logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8574 przebadane kobiety w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”

  PR 22.02.2018, przeczytano 512 razy
ilustracjastrzałka

Przez cały rok 2017 trwała jubileuszowa, X edycja kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, organizowana przez Grupę Muszkieterów, zrzeszającą sieci Intermarché i Bricomarché. W trakcie akcji przebadano łącznie ponad 8,5 tys. kobiet. U 926 z nich wykryto zmianę łagodną, a 240 skierowano na dalszą diagnostykę. W ramach kampanii Grupa Muszkieterów przeprowadziła również sondę uliczną, pytając Panie w jaki sposób dbają o siebie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8574-przebadane-kobiety-w-ramach-kampanii-_muszkieterowie-dla-polek_,35544,artykul.html

Rak piersi jest wciąż najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet i stanowi aż 22 proc. wszystkich zachorowań. Każdego roku z jego powodu umiera 6 tys. Polek. Jak podaje raport „Rak piersi nie ma metryki” co druga kobieta w Polsce (50,4 proc.) w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem nowotworu. Tylko 16,1 proc. ankietowanych deklaruje regularne samobadanie, mimo świadomości zagrożenia z jakim wiąże się rak piersi.

– Rak piersi stanowi duże zagrożenie: jest drugim co do częstości występowania nowotworem po raku płuca. Dlatego tak ważne jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych. Rak wcześnie wykryty jest wyleczalny. Na co dzień warto przyswoić sobie technikę samobadania oraz wziąć udział w organizowanych w całej Polsce akcjach profilaktycznych – mówi Beata Ambroziewicz z Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych.

Chcąc zachęcić Polki do badań i przełamać ich strach, Grupa Muszkieterów już od 10 lat organizuje badania profilaktyczne pod hasłem „Muszkieterowie dla Polek”. W ramach akcji kobiety – szczególnie te w wieku 50-69 lat, należące do grupy największego ryzyka – mogą poddać się bezpłatnemu badaniu oraz skorzystać z porad ekspertów w specjalnych mammobusach odwiedzających wybrane sklepy Intermarché i Bricomarché.

– W świadomości kobiet badania profilaktyczne nie są synonimem dbania o siebie. Regularnie chodzimy do kosmetyczki czy do fryzjera, ale w naszym kalendarzu wciąż pomijamy to, co najważniejsze dla naszego zdrowia. Badania nastawione na wykrycie nowotworu budzą wśród kobiet lęk, dlatego prowadząc akcję „Muszkieterowie dla Polek”, podkreślamy, że wczesne wykrycie choroby, znacznie zwiększa szanse na całkowity powrót do zdrowia – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Kampania „Muszkieterowie dla Polek” prowadzona jest co roku w trzech województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. W 2017 roku podczas 197 dni przebadano łącznie 8 574 kobiet w 43 miastach. U 926 z nich wykryto zmianę łagodną, a 240 skierowano na dalszą diagnostykę. Od 10 lat, w ramach tej prospołecznej kampanii przebadanych zostało łącznie ponad 52 tys. Polek.

Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.

„W jaki sposób dba Pani o siebie?”

W celu zwiększenia świadomości znaczenia profilaktyki raka piersi, Grupa Muszkieterów przeprowadziła wśród Polek ciekawą sondę, pytając Panie m.in. o to w jaki sposób dbają o siebie i czy wśród tych metod znajdują się też regularne badania. Rezultaty akcji wraz z komentarzem Beaty Ambroziewicz z Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych, można obejrzeć na kanale Grupy Muszkieterów na YouTubie.

Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Każdy przedsiębiorca, przystępujący do Grupy, deklaruje gotowość do prowadzenia działań na rzecz społeczności lokalnych, w tym niesienia pomocy potrzebującym. Zasada ta przyświeca wszystkim inicjatywom dobroczynnym podejmowanym przez Grupę Muszkieterów.

Źródło: Grupa Muszkieterów

www.muszkieterowie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Związek Firm Public Relations rozpoczyna kampanię employer brandingową skierowaną do wszystkich zainteresowanych pracą w public relations. Pod hasłem #PRCrush pragnie pokazać specyfikę pracy w branży PR z perspektywy zarówno młodych, jak i doświadczonych pracowników agencyjnych, ich klientów, a także dziennikarzy. Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush...
Kolejna edycja KTR After Hours  odbyła się w siedzibie VMLY&R Poland
Kolejne spotkanie z cyklu KTR After Hours odbyło się w warszawskim biurze VMLY&R Poland. Wydarzenie było skierowane do przedstawicieli branży kreatywnej. Gościem specjalnym wydarzenia był Dimitri Guerassimov, Chief Creative Officer w VMLY&R France.
Sarantis Polska S.A., właściciel marki Jan Niezbędny, zdecydował o przedłużeniu współpracy z  agencją KERRIS w zakresie obsługi kanałów Facebook i Instagram. W ramach nowej strategii, komunikacja marki skutecznie zaciekawiła odbiorców, demonstrując w deskryptywny sposób benefity i RTBs, co przełożyło się na wyniki efektywnościowe.
Izabela Albrychiewicz awansuje na stanowisko CEO Groupm CEE
GroupM, medialna grupa inwestycyjna WPP, powołała Izabelę Albrychiewicz na stanowisko CEO GroupM CEE. Region, którym zarządzać będzie dotychczasowa CEO GroupM Poland, obejmuje 10 rynków: Chorwację, Czechy, Bośnię i Hercegowinę, Węgry, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę.
Rankomat.pl promuje bezpieczne wakacje z polisą turystyczną
Przed nami rekordowe lato pod względem wakacyjnych wyjazdów. Od początku roku wycieczkę zagraniczną z biurem podróży kupiło o 40% osób więcej niż w tym samym okresie 2019 roku – ostatnim przed pandemią COVID-19. W odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie wyjazdami, multiporównywarka ubezpieczeń i usług finansowych rankomat.pl startuje z wakacyjną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764