WIADOMOŚCI

9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations: Podsumowanie

Mateusz Zawiślak   | 13.04.2017, przeczytano 590 razy
ilustracjastrzałka
9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations: Podsumowanie

Ponad 200 Wystawców z całego świata, 5200 zwiedzających z Polski i zagranicy, międzynarodowe kontakty biznesowe, solidna dawka fachowej wiedzy przekazana podczas 3 konferencji tematycznych oraz seminariów workShops. W dniach 4-5 kwietnia odbyła się 9. edycja największych w Europie Środkowo-Wschodniej targów branży opakowań – Packaging Innovations. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9.-miedzynarodowe-targi-opakowan-packaging-innovations:-podsumowanie,32160,artykul.html

Branżowe nowości i…wyjątkowa premiera

Targi Packaging Innovations są idealną okazją do poznania najnowszych branżowych trendów. Nie sposób wymienić wszystkich nowości, eksponowanych na stoiskach. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentowana przez firmę Seufert Transparente Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surowców odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i oszczędzanie surowców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań transparentnych. Podczas wystawy swoją premierę miała kompaktowa składarko-sklejarka, która ma tylko 2,5 metra długości! To w 100% polska konstrukcja, która z powodzeniem może konkurować z urządzeniami światowych producentów. W pełni automatyczna, pozwala sklejać pudełka z prędkością ok 5 tys. na godzinę. Już wkrótce może zrewolucjonizować park maszynowy firm, które głównie produkują krótkie serie opakowań.

Efekt synergii

Targi Packaging Innovations to nie tylko wystawa branżowych nowości i okazja do nawiązania intratnych relacji biznesowych. To także doskonała przestrzeń do dzielenia się wiedzą. Organizatorzy stale monitorują trendy i potrzeby Zwiedzających, a zakres tematyczny tegorocznych wykładów w ramach seminariów workShops powinien zadowolić nawet najbardziej wymagających Gości. Na czym polega sztuka uszlachetniania folią? Jak marki budują zaangażowanie Millenialsów za pomocą opakowania? Jak wykorzystać neuromarketing w badaniach opakowań? Czy wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w opakowaniach naprawdę się opłaca? To tylko wybrane zagadnienia, które poruszono podczas ponad 30 prelekcji, wygłoszonych przez znanych i cenionych specjalistów z branży.

Ranking wiodących firm opakowaniowych w Polsce

Podczas Targów ogłoszono wyniki pierwszego rankingu wiodących firm opakowaniowych w Polsce. Za jego przygotowanie odpowiadała Polska Izba Opakowań, Banki Zachodni WBK oraz firma Bisnode. Główne kryterium oceny stanowiła dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie wyniku netto).


Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3 kategorie, w których 3 pierwsze miejsca zajęły:

W kategorii duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN):

  • Miejsce: Zakład Produkcji Folii EFEKT PLUS Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 153% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  • Miejsce: FLEXPOL Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,9% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  • Miejsce: AMCOR TOBACCO PACKAGING POLSKA Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,8% (opakowania z papieru i tektury)

W kategorii średnie firmy( sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN):

  • Miejsce: ABCAN Sp. z o.o; dynamika sprzedaży 407% (opakowania z metali)
  • Miejsce: AR CARTON KRAKÓW Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 151% (opakowania z papieru i tektury)
  • Miejsce: MARPOL S.A.; dynamika sprzedaży 139 % (opakowania z tworzyw sztucznych)

Mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN)

  • Miejsce: NOVO PAK Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 266% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  • Miejsce: FONTE Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 198% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  • Miejsce: ARPACK POLSKA SP. z o.o.; dynamika sprzedaży 139%) opakowania z tworzyw sztucznych)


Badaniu poddano łącznie 1 500 firm stricte związanych z branżą opakowań.

Młodzi, zdolni, kreatywni

Stałym i niezwykle ważnym elementem programu Targów Packaging Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Dedykowany młodym, zdolnym i kreatywnym projektantom otwiera przed nimi szeroką gamę możliwości: przede wszystkim zaistnienia w branży oraz  zdobycia cennych kontaktów biznesowych i… pierwszych zleceń.

Aby wziąć udział w konkursie należało zaprojektować oraz wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać następnie wdrożone do produkcji. W tym roku do konkursu zgłoszono 23 projekty. W drugim etapie jury oceniało 9 prac. Po naradach pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Pluszczewicz za nietypowe opakowanie na… bakalie. Jury doceniło pomysłowość i funkcjonalność projektu.

 – Jestem w bardzo dużym szoku i ogromnie się cieszę. Tym bardziej, że swoją przygodę z branżą opakowań dopiero zaczynam. Do tej pory przez kilka lat zajmowałam się architekturą wnętrz i we wzornictwie opakowań stawiam pierwsze kroki. Uważam, że zwycięstwo w tym konkursie to mnie duża szansa. Ale nie tylko dla mnie – dla wszystkich, którzy brali w nim udział. Wiele jest firm poszukujących ciekawych rozwiązań i nietuzinkowych pomysłów, a tutaj możemy zostać zauważeni, a nasze portfolio docenione. Chciałam spróbować swoich sił i udało się! Kto, wie może będę się w tym kierunku rozwijać – mówiła tuż po ogłoszeniu wyników zwyciężczyni konkursu Agnieszka Pluszczewicz, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Targi rekomendowane przez Wystawców

Według opinii wielu Wystawców Targi Packaging Innovations są najlepiej zorganizowaną i najważniejszą imprezą branży.

– Z udziału w wystawie jesteśmy bardzo zadowoleni. Nigdy nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń co do organizacji wystawy czy obsługi. Bardzo atrakcyjna jest również lokalizacja Targów – w centrum miasta. Tegoroczna edycja jest dla nas wyjątkowa, ponieważ prezentujemy tutaj najlepsze opakowanie roku w konkursie Art Of Packaging w kategorii opakowań premium oraz w kategorii professional – Wydawnictwo Wajda. Na Targach PI ofertę prezentujemy kolejny już raz, ale tegoroczna edycja jest najlepsza. Odwiedza nas więcej jakościowych Klientów, odbywamy również więcej spotkań, które już dziś uważam za bardzo owocne marketingowo. Czy w przyszłym roku będziemy obecni na Targach? To pytanie retoryczne – nie może nas tutaj zabraknąć – podsumowała udział Drukarni Takt Joanna Stanowicka-Ozga, Marketing Manager.

W podobnym tonie wypowiadał się Marcin Weksler, Business Development Manager z firmy EyeC Polska.

– To już trzecie Targi Packaging Innovations, w których bierzemy udział. W tym roku mamy nowe stoisko i w innym miejscu się wystawiamy. Nasze wrażenia są bardzo dobre, tegoroczna edycja jest jeszcze lepsza od poprzedniej. Dostarczamy bardzo specjalistyczny, niszowy sprzęt. Nasi bezpośredni konkurenci w tym roku na Targach się nie pojawili, w związku z tym cała uwaga Zwiedzających jest skupiona na naszej firmie i to pozwala nam budować przewagę konkurencyjną. Wytwarzamy systemy inspekcji wizyjnej, mamy dwie grupy Klientów: Klienci końcowi i producenci opakowań. Obydwie grupy korzystają z naszych rozwiązań i są tutaj obecni. Widzimy coraz więcej wystawiających się firm. Spotykamy się z naszymi Klientami obecnymi i nowymi, a jest ich więcej niż w roku ubiegłym. Poziom zdobytych leadów jest bardzo wysoki i istnieje bardzo realna szansa, że z tych spotkań urodzi się coś bardzo konkretnego, a rozmowy tutaj rozpoczęte zakończą się realizacją projektów biznesowych. Tym bardziej że znaczna część ubiegłorocznych leadów zamieniła się właśnie w konkretne projekty. Jestem przekonany, że firma EyeC w przyszłym roku również się na Packaging Innovations pojawi. Uważam, że to w tej chwili najlepsze Targi branży opakowań.

Już dziś zapraszamy na 10., jubileuszową edycję Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w dniach 10-11 kwietnia 2018 roku w EXPO XXI Warszawa.

Targi objęte były patronatem medialnym Signs,pl.

Źródło: Targi w Krakowie

www.packaginginnovations.pl

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
piątek 28.04.2017, 123 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone