logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8 Ogólnopolski Konkurs Reklamy Złote Orły - znamy już laureatów!

   12.12.2005, przeczytano 7733 razy
strzałkistrzałka
Magdalena Jaskułowska

Na edycję 2005 nadesłano 343 zgłoszenia. Jury nominowało do nagród 101 prac z 27 agencji. Przyznano 48 wyróżnień, 28 Złotych Orłów, w tym Grand Prix w działach Druk, Film i Kampania. Nagrodę specjalna otrzymał Kabaret Mumio. Nagrodę dla Agencji Reklamowej Roku otrzymało G7.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8-ogolnopolski-konkurs-reklamy-zlote-orly---znamy-juz-laureatow%21,3335,artykul.html

Złotym Orłom 2005 towarzyszył otwarty konkurs „Oswoić Pałac” zorganizowany we współpracy z PKiN-em oraz Biurem Promocji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Na konkurs należało zgłaszać projekty, które mogą być wydane w formie kartek pocztowych. Jury wybrało aż 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia.

Technika dowolna. Dowolny też sposób przedstawienia wizji PKiNu. Ważne, by była własna i oryginalna. W konkursie mógł brać udział każdy twórca, który nie ukończył 27 roku życia. Na konkurs napłynęło 60 zgłoszeń. Jak się okazało„Oswoić Pałac” można przy pomocy dowcipu, ironii, sentymentalnie i romantycznie lub poważnie i wzniośle; artystyczną deformacją oraz dowolnymi technikami artystycznymi. Jury w składzie: Agata Passent, publicystka; Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor Biura Promocji Miasta; Lech Isakiewicz, prezes PKiN; Piotr Kowalczyk, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Scholz & Friends; Andrzej Świetlik, fotograf, wybrało aż 11 prac godnych uwagi i nominowało je do nagród. W rezultacie przyznano jedną nagrodę główną „Młodego Orła”, którą otrzymała Agnieszka Kirzanowska-Osińska z Gdańska i trzy wyróżnienia, które trafiły do Marty Karpińskiej z Warszawy, Agaty Rackiej z Warszawy i Magdaleny Jaskułowskiej z Wrocławia. Najlepsze prace zostaną wydane w formie pocztówek i rozprowadzone po całej Polsce przez firmę Puzzle Media. Wręczenie nagród odbędzie się 9 grudnia podczas gali wręczenia nagród konkursu reklamy Złote Orły 2005.

Wszystkie prace zgłoszone na konkurs Złote Orły 2005 i Oswoić Pałac można oglądać na wystawie w PKiN-ie (Sala im. Kisielewskiego) w dniach 5 -13 grudnia w godz. 9.00 – 19.00.

Laureaci Konkursu reklamy Złote Orły 2005


KAMPANIE

  • Kampania multimedialna:

    Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „ Eksterminacja simloków”
    Wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Bajki”
    G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
    nominacja: PZL, Kompania Piwowarska „Dog in the Fog”


  • Kampania filmowa:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”
    G7, PTC Heyah „Wajcha w dół”

  • Kampania drukowana:

    Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Mogłeś zapomnieć”

    DRUK

  • Odzież:

    wyróżnienie: Ad Fabrika FCB, Be! „Be”

  • Motoryzacja:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Pięciolinia”
    Wyróżnienia: DDB Warszawa, Nissan „Biedronki”
    S4, Goodyear/Dunlop „Modlitwa”
    nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Piłka tenisowa”
    Publicis: Renault „100 lat”


  • Finanse:

    Złoty Orzeł: Brain, ING Bank Śląski „Teraz nie”
    nominacja: Brain, ING Bank Śląski „Stary bank”

  • Napoje:

    nominacja: DDB Warszawa, Kompania Piwowarska – Tyskie „Tyskie Japonia”

  • Żywność:

    Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

  • Higiena i zdrowie

    Złoty Orzeł: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Łóżko”
    wyróżnienie: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”
    nominacja: BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Drzwi”


  • Rozrywka, kultura, nauka:

    Złoty Orzeł: Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”
    wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa „Test Rorschacha”

  • Dom, biuro, środowisko:

    wyróżnienie: Paralotna, Nikon „Poczuj obraz”

  • Usługi:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Restauracja Vega „Kabaczek, burak”
    nominacja: Scholz&Friends Warszawa, Hupało&Wolf Hairdesign „Skalp”

  • Telekomunikacja:

    Złoty Orzeł: G7, PTC Heyah „Autobus I”
    G7, PTC Heyah „Wajcha obniżona”
    nominacja: G7, PTC Heyah „Toaleta męska”
    G7, PTC Heyah „Toaleta damska”
    G7, PTC Heyah „Autobus II”
    G7, PTC Heyah „Playboy”
    G7, PTC Heyah „Żabi Król”
    G7, PTC Heyah „Elf”

  • Media:

    wyróżnienie: DDB Warszawa, Gazeta Wyborcza „Klasyka, kolekcja XIX w.”

    RADIO

  • Dom, biuro, środowisko:

    Wyróżnienie: Publicis, Hewlett Packard „Spadochron”

  • Usługi:

    Złoty Orzeł: Publicis, British Airways „Hong Kong”
    wyróżnienie: Publicis, British Airways „Mucha”
    Publicis, British Airways „Brydż”

  • Telekomunikacja:

    wyróżnienie: G7, PTC Heyah „Jaś i Małgosia”
    G7, PTC Heyah „Śpiąca Królewna”

    FILM

  • Motoryzacja:

    nominacja: Publicis, Ranault „100 lat”

  • Finanse:

    Złoty Orzeł: Brain, ING Nationale Nederlanden „Gdyby”
    wyróżnienie Brain, ING Bank Śląski „Ja bym zagrał”
    Brain, ING Bank Śląski „Mi się mylą”
    nominacja: PZL, PKO Bank Polski „Gazeta”

  • Napoje:

    Złoty Orzeł: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Wichura”
    wyróżnienie: Just, Grupa Żywiec „Prawie jak Żywiec”
    PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Towarzystwo”

  • Żywność:

    wyróżnienie: PZL, Felix „Zrób to lepiej”
    Publicis, Nestle-Winiary „Lizak”

  • Rozrywka, kultura, nauka:

    wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Śmierć kliniczna”

  • Telekomunikacja:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Myjnia”
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”
    wyróżnienie: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
    PZL, Polkomtel S.A. „Kontrola”
    G7, PTC Heyah „Rowerzysta”
    G7, PTC Heyah „Kanalarz”
    G7, PTC Heyah „Lejdi”
    G7, PTC Heyah „Czerwony Kapturek”

  • Media:

    nominacja: Henyo Behrendt, Radio Złote Przeboje „Koncert”

    KATEGORIE SPECJALNE

  • Reklama społeczna:

    wyróżnienie: TBWA, AMS „Ryby, Zasiłek, Duch, Im szybciej”
    Euro RSCG Warszawa, World Associstion of Newspapers „Don’t Shoot Back”
    nominacja: Ad Fabrika FCB, Fundacja Rodzić po ludzku „Kajdanki, Knebel, Kaftan”
    Euro RSCG, World Wildlife Found „Detox”

  • Promocja regionów:

    wyróżnienia: Just, Urząd Miasta Poznań „Wir Warten Auf Die Echten Berliner”
    Ad Fabrika FCB, Urząd Miasta Kraków „Hotel”

  • Reklama korporacyjna:

    wyróżnienie: Schwartz, TVP S.A. „Oprawa TVP 1”

  • Reklama własna:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Ztudio „Typowy mailing”
    wyróżnienie: Ad Fabrika FCB „Big Idea”
    nominacja: S4 „Wielkanocne króliczki”
    Ad Fabrika FCB „O Jezu!”

  • Ilustracja:

    nominacja: PZL, Tetley Polska „Clipper”

  • Slogan:

    Złoty Orzeł: PZL, Totalizator Sportowy „Wygrana pada od kul”
    wyróżnienie: PZL, Felix „Matka natura, ojciec Felix”
    nominacja: PZL, Kompania Piwowarska – Żubr „Na ten czas swojski”

  • Humor:

    Złoty Orzeł: PZL, Polkomtel S.A. „Kopytko”
    wyróżnienie: PZL, Totalizator Sportowy „Kawały”
    BBDO Warszawa, Bayer – Alka Seltzer „Pies”

  • Twórcze Użycie Mediów

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz „Nie sprzedam”
    shotrlista: TBWA Warszawa, Masterfoods – Pedigree „Opona”
    PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Psyszły na świat”

  • Salon Odrzuconych

    nominacja: Publicis, Nestle – Winiary „Kaczki”

  • Wydarzenie promocyjne

    wyróżnienia: PZL, Kompania Piwowarska – Dog in the Fog „Spacer z niewidzialnym psem”
    A1, Nokia Polska „Nokia w Koneserze”


    INTERACTIVE


  • Banner:

    wyróżnienie: Zentropy Partners, Nestle Polska – Nescafe Frappe „Megawiatrak”
    Zentropy Partners, Microsoft „WSS Inte Litex”

  • Serwis www:

    Złoty Orzeł: Engine, Americanos „Serwis Americanos”
    wyróżnienie: Odeon, „Serwis Odeon”
    nominacja: Opcom.pl, Big Star „Big Star jesień-zima 2005/2006”
    Byss, Carlsberg Polska „serwis Carlsbergville”
    Artegence, Kompania Piwowarska – Redd’s „Serwis Redd’s go!”

  • Prezentacja na CD:

    wyróżnienie: Artegence, Mobile Entertainment Europe „Xyber Mech”

    DESIGN

  • Wizerunek firmy:

    wyróżnienie: Definition Design, Silvair „System identyfikacji wizualnej”
    Artegence, Gameleons „System identyfikacji wizualnej”

  • Wydawnictwa korporacyjne:

    wyróżnienie: Scholz&Friends Warszawa: Bema Plaza Business Park

  • Opakowania:

    wyróżnienie: Brand Nature Access, ZT Kruszwica „opakowanie margaryny Manuel”

  • Direct Mail:

    Złoty Orzeł: Proximity Poland, Komputer Świat: Piszę do Pana list

  • Materiały POS:

    Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa, Mercedes-Benz: Lodówka

  • Materiały promocyjne:

    wyróżnienie: White Cat Studio, Comme de Garcons/Guerilla Stores „Zaproszenie na zamknięcie sklepu”


  • Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
    Ad Fabrika FCB, Instytut Adama Mickiewicza „Młode kino polskie”


  • Grand Prix Film:
    G7, PTC Heyah „Johny 11 Palców”

  • Grand Prix Druk:
    Złoty Orzeł: DDB Warszawa, Unilever – Knorr „Para”

  • Grand Prix Kampania:
    PZL, Polkomtel „Filmy Plusa”

  • Agencja Roku
    G7

  • Nagroda specjalna:
    Kabaret Mumio


    Źródło: Złote Orły

  • Galeria: Złote Orły 2005

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
    Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
    Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
    Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
    Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
    Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
    McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
    Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
    Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
    Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764