i małe przedsiębiorstwa dostrzegają znaczenie pozycjonowania i Google Ads. Niestety dla siebie nie wykorzystują jednak dostatecznie ich potencjału. Faktem jest, że duża część firm nie ma po prostu wystarczającej wiedzy na temat tego, jak skutecznie się w sieci (zresztą nie tylko w sieci) promować i z jakich narzędzi warto korzystać.

Niebagatelne opinie

Okazuje się też, że badane przedsiębiorstwa szczególnie mocno stawiają na marketing szeptany, ważne są dla nich rekomendacje klientów, pozwalające poszerzać ich grono. Nic dziwnego, skoro aż 85% z nas przed zakupem produktu sprawdza jego recenzje i opinie na jego temat. Poza tym firmy, których klienci chętnie dzielą się swoim zdaniem w internecie, cieszą się większym zaufaniem konsumentów. (Dla samego przedsiębiorstwa tego typu informacje są zaś o tyle istotne, że może ono dzięki nim ulepszać swoje produkty i usługi). - 99,9% badanych przedsiębiorców zgadza się ze stwierdzeniem, że dobre opinie o ich firmach pomagają im w działalności. Jest to dla nas świetne potwierdzenie tego, że takie akcje jak »Dobry głos dla firm« mają sens i że dzięki dobrym opiniom małe firmy zyskują więcej klientów […]. Ważne jest, aby Polacy doceniali to, co te firmy dla nas robią, i dzielili się pozytywnymi opiniami o nich w internecie – mówi Anna Witecka, senior marketing expert w ING Banku Śląskim.

Źródło: infoWire.pl, SWPS Consulting, ING Bank Śląski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Publico24 Newsstand, multiplatformowy kiosk z dostępem do tysięcy wydań tytułów prasowych wprowadził nowe udogodnienie. Od kwietnia tego roku, indywidualni użytkownicy mają możliwość wykupienia miesięcznej subskrypcji. Do ich dyspozycji jest ponad 80 magazynów i gazet, a oferta jest stale powiększana o nowe tytuły.
Tiktok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek
Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do...
Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
Radio Pogoda w wygodnej aplikacji mobilnej
Wszyscy, którzy kochają piosenki sprzed lat i wyjątkowe audycje Radia Pogoda, mogą ich teraz słuchać w nowej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS. Dzięki aplikacji stacja oferuje dostęp do swojego programu na żywo wszędzie tam, gdzie jest zasięg internetu, a dodatkowo zachęca słuchaczy do udziału z zabawach antenowych i kontaktu z redakcją.
W czwartek, 18 lipca, kanał Kino Polska Muzyka osiągnął 0,26% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych nadawanych kablowo lub satelitarnie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764