logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8. edycja konkursu Złotego Gryfa rozstrzygnięta

   28.05.2007, przeczytano 3709 razy
ilustracjastrzałka

Około 300 osób wzięło udział w 2. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanym 19 maja w warszawskim hotelu Sheraton przez Polską Izbę Druku. Kluczową część imprezy stanowiło wręczenie nagród w 8. edycji konkursu Złotego Gryfa, najważniejszych wyróżnień za jakość produkcji przyznawanych w polskiej branży poligraficznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8.-edycja-konkursu-zlotego-gryfa-rozstrzygnieta,5637,artykul.html

Złote Gryfy już drugi rok z rzędu wręczono uroczyście podczas balu, w którym licznie uczestniczyli przedstawiciele firm-członków Polskiej Izby Druku, drukarń ubiegających się o nagrody, stowarzyszeń i organizacji współpracujących z PID, a także sponsorów i partnerów medialnych. Uroczystość została zorganizowana przy wsparciu sponsorów głównych, którymi były firmy Winkowski i Xerox Polska, oraz wspomagających – Agfa Graphics, Deutsche Leasing Polska, Ferag Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Müller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley i Sun Chemical Sp. z o.o. Patronat nad konkursem Złotego Gryfa i samym balem objęły magazyny Opakowanie, Poligrafika, Print & Publishing, Świat Druku, Świat Poligrafii i Vidart oraz portale internetowe Drukarnie.com.pl i PrintinPoland.com.

Najważniejszym wydarzeniem balu było uroczyste wręczenie Złotych Gryfów. Jak wynika z informacji organizatorów, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją wzrosła liczba zgłoszeń do konkursu, zaś nagrody – podobnie jak do tej pory – przyznano w ośmiu kategoriach. Wręczali je wspólnie: Robert Musiał, prezes Polskiej Izby Druku, Ryszard Czekała, dyrektor biura PID, oraz przedstawiciele firm sponsorujących konkurs i galę Złotego Gryfa.

W tegorocznej edycji zwyciężyły drukarnie:
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za Photography Inspiration, 2. miejsce – Pozkal, 3. miejsce – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Leograf Group za Malarstwo polskie XXI w., 2. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne, 3. miejsce – Druk-Intro,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP (za Det Malrettede Liv), 2. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 3. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Drukarnia im. K. Miarki „Tolek” za książkę Featon, nagród za miejsca 2. i 3. nie przyznano,
- w kategorii czasopismo wielobarwne: 1. miejsce – Zakłady Graficzne Taurus (za magazyn Polish Market), 2. miejsce – Winkowski Sp. z o.o., 3. miejsce – Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex,
- w kategorii akcydens opakowaniowy: 1. miejsce – Netbox Sp. z o.o. za opakowanie Izabella Smith, 2. miejsce – Netbox Sp. z o.o., 3. miejsce – Tamir,
- w kategorii akcydens informacyjny: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za katalog Tiffi, 2. miejsce – Drukpol, 3. miejsce – Leograf Group,
- w kategorii gazeta: 1. miejsce – Warszawa Print za dziennik Rzeczpospolita, 2. miejsce – Agora SA, 3. miejsce – Agora Poligrafia Sp. z o.o.

Tradycyjnie też, poza nagrodami Złotego Gryfa, w specjalny sposób uhonorowano firmy, które po raz trzeci zwyciężyły w najważniejszym konkursie na jakość druku w polskiej poligrafii. W tym roku nagrodę Diamentowego Gryfa odebrali przedstawiciele firm Netbox i Warszawa Print.

Po zakończeniu części oficjalnej rozpoczęła się zabawa, którą poprowadził – podobnie jak w roku ubiegłym – didżej Andrzej Piotrowski. Do tańca przygrywał znany z programu „Jaka to melodia” zespół „Akt”, podczas Balu wystąpiła też grupa tancerek brazylijskich „Los Bailadores”. Dużą popularnością wśród gości balu cieszyły się atrakcje rodem z kasyna – stoliki z ruletką, oczkiem czy kośćmi były oblegane przez wiele godzin. Podczas balu były też drukowane cyfrowo zdjęcia robione podczas imprezy. Pamiątkowe fotografie można było odebrać w specjalnym punkcie przygotowanym przez firmę Xerox Polska.

Zabawa zakończyła się nad ranem, zaś niezwykle miłą atmosferę wzbogaciło znakomite menu, przygotowane przez kuchnię hotelu Sheraton, oraz szeroki wybór alkoholi.

Źródło: Polska Izba Druku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Asbis ma 4 nagrody Red Dot Awards
Klawiatura Prestigio Click&Touch została w tym roku doceniona przez jury międzynarodowego, prestiżowego konkursu Red Dot Awards, w czterech kategoriach równocześnie: Innovative product, Smart product, Computer and IT and TV and Home Entertainment. Jest to uznanie nie tylko wartości designerskich produktu, ale również docenienie jego innowacyjności i walorów...
Konkurs na aranżację wystawy stałej Muzeum Książąt Lubomirskich
Zakład Narodowy im. Ossolińskich oraz Fundacja Art Transparent zapraszają do udziału w konkursie na opracowanie koncepcji aranżacji wystawy stałej przyszłego Muzeum Książąt Lubomirskich. Prace konkursowe można składać do 20 kwietnia 2020 r. Pula nagród wynosi 60 tysięcy złotych. 
Konkurs na identyfikację wizualną Klastra IT
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie ogłasza konkurs na zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Klastra IT. 
Przedmiotem konkursu jest projekt plakatu XIV edycji Międzynarodowego Festiwalu Artystów Ulicy „ULICZNICY” w Gliwicach. Do wygrania jest 3 tys. zł i nagrody rzeczowe.
Polska widziana przez tysiące obiektywów
Świat się zmienia na naszych oczach, codziennie budzimy się w nowej rzeczywistości, a gdzie to nas zaprowadzi? Tego nikt nie wie. Na przestrzeni lat, fotografowie dokumentowali otoczenie, tworząc nie tylko pamiątkę ale i obraz przeszłości.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764