logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

9 europejskich redakcji medialnych rozpoczyna unikalną współpracę pod hasłem European Focus

  PR 21.09.2022, przeczytano 125 razy

Jakie kwestie poruszają Europejczyków w każdym miejscu na kontynencie? Jak są one postrzegane od Budapesztu po Madryt, od Sarajewa po Tallin? Już od pierwszego wydania, które ukaże się 28 września 2022 r., odpowiedzi na te i inne pytania będzie poszukiwać newsletter “European Focus”. W nowym, wyjątkowym projekcie siły połączyło 9 redakcji medialnych z całej Europy, chcąc przedstawić swoim czytelnikom i czytelniczkom wspólne, pełne informacji i zaskakujące perspektywy na europejskie tematy. Polskę reprezentuje w tej inicjatywie “Gazeta Wyborcza”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-europejskich-redakcji-medialnych-rozpoczyna-unikalna-wspolprace-pod-haslem-european-focus,397298,artykul.html

- W sytuacji, w której europejska debata publiczna wciąż jest podzielona na “bańki” z przekazem mediów narodowych, tego rodzaju europejska współpraca transgraniczna jest kluczowa - mówi Christian-Zsolt Varga, koordynator redakcyjny “European Focus” i jeden z inicjatorów projektu. - Chcieliśmy stworzyć przestrzeń, w której przedstawimy złożony, wzajemnie powiązany, większy obraz Europy, który często jest tak trudny do uchwycenia.   

Aby zainicjować prawdziwie europejską dyskusję, swoje siły połączyły następujące redakcje medialne: Balkan Insight (Bośnia i Hercegowina), Delfi (Estonia), “Der Tagesspiegel” (Niemcy), “Domani” (Włochy), “El Confidencial” (Hiszpania), “Gazeta Wyborcza” (Polska), “HVG” (Węgry), “Libération” (Francja) i n-ost (Niemcy).  

Dzięki cotygodniowym spotkaniom europejskich redakcji i współpracy między mediami przez najbliższych 18 miesięcy ukazywać się będzie newsletter “European Focus”. Stworzy go zróżnicowany zespół dziennikarzy kierowany rotacyjnie – przez zmieniającego się co tydzień redaktora naczelnego, co pozwoli na przedstawienie wielu perspektyw w bieżących debatach, przy jednoczesnym uwzględnieniu szerokiego zakresu zagadnień politycznych, społecznych, kulturalnych i innych wykraczających poza codzienny obieg informacji.  

Newsletter będzie również zawierał regularne wpisy zaproszonych autorów - ukraińskich partnerów medialnych oraz dziennikarzy z innych krajów.  

- Agresja Rosji na Ukrainę, wzrost siły prawicowych populistów w Europie, łatwość rozpowszechniania teorii spiskowych na temat koronawirusa czy szczepionek dowodzą, że nasze demokratyczne społeczeństwa stoją w obliczu wielkich niebezpieczeństw. Dlatego europejscy dziennikarze muszą wyjść ze swoich narodowych “baniek” i zacząć dyskutować o problemach swoich krajów. Wiele z nich można rozwiązać tylko wspólnie - komentuje Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".

Każde wydanie “European Focus” będzie składać się z pięciu krótkich, autorskich materiałów reprezentujących różne gatunki dziennikarskie. Zostaną one też dodatkowo opublikowane - w druku i / lub online - na łamach mediów uczestniczących w projekcie, w lokalnych językach, aby przybliżyć różnorodne europejskie perspektywy szerszej publiczności.  

Pierwszy numer anglojęzycznego “European Focus” trafi do subskrybentów newslettera 28 września 2022 r., a jego treści zostaną też udostępnione na stronie http://europeanfocus.eu/.

Projekt jest inicjowany oraz wspierany przez międzynarodową sieć dziennikarską i medialną organizację pozarządową n-ost. Współfinansuje go program Unii Europejskiej „Kreatywna Europa” dla projektów transgranicznych, których celem jest wspieranie szerszego sektora mediów informacyjnych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ewa Walas i Natalia Kurczak awansują w dziale Lifestyle Gazeta.pl
Od 1 października br. Ewa Walas jest redaktorką naczelną działu Lifestyle Gazeta.pl, a Natalia Kurczak, która do tej pory nadzorowała pracę serwisów Kobieta.Gazeta.pl i Podroze.Gazeta.pl, odpowiada także za redakcję Zdrowie.Gazeta.pl.
W sobotę zakończył się sezon Speedway Grand Prix po raz pierwszy transmitowany w całości na platformach i kanałach TVN Warner Bros. Discovery. Walka o mistrzostwo świata na żużlu w cyklach SGP, SGP2 oraz SGP3 – organizowana po raz pierwszy przez Discovery Sports Events – przyciągnęła ponad 4 miliony widzów.
Wystartowała usługa Empik Ads
Empik powiększa ofertę reklamową i zestaw narzędzi promocyjnych dla Partnerów w swoim środowisku online. Empik Ads umożliwia Sprzedawcom, Dostawcom, Producentom i Agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: Produkt sponsorowany oraz Marka sponsorowana. Opłata jest pobierana w modelu CPC (cost per click) a reklamodawca może...
Do agencji WE!RE FANTASY specjalizującej się w gaming influencer marketingu na stanowisko Head of Agency dołącza Radosław Kwiatkowski.
Platforma radiowa RMF Classic+ udostępniła subskrybentom i subskrybentkom Stacje+, czyli siedem tematycznych kanałów internetowych. Poświęcone są one soundtrackom z najbardziej znanych cykli filmowych, takich jak „Władca Pierścieni”, „Harry Potter” czy „Piraci z Karaibów”, są też stacje z muzyką kojącą oraz z wyborem utworów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764