logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

80 zgłoszeń w 1. edycji Konkursu PR Wings

   17.08.2021, przeczytano 1032 razy
ilustracjastrzałka

Aż 80 zgłoszeń w ciągu zaledwie 35 dni wpłynęło na nowy konkurs public relations o nazwie PR Wings ogłoszony w lipcu przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Obecnie zakończył się etap zgłoszeń i zaczynają się prace niezależnego Jury składającego się z 27 uznanych ekspertów komunikacji spoza SAPR, którzy wyłonią najpierw po trzech nominowanych w każdej z 13 kategorii konkursowych a potem zwycięzców. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/80-zgloszen-w-1.-edycji-konkursu-pr-wings,392663,artykul.html

PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a przez to pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego na najwyższych standardach rynku usług PR w Polsce. Co roku będzie wyłaniać i nagradzać najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty, zjawiska i osoby z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty komunikujące się w Polsce publicznie i chcące zwrócić uwagę na szczególne osiągnięcia komunikacyjne. PR Wings został tak skonstruowany, by wyróżniać się wysoką wiarygodnością i obiektywizmem procesu wyłaniania zwycięzców oraz najlepszych projektów. Dlatego pełen skład Jury jest niezależny od Organizatora, czyli SAPR, a nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań czuwa kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Partnerem Konkursu jest Press Service Monitoring Mediów.

- Aż 80 zgłoszeń przerosło nasze oczekiwania swoistego start-upu konkursowego, jakim dla SAPR jest PR Wings. Pomimo trudnego ubiegłego roku dla całego biznesu w związku z COVID-19, tym bardziej cieszy nas taka liczba prac. W przyszłym roku będziemy konsekwentnie rozwijać tę inicjatywę, tak potrzebną naszej branży.  Jesteśmy teraz na dorobku, ale debiut jest z przytupem – powiedział Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings. A Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR odpowiedzialny w Stowarzyszeniu za ten projekt dodał: - Pamiętam jak w 2003 roku jako Przewodniczący Jury startujących wówczas Złotych Spinaczy byłem zachwycony liczbą 57 zgłoszeń pierwszej edycji tamtego konkursu. Później było trochę gorzej i dopiero 5 lat później, w 2008 r. udało się przekroczyć liczbę 80 zgłoszeń. Dlatego ten obecny debiut 80 zgłoszeń w PR Wings tak cieszy. Jest bowiem dowodem na to, że branżowe zapotrzebowanie na pluralizm, rzetelny konkurs, wiarygodne nagrody jest bardzo duże a rynek jest szerszy i dojrzały.

Konkurs PR Wings ma charakter kompleksowy, a wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Właśnie dlatego nowy konkurs SAPR-u obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).

W pierwszej edycji PR Wings nagrodzone zostaną projekty PR zrealizowane w 2020 roku oraz zjawiska, wydarzenia i osoby, które wyróżniły się w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020, a więc w roku szczególnie wymagającym komunikacyjnie ze względu na pandemię.

Wiele uwagi przy konstruowaniu nowego konkursu organizatorzy poświęcili realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.  Aby to zapewnić Jury konkursu tworzą osoby wyłącznie o wysokim uznaniu branżowym i niezależni od organizatora – spoza SAPR. Są to najwyższej rzetelności specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, wybitni konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

TYLKO JEDEN

Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma także procedura wyboru. Jak w słynnych Oscarach w każdej kategorii będzie tylko jeden zwycięzca spośród trzech nominacji, które w pierwszym etapie prac Jury uzyskały najwięcej głosów. Ponadto, aby uniknąć wpływania na siebie jurorów czy innych problemów, jak spontanicznie organizowane na posiedzeniach Jury reasumpcje głosowań, jurorzy będą pracować tylko oddzielnie, a proces wyboru odbywać się będzie wyłącznie online, zaś nad prawidłowym przebiegiem głosowania będzie czuwała kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.

Ilustrującą stan polskiego PR kolekcję nagród w 13 kategoriach wybraną przez Jury uzupełni Nagroda Specjalna SAPR. Zostanie ona dokonana w innym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 33 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego Zespołu jedną osobę, która wejdzie w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR, swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

JURORZY KONKURSU PR WINGS:

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Podsiadło i FENOMEN – multidyscyplinarna platforma dla artystów
Kilka miesięcy temu Dawid Podsiadło ogłosił start swojego nowego festiwalu ZORZA, który połączy muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Festiwal, który odbywa się w sześciu miastach w czasie nadchodzących wakacji. Bilety zostały całkowicie wyprzedane w pierwszych kilkunastu godzinach, oferując dwudniowe wydarzenia z zupełnie nowymi odsłonami doskonale znanych...
Golden Drum ogłasza skład jury
Golden Drum z przyjemnością ogłasza składy jury na kolejną edycję. Z dumą prezentujemy 6 przewodniczących, którzy poprowadzą jury Golden Drum, wraz z ponad 50 członkami jury reprezentującymi 27 krajów z całego świata.
Design by Śliwka Nałęczowska 2025: wyniki konkursu
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska po raz kolejny zainspirował młodych twórców do artystycznych poszukiwań. Spośród ponad 2000 zgłoszeń jury wybrało 10 projektów, które wyróżniły się najwyższym poziomem i najlepiej odpowiedziały na postawione wyzwanie. Pierwsze miejsce i 20 tysięcy złotych przyznano Oldze Korban.
Voice Impact Award z wydłużonym terminem zgłoszeń
Ważne tematy, które pokazują przełamywanie barier, wymagają szczególnej analizy i refleksji. Dlatego wspólnie z jury i partnerami ogólnopolskiego konkursu grantowego Voice Impact Award, już w pierwszych dniach po jego ogłoszeniu, zdecydowaliśmy się na wydłużenie terminu zgłoszeń. Wszystko po to, by dać uczestnikom więcej przestrzeni na dopracowanie materiałów, które...
Performance Marketing Diamonds EU 2025: nominacje
Już po raz 7. zabłysną diamenty efektywności w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. Tegoroczne nominacje objęły najbardziej efektywne agencje performance, kreatywne, kontentowe, wydawców, domy mediowe i marki. Wszyscy realizują kampanie w obszarze performance’u i afiliacji w 27 krajach UE, przez co PMD EU to jedyny tego rodzaju w Polsce konkurs o międzynarodowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764