logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8. edycja konkursu Złotego Gryfa rozstrzygnięta

   28.05.2007, przeczytano 4503 razy
ilustracjastrzałka

Około 300 osób wzięło udział w 2. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanym 19 maja w warszawskim hotelu Sheraton przez Polską Izbę Druku. Kluczową część imprezy stanowiło wręczenie nagród w 8. edycji konkursu Złotego Gryfa, najważniejszych wyróżnień za jakość produkcji przyznawanych w polskiej branży poligraficznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8.-edycja-konkursu-zlotego-gryfa-rozstrzygnieta,5637,artykul.html

Złote Gryfy już drugi rok z rzędu wręczono uroczyście podczas balu, w którym licznie uczestniczyli przedstawiciele firm-członków Polskiej Izby Druku, drukarń ubiegających się o nagrody, stowarzyszeń i organizacji współpracujących z PID, a także sponsorów i partnerów medialnych. Uroczystość została zorganizowana przy wsparciu sponsorów głównych, którymi były firmy Winkowski i Xerox Polska, oraz wspomagających – Agfa Graphics, Deutsche Leasing Polska, Ferag Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Müller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley i Sun Chemical Sp. z o.o. Patronat nad konkursem Złotego Gryfa i samym balem objęły magazyny Opakowanie, Poligrafika, Print & Publishing, Świat Druku, Świat Poligrafii i Vidart oraz portale internetowe Drukarnie.com.pl i PrintinPoland.com.

Najważniejszym wydarzeniem balu było uroczyste wręczenie Złotych Gryfów. Jak wynika z informacji organizatorów, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją wzrosła liczba zgłoszeń do konkursu, zaś nagrody – podobnie jak do tej pory – przyznano w ośmiu kategoriach. Wręczali je wspólnie: Robert Musiał, prezes Polskiej Izby Druku, Ryszard Czekała, dyrektor biura PID, oraz przedstawiciele firm sponsorujących konkurs i galę Złotego Gryfa.

W tegorocznej edycji zwyciężyły drukarnie:
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za Photography Inspiration, 2. miejsce – Pozkal, 3. miejsce – Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych,
- w kategorii książka wielobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Leograf Group za Malarstwo polskie XXI w., 2. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne, 3. miejsce – Druk-Intro,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie złożonej: 1. miejsce – Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP (za Det Malrettede Liv), 2. miejsce – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca, 3. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne,
- w kategorii książka jednobarwna w oprawie prostej: 1. miejsce – Drukarnia im. K. Miarki „Tolek” za książkę Featon, nagród za miejsca 2. i 3. nie przyznano,
- w kategorii czasopismo wielobarwne: 1. miejsce – Zakłady Graficzne Taurus (za magazyn Polish Market), 2. miejsce – Winkowski Sp. z o.o., 3. miejsce – Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex,
- w kategorii akcydens opakowaniowy: 1. miejsce – Netbox Sp. z o.o. za opakowanie Izabella Smith, 2. miejsce – Netbox Sp. z o.o., 3. miejsce – Tamir,
- w kategorii akcydens informacyjny: 1. miejsce – Olsztyńskie Zakłady Graficzne za katalog Tiffi, 2. miejsce – Drukpol, 3. miejsce – Leograf Group,
- w kategorii gazeta: 1. miejsce – Warszawa Print za dziennik Rzeczpospolita, 2. miejsce – Agora SA, 3. miejsce – Agora Poligrafia Sp. z o.o.

Tradycyjnie też, poza nagrodami Złotego Gryfa, w specjalny sposób uhonorowano firmy, które po raz trzeci zwyciężyły w najważniejszym konkursie na jakość druku w polskiej poligrafii. W tym roku nagrodę Diamentowego Gryfa odebrali przedstawiciele firm Netbox i Warszawa Print.

Po zakończeniu części oficjalnej rozpoczęła się zabawa, którą poprowadził – podobnie jak w roku ubiegłym – didżej Andrzej Piotrowski. Do tańca przygrywał znany z programu „Jaka to melodia” zespół „Akt”, podczas Balu wystąpiła też grupa tancerek brazylijskich „Los Bailadores”. Dużą popularnością wśród gości balu cieszyły się atrakcje rodem z kasyna – stoliki z ruletką, oczkiem czy kośćmi były oblegane przez wiele godzin. Podczas balu były też drukowane cyfrowo zdjęcia robione podczas imprezy. Pamiątkowe fotografie można było odebrać w specjalnym punkcie przygotowanym przez firmę Xerox Polska.

Zabawa zakończyła się nad ranem, zaś niezwykle miłą atmosferę wzbogaciło znakomite menu, przygotowane przez kuchnię hotelu Sheraton, oraz szeroki wybór alkoholi.

Źródło: Polska Izba Druku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764