logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

9 europejskich redakcji medialnych rozpoczyna unikalną współpracę pod hasłem European Focus

  PR 21.09.2022, przeczytano 591 razy

Jakie kwestie poruszają Europejczyków w każdym miejscu na kontynencie? Jak są one postrzegane od Budapesztu po Madryt, od Sarajewa po Tallin? Już od pierwszego wydania, które ukaże się 28 września 2022 r., odpowiedzi na te i inne pytania będzie poszukiwać newsletter “European Focus”. W nowym, wyjątkowym projekcie siły połączyło 9 redakcji medialnych z całej Europy, chcąc przedstawić swoim czytelnikom i czytelniczkom wspólne, pełne informacji i zaskakujące perspektywy na europejskie tematy. Polskę reprezentuje w tej inicjatywie “Gazeta Wyborcza”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-europejskich-redakcji-medialnych-rozpoczyna-unikalna-wspolprace-pod-haslem-european-focus,397298,artykul.html

- W sytuacji, w której europejska debata publiczna wciąż jest podzielona na “bańki” z przekazem mediów narodowych, tego rodzaju europejska współpraca transgraniczna jest kluczowa - mówi Christian-Zsolt Varga, koordynator redakcyjny “European Focus” i jeden z inicjatorów projektu. - Chcieliśmy stworzyć przestrzeń, w której przedstawimy złożony, wzajemnie powiązany, większy obraz Europy, który często jest tak trudny do uchwycenia.   

Aby zainicjować prawdziwie europejską dyskusję, swoje siły połączyły następujące redakcje medialne: Balkan Insight (Bośnia i Hercegowina), Delfi (Estonia), “Der Tagesspiegel” (Niemcy), “Domani” (Włochy), “El Confidencial” (Hiszpania), “Gazeta Wyborcza” (Polska), “HVG” (Węgry), “Libération” (Francja) i n-ost (Niemcy).  

Dzięki cotygodniowym spotkaniom europejskich redakcji i współpracy między mediami przez najbliższych 18 miesięcy ukazywać się będzie newsletter “European Focus”. Stworzy go zróżnicowany zespół dziennikarzy kierowany rotacyjnie – przez zmieniającego się co tydzień redaktora naczelnego, co pozwoli na przedstawienie wielu perspektyw w bieżących debatach, przy jednoczesnym uwzględnieniu szerokiego zakresu zagadnień politycznych, społecznych, kulturalnych i innych wykraczających poza codzienny obieg informacji.  

Newsletter będzie również zawierał regularne wpisy zaproszonych autorów - ukraińskich partnerów medialnych oraz dziennikarzy z innych krajów.  

- Agresja Rosji na Ukrainę, wzrost siły prawicowych populistów w Europie, łatwość rozpowszechniania teorii spiskowych na temat koronawirusa czy szczepionek dowodzą, że nasze demokratyczne społeczeństwa stoją w obliczu wielkich niebezpieczeństw. Dlatego europejscy dziennikarze muszą wyjść ze swoich narodowych “baniek” i zacząć dyskutować o problemach swoich krajów. Wiele z nich można rozwiązać tylko wspólnie - komentuje Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".

Każde wydanie “European Focus” będzie składać się z pięciu krótkich, autorskich materiałów reprezentujących różne gatunki dziennikarskie. Zostaną one też dodatkowo opublikowane - w druku i / lub online - na łamach mediów uczestniczących w projekcie, w lokalnych językach, aby przybliżyć różnorodne europejskie perspektywy szerszej publiczności.  

Pierwszy numer anglojęzycznego “European Focus” trafi do subskrybentów newslettera 28 września 2022 r., a jego treści zostaną też udostępnione na stronie http://europeanfocus.eu/.

Projekt jest inicjowany oraz wspierany przez międzynarodową sieć dziennikarską i medialną organizację pozarządową n-ost. Współfinansuje go program Unii Europejskiej „Kreatywna Europa” dla projektów transgranicznych, których celem jest wspieranie szerszego sektora mediów informacyjnych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764