logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

9 sposobów na organiczne zwiększenie zasięgu w social mediach

  PR 22.03.2018, przeczytano 1622 razy

Marketing afiliacyjny nigdy nie spoczywa na laurach, dla Twojego biznesu ważne jest abyś był zawsze o jeden krok do przodu. 2018 to rok płatnej reklamy w mediach społecznościowych, ale zwiększanie zasięgu organicznego nigdy nie powinno być niedoceniane.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-sposobow-na-organiczne-zwiekszenie-zasiegu-w-social-mediach,35890,artykul.html

- Jedną z głównych zalet korzystania z metod organicznych jest budowanie relacji z potencjalnymi  klientami, która prowdzi do ich większej lojalności- mówi Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development w Awin. Warto więc poświęcić czas aby zdobywać zasięg na mediach społecznościowych nie tylko kupując płatną reklamę, ale również dbając o regularność i jakość publikowanych treści związanych z naszą marką - dodaje.

Wiele zachowań w mediach społecznościowych ma dużą szansę stać się trendami w 2018 roku i  warto je dobrze wykorzystać by zbudować sobie bazę followersów w mediach społecznościowych bez wydawania na to fortuny.

Wiralne filmiki

Gdziekolwiek nie spojrzysz na social mediach, znajdziesz jakiś filmik, a ludzie filmy uwielbiają. Z punktu widzenia marketera są one łatwe do udostępniania i nic nie pomaga tak w zwiększaniu zasięgu jak viralne video. Ten trend będzie się utrzymywać w 2018 roku. Chociaż YouTube zdominował ten wyścig, Facebook live streaming również będzie miało tutaj duże znaczenie.
 
Jak czytamy na SocialMediaToday, filmiki na Facebooku otrzymują aż o 135% więcej organicznych odsłon niż zdjęcia. Uważa się, że ten trend nasili się znacznie w 2020 roku, kiedy to aż 80% treści internetowych będzie przekazywanych za pośrednictwem video. Planuj z wyprzedzeniem i zastanów się jakie tematy twoich filmów najbardziej przyciągną uwagę odbiorców, bez względu na to czy przygotowujesz swoje wideo wcześniej czy robisz transmisję live.

Niech influencerzy mają wpływ

W czasach sprzed internetu, autorzy prosili znanych ludzi aby pisali przedmowę do ich książki w ten sposób pokazując aprobatę dla jej zawartości. Proszenie osoby wpływowej o rekomendowanie produktów to nic nowego, ale nadal będzie odgrywać istotną rolę w zwiększaniu zasięgu organicznego. Jednakże, skupiać należy się na współpracy z prawdziwymi autorytetami, którzy naprawdę wierzą w Twoje produkty lub usługi. Zamiast rozważać to w kontekście ROI, zacznij patrzeć na ROR - zwrot z relacji - lub wartość stworzoną przez pielęgnowanie tej relacji w czasie.

Opowiedz historię

Technika story tellingu jest ciągle używana z powodzeniem.  Istagram ma na tym polu niewiarygodne sukcesy, tak jak Snapchat, więc dlaczego nie skorzystać z tego dla własnej korzyści? Twórz historie na mediach społecznościowych dotyczące produktów, które chcesz wypromować wypróbowując do tego różne platformy. Instagram i Snapchat wciąż aktualizują swoje funkcjonalności umożliwiając coraz to nowe sposoby na publikację kontentu.

Czaty z robotami

Weszliśmy w erę robotów, więc korzystaj z tego. Dobra obługa klienta jest zawsze wynagradzana, i jeśli zaobserwowałeś, że wciąż odpowiadasz na te same pytania swoich klientów, zacznij korzystać z chatbota, dzięki któremu nie tylko zaoszczędzisz czas, ale również zyskasz dodatkowy punkt styku z klientami. Zaawansowane technologie sprawiają, że staje się to coraz powszechniejsze, przyjrzyj się więc takiemu rozwiązaniu.

Łącz się z konsumentami

Wiele firm popełnia błąd wykorzystując media społecznościowe jako platformy sprzedażowe, zamiast patrzeć na nie z punktu widzenia możliwości budowania relacji z klientem. Oczywiście social media to świetne miejsce na zaprezentowanie swoich produktów, ale nie tylko. Łączenie się z konsumentami na przestrzeni całego procesu zakupowego i oferowanie im wsparcia i porad jest unikalnym aspektem mediów społecznościowych. Korzystaj z tego mądrze, a zobaczysz że Twoi klienci wracają i dokonują ponownych zakupów.

Bądź responsywny

Publikowanie postów to łatwa część działalności w social mediach. To Twoje odpowiedzi i wchodzenie w interakcje z użytkownikami się liczy i tworzy magię. Kiedy potencjalny klient komentuje coś co napiałeś, zawsze odpowiedz. Zbudujesz lepszą relację, zadbasz o świadomość marki i lojalność, jednocześnie stawiając się w pozycji eksperta ze swojej dziedziny. Ci użytkownicy będą nadal śledzić Twoje konto w mediach społecznościowych. Jak twierdzi Social Habit, kiedy użytkownicy śledzą Twoje konto w social mediach i wchodzą w interakcję za jego pośrednictwem, ich lojalność w stosunku do Twojej marki zwiększa się o 53%.

Narzędzia do zarządzania social mediami

Jak twierdzi WalkerSands Communication, narzędzia do zarządzania social mediami były najpopularniejszymi technicznymi rozwiązaniami w 2017 roku i nic nie wskazuje na to, aby miało sie to zmienić. Nie bez powodu, ponieważ zapewniają wygodny sposób publikowania.  Dla wielu globalnych marek, możliwość automatycznego publikowania jest zbawieniem. Dzięki takim narzędziom jak Hootsuite, Sendible, CoSchedule i innych, nie będziesz mieć wymówek :)

Nie lekceważ swojego kontentu

Media społecznościowe są niczym bez treści, ale aby były one skuteczne musisz zamieszczać wartościowe dla Twoich odbiorców treści, które będą chcięli czytać i udostępniać. Na Facebook'u, na przykład, im więcej Twój kontent jest czytany, częściej będzie pokazywany. Aby zapewnić sobie zangażowanie odbiorców, warto pamiętać, że różnorodność dodaje życiu smaku. Użytkownicy lubią transparentne posty, które pokazują markę w kontekście prawdziwych osób. Pisz swój kontent z osobistej perspektywy, korzystając z funkcji "stories" aby wywołać u swoich odbiorców emocje.

Korzystaj z treści, które sa zawsze aktualne i odświeżaj je kilka razy w roku, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Monitoruj, które posty mają największą grupę odbiorców i zaangażowanie - regularnie publikuj tego typu treści.

Warto również mieć oko na swoją konkurencję i sprawdzać jaki kontent u nich sprawdza się najlepiej. Monitoruj również jaka pora dnia jest nalepsza na dodawanie nowych postów.

Ożywiaj posty zdjęciami

Jeśli sprawdzasz ile osób wchodzi w interakcję z publikowanymi przez Ciebie treściami, zauważysz, że ta ilość jest zawsze większa, gdy Twój post zawiera zdjęcie.  Używaj zdjęć, które opowiadają jakąś historię  lub wzbudzają emocje. Ludzie lubią dzielić się także zdjęciami, które zawierają cytaty, ale nie korzystaj z gotowców - stwórz coś swojego i zamieść link do swojej strony na publikowanym obrazku.

Celuj w swoich idealnych odbiorców

Dobrze wiadomo, że możesz kierować swoje płatne reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale możesz także sprawić, aby Twoje posty pojawiały się odpowiednim osobom w organiczny sposób. Ludzie, którzy są szczerze zainteresowani tym, co oferujesz, są bardziej skłonni aby polubić Twój post, udostępnić go czy skomentować. Social Report stworzyło wspaniały poradnik, w jaki sposób to osiągnąć.

Bez względu na to, jaką metodę wybierzesz, pamiętaj że nie zadziała ona magicznie w ciągu jednej nocy. Musisz być systematyczny, działać w sposób regularny, aż w końcu efekt kuli śnieżnej zacznie działać. Nie od razu zobaczysz wyniki, tak jak w przypadku płatnej reklamy, ale klienci jakich zdobędziesz w ograniczny sposób, będą mieć z Tobą relację i będą lojalni w stosunku do Twojej marki przez lata.

Źródło: Awin

www.awin.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764