Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
Mimo że pomysł promowania produktów przy pomocy rekomendacji znanych osób sięga XVIII wieku, złota era influencer marketingu rozpoczęła się zaledwie kilkanaście lat temu. Dziś jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, co potwierdzają liczne badania. Według raportu przygotowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów...
Zdolność do postrzegania kolorów jest niezbędna do doświadczania w pełni i zrozumienia otaczającego nas świata. Kolory stanowią medium, za pomocą którego artyści tworzą zachwycające arcydzieła. Poza tym, że ułatwiają nam poruszanie się po świecie i pozwalają nam czerpać przyjemność z bodźców wzrokowych i zachwycać się nimi,...
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej...
Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na współpracę z influencerami, nie tylko w celu budowania świadomości marki, ale również wpływania na decyzje zakupowe swoich klientów. Aby taka współpraca przebiegała zgodnie z prawem i przynosiła obopólne korzyści, konieczne jest zawarcie odpowiednich umów, które jasno precyzują obowiązki obu stron, sposób...
Minimalizm zapewniający komfort i otwartość na zachwycający widok za oknami najwyższego piętra Olivii Star. Tak w skrócie można opisać realizację gdańskiego biura firmy Deribit spod kreski Design Anatomy.
Sport od zawsze budzi silne emocje. Kibice identyfikują się ze swoimi ulubionymi sportowcami i firmami, które z nimi współpracują. To emocjonalne zaangażowanie przekłada się na lojalność wobec marki i większą skłonność do zakupu jej produktów. Teraz kiedy opadły już emocje po tegorocznej olimpiadzie, możemy zastanowić się nad jej marketingowym...
Złe czy niewłaściwe opinie są zmorą wielu e-sklepów i podmiotów sprzedających w sieci. Pozostawione same sobie, prowadzą do problemów. Jednak blisko 2 miliony z nich, trafia do unikatowego rozwiązania oferowanego w polskiej sieci – zautomatyzowanej mediacji, wspieranej przez AI. Narzędzie oferowane przez TrustMate jest na tyle wyjątkowe, ze nie tylko polska konkurencja go nie...
Mówi się, że na evencie liczą się ludzie. Ale bez danych nikt nie mógłby wziąć udziału w żadnym wydarzeniu. Dlaczego? Bo po prostu nie doszłoby ono do skutku. Czasy „panie, my to na spontanie”, „spokojnie, będziecie, Kliencie, zadowoleni” albo „na przypale albo wcale” dawno minęły i choć, przyznajemy, odrobina szczęścia nigdy...
15 sierpnia rozpoczął się Google Core Update. To nie pierwsza modyfikacja w 2024 roku – w marcu miała już miejsce główna aktualizacja Google, a w pierwszym półroczu wdrożone zostały również dwa uaktualnienia dotyczące spamu. Każdej zmianie systemów rankingowych przyglądają się bacznie eksperci SEO...
Pierwsza kopiarka firmy Sharp, Sharpfax SF-201, wprowadzona na rynek w 1972 r., uzyskała wydany przez Imaging Society of Japan certyfikat jako urządzenie, które zapisało się w historii maszyn kopiujących. Wyróżnienie zostało przyznane w czerwcu 2024 – 52 lata po premierze Sharpfax SF-201! Tyle właśnie trwa niezwykła przygoda marki Sharp w świecie druku...
W dzisiejszym marketingu influencerzy odgrywają kluczową rolę, łącząc marki z konsumentami za pośrednictwem swoich zasięgów w mediach społecznościowych. Jednakże współpraca z nimi, która przynosi konkretne korzyści finansowe, rodzi również istotne zobowiązania podatkowe. Jak przedsiębiorcy powinni prawidłowo rozliczać działania z twórcami, aby zapewnić zgodność z...
„Nie wiemy, czy narzędzia sztucznej inteligencji są bezpieczne, bo nie zastanawiamy się nad tym, jak to rzetelnie sprawdzić” – mówi Cathy O’Neil, matematyczka, autorka książek i badaczka algorytmów. Zapraszamy na wywiad dziennikarza Jakuba Dymka.
Formuła 1 jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie sportów na świecie i najbardziej rygorystycznym pod względem bezpieczeństwa. Najlepsi inżynierowie zespołów F1 od lat pracują nad minimalizowaniem ryzyka swoich kierowców i personelu w padocku, co nie tylko chroni życie, ale także wpływa na sukces końcowy w wyścigu. Adaptacja najlepszych praktyk bezpieczeństwa z...
Sezon zakupów na powrót do szkoły to nie tylko kolejny cykl sprzedaży – to okazja do nawiązania silniejszej więzi z klientami. Aby wyróżnić się spośród konkurencji i podnieść poziom doświadczeń zakupowych w sklepie, marki mogą wykorzystać muzykę, personalizację i cyfrowe narzędzia medialne.