logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

9 miejsc, w których znajdziesz pomysły na świetny content marketing

  PR 24.05.2016, przeczytano 937 razy
ilustracjastrzałka
LinkedIn Slideshare

Czy kiedykolwiek siedziałeś przy komputerze, przyglądając się białej stronie w Wordzie i nie miałeś pomysłu na tekst? To może być trudne zadanie, zwłaszcza, jeśli twoja firma działa w niszowej branży. Na szczęście istnieje wiele miejsc, w których można znaleźć inspiracje do materiałów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-miejsc%2C-w-ktorych-znajdziesz-pomysly-na-swietny-content-marketing,28673,artykul.html

Oto 9 miejsc, które mogą Cię zainspirować do stworzenia ciekawego contentu:

#1: LinkedIn Newsfeed

Wspaniałym źródłem szukania inspiracji jest tablica z aktualnościami na twoim LinkedIn.

Tutaj można szybko zbadać, jakie treści udostępniają twoi znajomi, które tematy wywołują największe poruszenie w sieciach społecznościowych. W LinkedIn można także znaleźć przydatne opinie i pytania. Posty dużo mówią na temat potrzeb i pragnień odbiorców. Z tego powodu zwracaj szczególną uwagę na odpowiedzi, które otrzymują poszczególni użytkownicy i koncentruj się na treściach, które wzbudzają duże zainteresowanie.

#2 Ostatnie aktywności na LinkedIn

Jednym z ciekawszych miejsc na znalezienie pomysłów na treść jest ostatni wpis konkretnej osoby. Obejmuje on wszystkie aktualizacje statusu lub blogów, z którymi użytkownik wchodził w interakcje. Jeśli pojawił się temat, na który użytkownicy poświęcili swój czas, jest to zazwyczaj dobry sygnał, że zagadnienie ma znaczenie.

Aby uzyskać dostęp do ostatniej strony aktywności (ang. LinkedIn Recent Activity page), przejdź do profilu osoby, na której aktywność chcesz zerknąć, kliknij małą niebieską strzałkę (obok Wiadomości lub przycisku Połącz) i wybierz ostatnią aktywność (Viev Recent Activity).


 

#3 Posty w grupach LinkedIn, które wywołują największe zaangażowanie

Chociaż w ostatnim czasie grupy straciły na znaczeniu, w wielu aspektach są nadal wartościowe. Pozwalają zorientować się w tym, czym twoi potencjalni klienci są zainteresowani. Można to obserwować na podstawie dyskusji grupowych, które budzą największe zainteresowanie.

Maksymalnie możesz dołączyć do stu grup, lecz jeśli chciałbyś po kolei sprawdzać aktywności na każdej, zajęłoby ci to bardzo dużo czasu. Szybkim sposobem na znalezienie najnowszej aktywnej dyskusji jest przejście do grupy Home Page i sprawdzenie za pośrednictwem kanału, ile interesujących dyskusji i pytań znajduje się po lewej stronie.


 

#4 Najpopularniejsze prezentacje na LinkedIn Slideshare

Slideshare może być interesującym miejscem do znalezienia inspiracji na treść. Tematy możesz przeglądać na dwa sposoby: przez opcję Więcej tematów (More Topics) dostępną w pasku nawigacji lub wyszukanie określonych słów kluczowych.
 

#5 Zaangażowanie w social media

Pomysły na tematy można również wyszukać w innych serwisach społecznościowych np. na Facebooku czy Twitterze.

Kiedy śledzisz swoją tablicę na Facebooku, zwróć uwagę na poruszane przez twoich znajomych tematy. O czym mówią?

Aby odnaleźć interesujące pytania, możesz także użyć wyszukiwarki Twittera. Wystarczy wpisać konkretne słowa w pole służące do określenia tematu, a po naciśnięciu Enter Twitter wyszuka wszystkie twitty dotyczące tematu. – Ważne, żeby mieć przed sobą wizję danego materiału. Należy wpasować się w aktualne trendy oraz przemyśleć, czy zainteresuje on osoby z grupy, do której chcemy dzięki niemu dotrzeć – mówi Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana. – Warto również korzystać z określonych narzędzi np. Buzzsumo, który pozwala sprawdzić, jakie teksty są najpopularniejsze dla danego tematu oraz ile miały udostępnień w danym portalu społecznościowym – dodaje Wołek.

#6 Konkurencja

Twoja konkurencja może być doskonałą kopalnią pomysłów. Można podpatrzeć, jakie proponowane przez nią tematy budzą największe zaangażowanie. Jeśli okaże się, że jej wiadomości angażują odbiorców, można zastanowić się nad poruszeniem podobnego tematu lub stworzeniem treści na podstawie spostrzeżeń.
Sprawdzaj na bieżąco obserwowane przez ciebie blogi, newslettery, kanały mediów społecznościowych. A nuż, wpadniesz dzięki temu na rewelacyjny pomysł? J

#7 Wiadomości na konkretnych witrynach

Nowinki technologiczne, najlepsze praktyki i regulacje – wszystkie te elementy szybko się zmieniają. Śledząc najnowsze trendy i dzieląc się z nimi z użytkownikami, możesz zbudować pozytywną relację z twoimi odbiorcami.

#8 Update lub modyfikowanie istniejących treści

Ożywianie starych zawartości poprzez aktualizacje o najnowsze porady i praktyki może sprawić, że zyskasz wielu nowych odbiorców treści. Można też spojrzeć na stare artykuły z nowej perspektywy lub zmienić rodzaj treści (tj. artykuł, podcast, video, infografika, etc.)

#9 Zapytaj swoją społeczność

Można korzystać z różnych stron i sposobów na znalezienie tematu ciekawego tekstu, jednak nic nie zastąpi wiadomości otrzymanych z pierwszej ręki. W trakcie rozmowy z członkami twojej społeczności – czy to osobiście, przez telefon czy e-mail, nie bój się zadawać im pytań. Odbiorcy często doceniają pytania marki i wyzwania, w których mogą się wykazać.

Podsumowując, warto dodać, że możemy do woli inspirować się pomysłami innych autorów, jednak pamiętajmy o tym, by nie kopiować treści. Naruszenie praw autorskich może spowodować różnego rodzaju problemy prawne, a w ten sposób nie zbudujemy pozytywnego wizerunku.

Źródło: Eura7

www.eura7.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764