logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

8 sposobów, aby rozwinąć markę na Facebooku

  PR 06.09.2016, przeczytano 1201 razy
ilustracjastrzałka

Facebook rozpoczął swoją działalność jako serwis umożliwiający łączenie się przyjaciołom. W ostatnich jednak latach marki i firmy skorzystały z niego, by docierać do klientów. Pierwszym krokiem do stworzenia udanego fanpage jest zrozumienie, w jaki sposób najlepiej połączyć się z użytkownikami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8-sposobow%2C-aby-rozwinac-marke-na-facebooku,29833,artykul.html

Oto kilka sposobów na to, by rozwijać swoją markę w popularnym serwisie społecznościowym:

Skonfiguruj przycisk wezwania do działania

Jedną z najbardziej przydatnych opcji Facebooka dla firm jest przycisk wzywający do działania (ang. call to action). Dzięki niemu użytkownicy mogą w prosty sposób przejść do treści newslettera, skontaktować się z firmą za pomocą poczty elektronicznej lub kupić produkt. Można wybrać, który przycisk jest najlepszy dla nadawcy komunikatu. Jeśli po pewnym czasie zauważy on, że button nie spełnia swojej funkcji, można go zmienić i użyć innego.

Przypnij ważne treści

Przypięty post to taki, który został utworzony i przyczepiony w górnej części news feedu. Statystyki Facebooka pozwalają na to, żeby wyłonić najbardziej popularne posty i przypiąć je na szczycie. Dla sprzedawcy handlującego produktem, który jest w tym momencie najważniejszy dla jego firmy (np. pochodzi z nowej linii), przypięcie postu na samej górze może być dobrym posunięciem.

Aby móc przypinać treści na stronie, trzeba być jej administratorem lub redaktorem. Kolejny krok polega na przejściu do wybranego postu na osi czasu, wyborze ikony i kliknięciu Przypnij na górze. W ten sposób przypięty post będzie wyświetlany w górnej części osi czasu przez siedem dni. Później wróci do swojego miejsca na osi czasu w obszarze dnia publikacji.

Zapłać za Facebook Ads

Czasami, żeby zarabiać pieniądze, najpierw trzeba je wydać. Przy prowadzeniu Facebooka danej firmy reklamowanie swojej działalności i poświęcenie pieniędzy na reklamę mogą okazać się dobrymi sposobami na dotarcie z produktem do szerszej społeczności. Reklamy można oczywiście targetować, czyli adresować do konkretnych ludzi, na których zależy sprzedawcy. 

Dodawaj atrakcyjne zdjęcia

Facebook jest medium wizualnym więc nawet jeśli w większości opiera się na tekście, warto zadbać o odpowiedni dobór fotografii do niego. Można ich używać do interakcji z fanami, organizacji konkursu, czy po prostu do tego, by pokazać swoje produkty.

Reaguj

Dla klientów ważna jest szybkość i częstotliwość reakcji. Po tym w dużej mierze oceniają jakość obsługi firmy i budują wyobrażenie o współpracy z nią. Za pomocą Facebooka można odpowiadać na pytania, pomagać w problemach lub rozmawiać z potencjalnymi klientami.

Komunikacja z odbiorcą na Facebooku jest szansą na zbudowanie wartościowych relacji, które mogą zakończyć się wzrostem sprzedaży produktów. Trzeba jednak przygotować się na szczegółowe pytania zadawane przez użytkowników portalu. W przypadku prowadzenia fanpage Cersanit przez agencję Abanana moderatorowi zdarzało się przeprowadzać odbiorcę przez remont. Podczas znajomości odpowiadał na coraz trudniejsze pytania zadawane wraz z rozwojem prac. Pojawienie się próśb o rozwiązanie trudnej sytuacji po wcześniejszych odpowiedziach moderatora jest dobrym znakiem. Świadczy o tym, że praca nie poszła na marne, a maile i odpowiedzi okazały się pomocne.

Twórz wydarzenia

Organizacja wydarzeń na Facebooku to świetny sposób, by utrzymać użytkowników blisko firmy, a przy okazji zapewnić im interesujący sposób spędzenia wolnego czasu. W formie wydarzenia można również ogłosić sprzedaż w sklepie online lub reklamować wydarzenia specjalne, podczas których klienci mogą znaleźć produkty dla siebie.

Dodawaj wideo posty

Kiedy Facebook dodał opcję tworzenia filmów na żywo, wiele osób z niej skorzystało. Jest to przydatna funkcja, dzięki której można pokazać wnętrze firmy czy zorganizować koncert. Oczywiście oprócz Facebook Live, nadal pozostaje możliwość regularnego publikowania wideo w formie postów. Obie funkcje są bezpłatne.

Podejdź indywidualnie

Nawet jeśli jesteś małą firmą, na pewno posiadasz swoją osobowość. Wydobądź ją. Pozwól klientom zobaczyć odrobinę siebie i zaangażować ich indywidualnym profilem.

Źródło: Abanana

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764