Około 300 osób wzięło udział w 2. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanym 19 maja w warszawskim hotelu Sheraton przez Polską Izbę Druku. Kluczową część imprezy stanowiło wręczenie nagród w 8. edycji konkursu Złotego Gryfa, najważniejszych wyróżnień za jakość produkcji przyznawanych w polskiej branży poligraficznej.
Złote Gryfy już drugi rok z rzędu wręczono uroczyście podczas balu, w którym licznie uczestniczyli przedstawiciele firm-członków Polskiej Izby Druku, drukarń ubiegających się o nagrody, stowarzyszeń i organizacji współpracujących z PID, a także sponsorów i partnerów medialnych. Uroczystość została zorganizowana przy wsparciu sponsorów głównych, którymi były firmy Winkowski i Xerox Polska, oraz wspomagających – Agfa Graphics, Deutsche Leasing Polska, Ferag Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Müller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley i Sun Chemical Sp. z o.o. Patronat nad konkursem Złotego Gryfa i samym balem objęły magazyny Opakowanie, Poligrafika, Print & Publishing, Świat Druku, Świat Poligrafii i Vidart oraz portale internetowe Drukarnie.com.pl i PrintinPoland.com.
Najważniejszym wydarzeniem balu było uroczyste wręczenie Złotych Gryfów. Jak wynika z informacji organizatorów, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją wzrosła liczba zgłoszeń do konkursu, zaś nagrody – podobnie jak do tej pory – przyznano w ośmiu kategoriach. Wręczali je wspólnie: Robert Musiał, prezes Polskiej Izby Druku, Ryszard Czekała, dyrektor biura PID, oraz przedstawiciele firm sponsorujących konkurs i galę Złotego Gryfa.
W tegorocznej edycji zwyciężyły drukarnie:
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za Photography Inspiration, 2. miejsce – Pozkal, 3. miejsce – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Leograf Group za Malarstwo polskie XXI w., 2. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne, 3. miejsce – Druk-Intro,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP (za Det Malrettede Liv), 2. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 3. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Drukarnia im. K. Miarki „Tolek” za książkę Featon, nagród za miejsca 2. i 3. nie przyznano,
- w kategorii czasopismo wielobarwne: 1. miejsce – Zakłady Graficzne Taurus (za magazyn Polish Market), 2. miejsce – Winkowski Sp. z o.o., 3. miejsce – Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex,
- w kategorii akcydens opakowaniowy: 1. miejsce – Netbox Sp. z o.o. za opakowanie Izabella Smith, 2. miejsce – Netbox Sp. z o.o., 3. miejsce – Tamir,
- w kategorii akcydens informacyjny: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za katalog Tiffi, 2. miejsce – Drukpol, 3. miejsce – Leograf Group,
- w kategorii gazeta: 1. miejsce – Warszawa Print za dziennik Rzeczpospolita, 2. miejsce – Agora SA, 3. miejsce – Agora Poligrafia Sp. z o.o.
Tradycyjnie też, poza nagrodami Złotego Gryfa, w specjalny sposób uhonorowano firmy, które po raz trzeci zwyciężyły w najważniejszym konkursie na jakość druku w polskiej poligrafii. W tym roku nagrodę Diamentowego Gryfa odebrali przedstawiciele firm Netbox i Warszawa Print.
Po zakończeniu części oficjalnej rozpoczęła się zabawa, którą poprowadził – podobnie jak w roku ubiegłym – didżej Andrzej Piotrowski. Do tańca przygrywał znany z programu „Jaka to melodia” zespół „Akt”, podczas Balu wystąpiła też grupa tancerek brazylijskich „Los Bailadores”. Dużą popularnością wśród gości balu cieszyły się atrakcje rodem z kasyna – stoliki z ruletką, oczkiem czy kośćmi były oblegane przez wiele godzin. Podczas balu były też drukowane cyfrowo zdjęcia robione podczas imprezy. Pamiątkowe fotografie można było odebrać w specjalnym punkcie przygotowanym przez firmę Xerox Polska.
Zabawa zakończyła się nad ranem, zaś niezwykle miłą atmosferę wzbogaciło znakomite menu, przygotowane przez kuchnię hotelu Sheraton, oraz szeroki wybór alkoholi.
Źródło: Polska Izba Druku