logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

80 zgłoszeń w 1. edycji Konkursu PR Wings

   17.08.2021, przeczytano 744 razy
ilustracjastrzałka

Aż 80 zgłoszeń w ciągu zaledwie 35 dni wpłynęło na nowy konkurs public relations o nazwie PR Wings ogłoszony w lipcu przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Obecnie zakończył się etap zgłoszeń i zaczynają się prace niezależnego Jury składającego się z 27 uznanych ekspertów komunikacji spoza SAPR, którzy wyłonią najpierw po trzech nominowanych w każdej z 13 kategorii konkursowych a potem zwycięzców. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/80-zgloszen-w-1.-edycji-konkursu-pr-wings,392663,artykul.html

PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a przez to pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego na najwyższych standardach rynku usług PR w Polsce. Co roku będzie wyłaniać i nagradzać najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty, zjawiska i osoby z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty komunikujące się w Polsce publicznie i chcące zwrócić uwagę na szczególne osiągnięcia komunikacyjne. PR Wings został tak skonstruowany, by wyróżniać się wysoką wiarygodnością i obiektywizmem procesu wyłaniania zwycięzców oraz najlepszych projektów. Dlatego pełen skład Jury jest niezależny od Organizatora, czyli SAPR, a nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań czuwa kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Partnerem Konkursu jest Press Service Monitoring Mediów.

- Aż 80 zgłoszeń przerosło nasze oczekiwania swoistego start-upu konkursowego, jakim dla SAPR jest PR Wings. Pomimo trudnego ubiegłego roku dla całego biznesu w związku z COVID-19, tym bardziej cieszy nas taka liczba prac. W przyszłym roku będziemy konsekwentnie rozwijać tę inicjatywę, tak potrzebną naszej branży.  Jesteśmy teraz na dorobku, ale debiut jest z przytupem – powiedział Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings. A Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR odpowiedzialny w Stowarzyszeniu za ten projekt dodał: - Pamiętam jak w 2003 roku jako Przewodniczący Jury startujących wówczas Złotych Spinaczy byłem zachwycony liczbą 57 zgłoszeń pierwszej edycji tamtego konkursu. Później było trochę gorzej i dopiero 5 lat później, w 2008 r. udało się przekroczyć liczbę 80 zgłoszeń. Dlatego ten obecny debiut 80 zgłoszeń w PR Wings tak cieszy. Jest bowiem dowodem na to, że branżowe zapotrzebowanie na pluralizm, rzetelny konkurs, wiarygodne nagrody jest bardzo duże a rynek jest szerszy i dojrzały.

Konkurs PR Wings ma charakter kompleksowy, a wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Właśnie dlatego nowy konkurs SAPR-u obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).

W pierwszej edycji PR Wings nagrodzone zostaną projekty PR zrealizowane w 2020 roku oraz zjawiska, wydarzenia i osoby, które wyróżniły się w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020, a więc w roku szczególnie wymagającym komunikacyjnie ze względu na pandemię.

Wiele uwagi przy konstruowaniu nowego konkursu organizatorzy poświęcili realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.  Aby to zapewnić Jury konkursu tworzą osoby wyłącznie o wysokim uznaniu branżowym i niezależni od organizatora – spoza SAPR. Są to najwyższej rzetelności specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, wybitni konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

TYLKO JEDEN

Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma także procedura wyboru. Jak w słynnych Oscarach w każdej kategorii będzie tylko jeden zwycięzca spośród trzech nominacji, które w pierwszym etapie prac Jury uzyskały najwięcej głosów. Ponadto, aby uniknąć wpływania na siebie jurorów czy innych problemów, jak spontanicznie organizowane na posiedzeniach Jury reasumpcje głosowań, jurorzy będą pracować tylko oddzielnie, a proces wyboru odbywać się będzie wyłącznie online, zaś nad prawidłowym przebiegiem głosowania będzie czuwała kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.

Ilustrującą stan polskiego PR kolekcję nagród w 13 kategoriach wybraną przez Jury uzupełni Nagroda Specjalna SAPR. Zostanie ona dokonana w innym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 33 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego Zespołu jedną osobę, która wejdzie w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR, swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

JURORZY KONKURSU PR WINGS:

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Effie dla Credit Agricole za kampanię konta z kartą z ekotworzywa
Kampania promująca Konto dla Ciebie wraz z pierwszą na polskim rynku kartą z ekotworzywa, została nagrodzona brązową statuetką w konkursie marketingowym Effie, który wyróżnia najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W konkursie wzięło udział 289 różnych akcji z rynku.
Saint-Gobain Glass Polska, wiodący producent szkła budowlanego, zaprasza wszystkich architektów, projektantów i studentów, którzy w swoich realizacjach wykorzystują produkty marki, do udziału w konkursie Saint-Gobain Glass Design Award. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace (projekty koncepcyjne lub zrealizowane) w czterech kategoriach do 31 marca 2023 r. poprzez dedykowaną...
Wielkimi krokami zbliża się 3 grudnia - Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. To ważna data dla ogromnej grupy osób stanowiącej według szacunków nawet 10% polskiego społeczeństwa, a także wszystkich tych, którzy wspierają ich na co dzień. Z tej okazji Fundacja Avalon przygotowała szereg działań mających na celu przybliżać...
IV edycja Art in Architecture festival
Przed nami czwarta już edycja festiwalu Art in Architecture, którego głównym celem jest zachęcania inwestorów, architektów oraz projektantów wnętrz do współpracy z artystami. Jak co roku, zapraszamy do udziału w konkursie na najlepsze projekty ze sztuką w roli głównej. Termin nadsyłania prac konkursowych mija 30 listopada 2022 r.
180heartbeats nagradza kreatywne marki
Agencja 180heartbeats + JUNG V MATT ma na swoim koncie blisko 400 nagród i wyróżnień z całego świata za kreatywność, efektywność oraz rzemiosło filmowo-cyfrowe. Tegoroczna Agencja Komunikacyjna Roku KTR, nagrodzona Grand Prix Effie 2022, postanowiła wykorzystać posiadany potencjał ekspercki i stworzyć własne nagrody za kreatywną komunikację marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764