logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

8 błędów w kampaniach POS: Czego unikać?

  PR 10.12.2017, przeczytano 1504 razy
ilustracja

Planowanie kampanii POS to nie taka łatwa sprawa. Warto wiedzieć na czym polegają niektóre z często popełnianych przy tej okazji błędów. Poznajcie osiem z nich i wystrzegajcie się ich w przyszłości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8-bledow-w-kampaniach-pos%3A-czego-unikac,34792,artykul.html

Niewłaściwa ekspozycja materiałów w sklepie.

Według POPAI, aż 75 proc. decyzji o zakupie podejmowanych jest w sklepie. Aby materiały POS działały w ten sposób na klienta, muszą znajdować się w odpowiednim miejscu i na odpowiedniej wysokości. Stojaki, displaye, czy inne materiały POS nie powinny stać w strefie wejścia gdzie trudno je zauważyć w szumie komunikacyjnym, ani obok innych POS-ów, bo grozi to chaosem. Dobrze ustawić je w tzw. gorących punktach, takich jak szczyty regałów, okolice kasy, skrzyżowania ścieżek komunikacyjnych, po prawej stronie półek, czy na wysokości wzroku klienta. Wówczas taki display na pewno zostanie zauważony.

Produkcja taśmowa.

Nadprodukcja generuje wysokie (i niepotrzebne) koszty związane z utrzymywaniem zapasów. O wiele rozsądniej przestawić się na produkcję w tzw. systemie „just in time”, który zakłada, że firma na bieżąco monitoruje i domawia kolejne partie materiału, może drukować na żądanie, a dzięki temu unika kosztów związanych z magazynowaniem niepotrzebnych zasobów. Współczesne technologie, choćby druk cyfrowy, pozwalają na tak szybkie wyprodukowanie pełnowartościowego towaru. Bezzasadnym zatem jest utrzymywanie nadwyżki w magazynie, która staje się absolutnie zbyteczna i nieekonomiczna.

Niespersonalizowany przekaz.

Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Według jednej z firm o zasięgu globalnym, gromadzącej i analizującej dane, 90 proc. specjalistów ds. marketingu uważa, że przekaz reklamowy musi być spersonalizowany - czytaj więcej. Aby skutecznie to zrobić, trzeba dobrze znać klienta. Wiedza o jego zachowaniach i upodobaniach pozwoli określić cel jaki winny spełnić ekspozytory, a także pomoże uwzględnić miejsce ekspozycji, region czy rodzaj sklepu.

Przykłady? W mniejszych punktach sprzedaży dobrze umieścić np. woblery, shelfstopery, materiały podwieszane, naklejki podłogowe, czy grafikę na witrynach, a w hipermarketach POS-y, wyspy i stojaki w dużym rozmiarze. To miejsce gdzie można "obrandować" całą alejkę, ustawić efektowne wielkoformatowe konstrukcje, czy human standy. Personalizując materiały możemy bawić się grafiką, wyróżniając kolorystycznie określone linie produktu na różnych standach, co w dobie druku cyfrowego nie stanowi żadnego problemu.


Słaba komunikacja.

Niedociągnięcia komunikacyjne to częsta przyczyna porażek w kampanii POS. Jeśli nie raportujemy, nie analizujemy prowadzonych działań na bieżąco i nie integrujemy ich, narażamy firmę na straty. Nieprzeszkolony, źle zarządzany personel nie będzie wiedział, że należy uzupełnić towar w czasie akcji promocyjnej, czuwać nad rozmieszczeniem materiałów POS w sklepie, nad ich poprawnym złożeniem, czy  ich terminowym dostarczeniem. Przyszłość należy do tych, którzy stawiają na ludzi, nie na narzędzia przez nich obsługiwane.

Nieodpowiedni język.

Nudny, niczym niewyróżniający się, źle zredagowany komunikat? Zapomnij o sukcesie kampanii. Przy tworzeniu treści ważny jest celny, prosty, czytelny język ze zwrotami „call to action”. Inspirujący pomysł? Na displayu warto zmieniać co jakiś czas elementy graficzne (np. toper, czy footer), aby informować o promocji produktu. Bombardowany na co dzień reklamą klient lubi być zaskakiwany.

Zła logistyka produktu.

Produkcja to złożony proces, którego każdy etap wymaga czasu: od przekazania projektu graficznego, po zamówienie określonego niestandardowego materiału do produkcji mijają czasem i dwa tygodnie. Przygotowanie do druku, druk, cięcie, wykończenie, złożenie, pakowanie i wysyłka to kolejne dni. Złe oszacowanie czasu trwania tego procesu skutkowało będzie brakiem terminowości i frustracją wszystkich stron zaangażowanych w kampanię POS.

Pomyłki w oszacowaniu zatowarowania.

Półka w stojaku może przyjąć na siebie określoną ilość produktów o odpowiedniej wadze. Jeśli przeszarżujemy, może się okazać, że dany stojak będzie zatowarowany zbyt dużą ilością produktów. Efekt? Zniszczone, rozepchane i zapadnięte półki. To strata nie tylko materiału, ale też pieniędzy włożonych w kampanię POS – zniszczone displaye mogą zostać usunięte przez personel sklepu przed końcem trwania akcji promocyjnej.

Niedociągnięcia czasowe.

Zbyt późne przygotowanie projektów graficznych, niezbriefowany producent, oznacza najczęściej niedopracowany, niesatysfakcjonujący produkt. Należy zawczasu doszlifować projekt od strony konstrukcyjnej i wraz z producentem znaleźć ciekawe rozwiązanie spełniające oczekiwania klienta. Czy ten woli hanger, header czy plakat? A może konstrukcję 3D? Wszystko trzeba doprecyzować odpowiednio wcześniej, pamiętając o indywidualizacji oferty.

Już wiecie czego należy unikać? Jesteście na dobrej drodze, by zaplanować skuteczną, celną kampanię POS. Powodzenia!


Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764