logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

7 trendów w grafice użytkowej ery mobilnej

  PR 06.08.2015, przeczytano 2330 razy
ilustracjastrzałka

Urządzenia mobilne stają się podstawowym narzędziem odbioru treści wizualnych, wypierając telewizję oraz media drukowane. Ich specyfika, w tym wielkości i rozdzielczości ekranów oraz wciąż nieregularna szybkość dostępu do Internetu z różnych miejsc, wywiera istotny wpływ na estetykę projektów graficznych. Uwarunkowania natury technicznej przyczyniły się do popularności miłościwie nam panującego „flat design”, ułatwiającego tworzenie „lżejszych” stron www; zarówno w sensie przesyłania mniejszej ilości fizycznych danych, jak również w znaczeniu większej przejrzystości layoutów. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/7-trendow-w-grafice-uzytkowej-ery-mobilnej,25613,artykul.html

Skupienie na urządzeniach przenośnych będzie w najbliższej przyszłości wywierać istotny wpływ na kształtowanie zarówno głównych nurtów jak i pobocznych kierunków w grafice użytkowej. Niektóre z poniżej wymienionych zjawisk i trendów wynikają wprost z koncepcji „flat design”, inne ją w mniejszym lub większym stopniu uzupełniają. Czas pokaże, które z nich zagoszczą na dłużej na pulpitach projektantów. 

1. Liniowość 

Stosowanie cienkich linii jest wyrazem dążenia do nadania projektom graficznym lekkości i czystości, zatem doskonale wpisuje się w styl „flat design”. Poprawa rozdzielczości ekranów spotęgowała popularność tego trendu. Subtelne linie służą do nadania ikonkom i rysunkom delikatnych obrysów, „zaginania” obiektów graficznych po przekątnej, tworzenia długich cieni czy też definiowania layoutów stron internetowych. Celem nadrzędnym jest prostota i łatwość nawigowania na małym ekranie. 

2. Geometryczne kształty

Obiekty mogą być przestawiane jako zbiór wielokątów. Koncepcja ta jest stosowana w grafice 3D, w której wielokąty tworzą siatkę trójwymiarowych modeli. Modele budowane ze stosunkowo niewielkiej liczby wielokątów określa się jako „low-poly”, natomiast te konstruowane z dużej liczby wielokątów jako „high-poly”, przy czym wraz ze wzrostem mocy obliczeniowych komputerów granica ta jest nieustannie przesuwana w górę. Ostatnio modne stało się dzielenie na wielokąty niemal wszystkiego: od liter - po portrety, a także tworzenie poligonalnych teł i krajobrazów. Popularność zyskują również inne kształty geometryczne, z których buduje się zarówno tła, jak również elementy obrazów. 


3. Akwarele

Stosowanie efektów imitujących techniki akwarelowe całkowicie zmienia charakter obrazu, nadając mu pewnej ulotności, zwiewności a także wrażenia ręcznego dzieła malarskiego. Rozmyte plamy i rozbryzgi mogą być elementami kompozycji lub stanowić całkowicie wypełniające tła i tekstury. Niektóre obrazy w całości naśladują tę technikę malarską. 

4. Czcionka w centrum zainteresowania

Typografia odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę w kształtowaniu stylu stron internetowych i materiałów marketingowych rozpowszechnianych w druku. Od logo, poprzez tag line i teksty, aż po linki w stopce, czcionka musi być stosowane spójnie, współgrając z innymi elementami prezentacji i odzwierciedlając ogólny charakter firmy. Można zaobserwować różne trendy, w tym w kierunku stosowania geometrycznych, tradycyjnie drukowanych czy też odręcznych krojów pisma. Eksperymentuje się z różnymi teksturami, imitując pióro, kredę, ołówek czy pędzel. Często spotyka się różne wariacje stylów retro. 

5. Infografika

Nadmiar informacji oraz brak czasu powodują, że poszukiwane są metody zapewniające szybkie przyswajanie prezentowanych danych. Infografiki, będąc doskonałą odpowiedzią na te problemy, przeżywają renesans. Można je tworzyć nawiązując do literalnie dowolnego stylu, lecz obecnie - również wśród infografik - dominuje „flat design”. Banki zdjęć oferują szablony infografik zapisane w postaci wektorowej (zazwyczaj pliki EPS), dzięki czemu można je natychmiast zmodyfikować i wykorzystać do prezentacji własnych danych. 

6. Vintage

Czerpanie z przeszłości jest stare jak świat i co jakiś czas dawne pomysły powracają z mniejszą lub większą siłą, w sposób mniej lub bardziej zmodyfikowany. Graficy sięgają wstecz do różnych okresów, znajdując inspiracje w dawnych technikach artystycznych i drukarskich. Nie gardzą akwafortą, grawerunkiem czy sitodrukiem, zazwyczaj uzupełniając projekt czcionką w stylu retro. Niedoskonałości minionych technik nadają projektom artystycznego charakteru. 

7. Zentangle

Zentangle to metoda łatwego tworzenia obrazów poprzez rysowanie usystematyzowanych wzorów. Obrazy są rysowane czarnym atramentem na białym papierze, na powierzchni jednego kafelka (kwadrat o boku 89 mm), którą zapełnia się wzorami w ciągu około 15 minut. Dzięki swej prostocie Zentangle uwalnia radość tworzenia, zaskakuje, inspiruje, relaksuje i zapewnia mnóstwo satysfakcji. 

Grafiki ilustrujące artykuł pochodzą z banku zdjęćwww.photogenica.pl mającego w ofercie ponad 35 milionów pozycji, w tym zdjęć, grafik, klipów filmowych i nagrań audio. 

Elżbieta Firszt, Prezes Zarządu www.photogenica.pl

Źródło: Photogenica

www.photogenica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764