logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8 Ogólnopolski Konkurs Reklamy Złote Orły - znamy już laureatów!

   12.12.2005, przeczytano 6750 razy
strzałkistrzałka
8 Ogólnopolski Konkurs Reklamy Złote Orły - znamy już laureatów! Ad Fabrika FCB
ZOBACZ ILUSTRACJE

Na edycję 2005 nadesłano 343 zgłoszenia. Jury nominowało do nagród 101 prac z 27 agencji. Przyznano 48 wyróżnień, 28 Złotych Orłów, w tym Grand Prix w działach Druk, Film i Kampania. Nagrodę specjalna otrzymał Kabaret Mumio. Nagrodę dla Agencji Reklamowej Roku otrzymało G7.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8-ogolnopolski-konkurs-reklamy-zlote-orly---znamy-juz-laureatow%21,3335,artykul.html

Złotym Orłom 2005 towarzyszył otwarty konkurs „Oswoić Pałac” zorganizowany we współpracy z PKiN-em oraz Biurem Promocji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Na konkurs należało zgłaszać projekty, które mogą być wydane w formie kartek pocztowych. Jury wybrało aż 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia.

Technika dowolna. Dowolny też sposób przedstawienia wizji PKiNu. Ważne, by była własna i oryginalna. W konkursie mógł brać udział każdy twórca, który nie ukończył 27 roku życia. Na konkurs napłynęło 60 zgłoszeń. Jak się okazało„Oswoić Pałac” można przy pomocy dowcipu, ironii, sentymentalnie i romantycznie lub poważnie i wzniośle; artystyczną deformacją oraz dowolnymi technikami artystycznymi. Jury w składzie: Agata Passent, publicystka; Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor Biura Promocji Miasta; Lech Isakiewicz, prezes PKiN; Piotr Kowalczyk, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Scholz & Friends; Andrzej Świetlik, fotograf, wybrało aż 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia. Najlepsze prace zostaną wydane w formie pocztówek i rozprowadzone po całej Polsce przez firmę Puzzle Media. Wręczenie nagród odbędzie się 9 grudnia podczas gali wręczenia nagród konkursu reklamy Złote Orły 2005.

Wszystkie prace zgłoszone na konkurs Złote Orły 2005 i Oswoić Pałac można oglądać na wystawie w PKiN-ie (Sala im. Kisielewskiego) w dniach 5 -13 grudnia w godz. 9.00 – 19.00.

Laureaci Konkursu reklamy Złote Orły 2005


KAMPANIE

  • Kampania multimedialna:

    Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „ Eksterminacja simloków”
    Wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Bajki”
    G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
    nominacja: PZL, Kompania Piwowarska „Dog in the Fog”


  • Kampania filmowa:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”
    G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”

  • Kampania drukowana:

    Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Mogłeś zapomnieć”

    DRUK

  • Odzież:

    wyróżnienie: Ad Fabrika FCB, Be! „Be”

  • Motoryzacja:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Pięciolinia”
    Wyróżnienia: DDB Warszawa, Nissan „Biedronki”
    S4, Goodyear/Dunlop „Modlitwa”
    nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Piłka tenisowa”
    Publicis: Renault „100 lat”


  • Finanse:

    Złoty Orzeł: Brain, ING Bank Śląski „Teraz nie”
    nominacja: Brain, ING Bank Śląski „Stary bank”

  • Napoje:

    nominacja: DDB Warszawa, Kompania Piwowarska – Tyskie „Tyskie Japonia”

  • Żywność:

    Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

  • Higiena i zdrowie

    Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Łóżko”
    wyróżnienie: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”
    nominacja: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Drzwi”


  • Rozrywka, kultura, nauka:

    Złoty Orzeł: Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”
    wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa „Test Rorschacha”

  • Dom, biuro, środowisko:

    wyróżnienie: Paralotna, Nikon „Poczuj obraz”

  • Usługi:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Restauracja Vega „Kabaczek, burak”
    nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Hupało&Wolf Hairdesign „Skalp”

  • Telekomunikacja:

    Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „Autobus I”
    G7, PTC Heyah „Wajcha obniżona”
    nominacja: G7, PTC Heyah „Toaleta męska”
    G7, PTC Heyah „Toaleta damska”
    G7, PTC Heyah „Autobus II”
    G7, PTC Heyah „Playboy”
    G7, PTC Heyah „Żabi Król”
    G7, PTC Heyah „Elf”

  • Media:

    wyróżnienie: DDB Warszawa, Gazeta Wyborcza „Klasyka, kolekcja XIX w.”

    RADIO

  • Dom, biuro, środowisko:

    Wyróżnienie: Publicis, Hewlett Packard „Spadochron”

  • Usługi:

    Złoty Orzeł: Publicis, British Airways „Hong Kong”
    wyróżnienie: Publicis, British Airways „Mucha”
    Publicis, British Airways „Brydż”

  • Telekomunikacja:

    wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Jaś i Małgosia”
    G7, PTC Heyah „Śpiąca Królewna”

    FILM

  • Motoryzacja:

    nominacja: Publicis, Ranault „100 lat”

  • Finanse:

    Złoty Orzeł: Brain, ING Nationale Nederlanden „Gdyby”
    wyróżnienie Brain, ING Bank Śląski „Ja bym zagrał”
    Brain, ING Bank Śląski „Mi się mylą”
    nominacja: PZL, PKO Bank Polski „Gazeta”

  • Napoje:

    Złoty Orzeł: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Wichura”
    wyróżnienie: Just, Grupa Żywiec „Prawie jak Żywiec”
    PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Towarzystwo”

  • Żywność:

    wyróżnienie: PZL, Felix „Zrób to lepiej”
    Publicis, Nestle-Winiary „Lizak”

  • Rozrywka, kultura, nauka:

    wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Śmierć kliniczna”

  • Telekomunikacja:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Myjnia”
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
    wyróżnienie: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
    PZL, Polkomtel S.A. „Kontrola”
    G7, PTC Heyah „Rowerzysta”
    G7, PTC Heyah „Kanalarz”
    G7, PTC Heyah „Lejdi”
    G7, PTC Heyah „Czerwony Kapturek”

  • Media:

    nominacja: Henyo Behrendt, Radio Złote Przeboje „Koncert”

    KATEGORIE SPECJALNE

  • Reklama społeczna:

    wyróżnienie: TBWA, AMS „Ryby, Zasiłek, Duch, Im szybciej”
    Euro RSCG Warszawa, World Associstion of Newspapers „Don’t Shoot Back”
    nominacja: Ad Fabrika FCB, Fundacja Rodzić po ludzku „Kajdanki, Knebel, Kaftan”
    Euro RSCG, World Wildlife Found „Detox”

  • Promocja regionów:

    wyróżnienia: Just, Urząd Miasta Poznań „Wir Warten Auf Die Echten Berliner”
    Ad Fabrika FCB, Urząd Miasta Kraków „Hotel”

  • Reklama korporacyjna:

    wyróżnienie: Schwartz, TVP S.A. „Oprawa TVP 1”

  • Reklama własna:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Ztudio „Typowy mailing”
    wyróżnienie: Ad Fabrika FCB „Big Idea”
    nominacja: S4 „Wielkanocne króliczki”
    Ad Fabrika FCB „O Jezu!”

  • Ilustracja:

    nominacja: PZL, Tetley Polska „Clipper”

  • Slogan:

    Złoty Orzeł: PZL, Totalizator Sportowy „Wygrana pada od kul”
    wyróżnienie: PZL, Felix „Matka natura, ojciec Felix”
    nominacja: PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Na ten czas swojski”

  • Humor:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
    wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Kawały”
    BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”

  • Twórcze Użycie Mediów

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Nie sprzedam”
    shotrlista: TBWA Warszawa, Masterfoods – Pedigree „Opona”
    PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Psyszły na świat”

  • Salon Odrzuconych

    nominacja: Publicis, Nestle – Winiary „Kaczki”

  • Wydarzenie promocyjne

    wyróżnienia: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Spacer z niewidzialnym psem”
    A1, Nokia Polska „Nokia w Koneserze”


    INTERACTIVE


  • Banner:

    wyróżnienie: Zentropy Partners, Nestle Polska – Nescafe Frappe „Megawiatrak”
    Zentropy Partners, Microsoft „WSS Inte Litex”

  • Serwis www:

    Złoty Orzeł: Engine, Americanos „Serwis Americanos”
    wyróżnienie: Odeon, „Serwis Odeon”
    nominacja: Opcom.pl, Big Star „Big Star jesień-zima 2005/2006”
    Byss, Carlsberg Polska „serwis Carlsbergville”
    Artegence, Kompania Piwowarska – Redd’s „Serwis Redd’s go!”

  • Prezentacja na CD:

    wyróżnienie: Artegence, Mobile Entertainment Europe „Xyber Mech”

    DESIGN

  • Wizerunek firmy:

    wyróżnienie: Definition Design, Silvair „System identyfikacji wizualnej”
    Artegence, Gameleons „System identyfikacji wizualnej”

  • Wydawnictwa korporacyjne:

    wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa: Bema Plaza Business Park

  • Opakowania:

    wyróżnienie: Brand Nature Access, ZT Kruszwica „opakowanie margaryny Manuel”

  • Direct Mail:

    Złoty Orzeł: Proximity Poland, Komputer Świat: Piszę do Pana list

  • Materiały POS:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz: Lodówka

  • Materiały promocyjne:

    wyróżnienie: White Cat Studio, Comme de Garcons/Guerilla Stores „Zaproszenie na zamknięcie sklepu”


  • Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
    Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”


  • Grand Prix Film:
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”

  • Grand Prix Druk:
    Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

  • Grand Prix Kampania:
    PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”

  • Agencja Roku
    G7

  • Nagroda specjalna:
    Kabaret Mumio


    Źródło: Złote Orły

  • Galeria: Złote Orły 2005

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Finaliści i zdobywcy wyróżnień w konkursie profesjonalnym Sony World Photography Awards 2021
    World Photography Organisation ogłosiło nazwiska finalistów i zdobywców wyróżnień w konkursie profesjonalnym Sony World Photography Awards 2021. W 14. edycji nagradzane są cykle zdjęć wyróżniających się doskonałością techniczną i świeżym spojrzeniem na problematykę współczesności.
    Ruszyły zgłoszenia do Mixx Awards Europe i IAB Europe Research Awards 2021
    W imieniu IAB Europe zapraszamy do zgłaszania swoich kampanii reklamowych do europejskich nagród MIXX Awards oraz Reaserach Awards. Oferta Early Birds obowiązuje do 12 marca, całkowity termin zgłoszeń upływa zaś 16 kwietnia.
    Deszcz nagród za kampanię „Starred Holidays” Fiata Professional
    1 lutego br. miało miejsce wręczenie nagród „L'Italia che comunical’Italia", konkursu organizowanego przez UNA nagradzającego kreatywność, strategię i wyniki kampanii włoskich. W centrum uwagi znalazły się nagrody przyznane agencji Fore Comunicazione za kampanię kampera Ducato Fiata Professional zatytułowaną „Starred Holidays", brąz w...
    Tiktok for Business startuje z „Make TikToks Contest”
    TikTok for Business wystartował z konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej m. in. agencji kreatywnych, PR oraz domów mediowych. Do wygrania są trzy nagrody, każda o wartości 60 tys. złotych. Wystarczy kreatywne podejście i niestandardowy pomysł na TikToka! Konkurs już ruszył a zgłoszenia można przesyłać do 10 marca.
    Konkurs 30/30 na najlepszą okładkę płytową wraca z VII edycją
    Ubiegły rok był dla Konkursu 30/30 wyjątkowo specyficzny: przede wszystkim była to pierwsza edycja po odejściu jego pomysłodawcy, wybitnego artysty Rosława Szaybo. Natomiast z racji trwającej pandemii opóźniona została sama wystawa oraz wręczenie nagród, choć wszystko ostatecznie zakończyło się ogromnym sukcesem.
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764