logo
WIADOMOŚCI

9 ploterów Mutoh na Festiwalu Druku: Premiery, nagrody i kontrakty

  PR 25.09.2017, przeczytano 446 razy
ilustracjastrzałka

Z „przytupem” zaznaczyły swoją obecność japońskie plotery marki Mutoh na warszawskim Festiwalu Druku. Były premiery, nagrody, pełna oferta (9 maszyn) i co najważniejsze… liczne kontrakty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-ploterow-mutoh-na-festiwalu-druku%3A-premiery%2C-nagrody-i-kontrakty,33861,artykul.html

Polski dystrybutor marki Mutoh, potwierdza, że były to dla marki Mutoh jedne z lepszych targów w ostatnich czasach.

- Decyzje zakupowe, które zostały podjęte bezpośrednio na tych targach, potwierdzają klasę dystrybuowanych przez nas od lat urządzeń. To nie jest przypadek, a suma wielu czynników, które zostały przez nabywców docenione. - mówi Paweł Stania, z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe. - Za marką Mutoh przemawia ich japońska kultura techniczna, parametry, solidność wykonania, komfort użytkowania, dziesiątki przemyślanych rozwiązań. Do tego dochodzi najlepsze oprogramowanie RIP na świecie marki ONYX, które pozwala wydobyć potencjał tych maszyn. Ot, nieskromnie mówiąc, przepis na rynkowy sukces.

Na swoim stoisku, firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowała urządzenia pracujące w kilku technologiach: ekologicznej technologii żywicznej (UMS), LED-UV i sublimacyjnej.

Technologia żywiczna UMS

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie (przez EUROFINS) atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować wymagane przez korporacje kolory.

Plotery ValueJet serii X różnią się szerokością i wydajnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster X.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacaną płytkę głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienną wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

ilustracjastrzałka

LED-UV - technologia przyszłości w formacie A2+ i A3+

- W ostatnich 2 miesiącach ploter LED marki Mutoh zdobyły wiele nagród na całym świecie. Cieszymy się, ze nie inaczej było na warszawskim Festiwalu, gdzie drukarki ValueJet 426UF i 626UF zostały uhonorowane Złotym Medalem przez profesjonalne jury.

„Biurkowe” drukarki LED-UV nie tylko idealnie sprawdzają się bezpośrednim w znakowaniu gadżetów. To tak naprawdę „małe flatbedy”, z powodzeniem pracujące w punktach ksero, agencjach reklamowych, u producentów nagród, gier, zabawek na zakładach przemysłowych, znakujących panele i podzespoły skończywszy.

- Po sukcesie sprzedażowym modelu 426 (format A3+) w tym roku, na targach obok niego zadebiutował jego większy odpowiednik – Mutoh ValueJet 626UF.

Mutoh ValueJet 626UF to kompaktowa drukarka LED-UV przeznaczona do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 kg.

W porównaniu do mniejszego brata, producent oprócz powiększonego stołu w formacie A2+ doposażył urządzenie w laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon). Z uwagi na gabaryty drukarka może być posadowiona zarówno na stole jak i na dodatkowej podstawie na kółkach.

Nad urządzeniem czuwa i steruje zaawansowane oprogramowanie pod Windows (można ploter użyć jak "zwykłą" drukarkę"). Mutoh ValueJet 626UF proponowany jest w konfiguracji CMYK lub CMYK + kolor biały + lakier, co umożliwia druk wielowarstwowy w różnych kombinacjach.

VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Mniejszy, bestsellerowy model - Mutoh ValueJet 426 UF – posiada obszar zadruku 483 x 329 mm i umożliwia zadruk materiałów i obiektów 3D o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

Zarówno VJ-626UF jak i 426UF oferują bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Pozwolą więc na zadruk gadżetów reklamowych i upominków, foto-gadżetów, opakowań, pudełek. Posłużą także do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Dzięki bezbarwnemu lakierowi, drukarki serii „UF” umożliwią nadrukowywanie wypukłych znaków alfabetu Braille’a czy też innych wyczuwalnych w dotyku faktur.

LED-UV - technologia przyszłości w szerokości 162 cm

Plotery Mutoh ValueJet 1626 jak i 1638 UH umożliwiają druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Urządzenie oferują najwyższą jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (pismo Braille, wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna).

ValueJet serii UH to plotery 6-kolorowe. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

ONYX Thrive i ONYX 12

Podczas targów, rolowe jak i LED-UV plotery wielkoformatowe Mutoh drukowały z jednej, centralnej stacji roboczej wyposażonej w wydajne oprogramowanie ONYX Thrive.

- Dziękujemy wszystkim gościom targowym za odwiedzenie naszego stoiska. Tym, którzy nie mieli okazji przekonać się na targach o możliwościach ploterów Mutoh, zapraszamy na październikowe Seminarium Wielkoformatowe w Opolu.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone