logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„499 sekund” – wystawa dźwiękowa w galerii Art Walk na placu Europejskim

  PR 05.12.2022, przeczytano 544 razy
ilustracjastrzałka

Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_499-sekund_-%E2%80%93-wystawa-dzwiekowa-w-galerii-art-walk-na-placu-europejskim,398247,artykul.html

Tytuł ekspozycji nawiązuje do czasu, w którym wyemitowany ze Słońca foton dociera do powierzchni Ziemi. Osoby odwiedzające wystawę zostaną poprowadzone po audiowizualnej ścieżce wiążącej przestrzeń kosmiczną z Ziemią. Narratorka głosem artystki Agnieszki Słodownik, współtwórczyni wystawy, połączy w narracji kwestie zajmujące umysły naukowczyń i naukowców badających przestrzeń kosmiczną, ze zjawiskami ziemskimi i troskami jej mieszkanek i mieszkańców. W refleksji podążającej za bezmiarem i zagadkami wszechświata poruszone zostaną pytania o pozycję Ziemi i człowieka względem praw rządzących kosmosem, antropocentryzm, potrzebę odkrywania nowych światów i przekraczania kolejnych granic „niezbadanego”.

Jak mówi jedna ze współautorek, Karolina Wlazło-Malinowska, - nasza wystawa to efekt zachwytu budzącego się myślę w każdym, kto ma szansę spojrzeć ciemną nocą na rozgwieżdżone niebo. Ten zachwyt miesza się w nas z dojmującym niepokojem nad losami naszej własnej kosmicznej skały, tego najlepszego statku do przemierzania bezbrzeżnej próżni jaki posiadamy – Ziemi. Zainteresowanie nie tyle podbojem kosmosu, co pytaniami między innymi o początek i przyszłość wszechświata, przekładamy na budowaną raczej w domyśle refleksję nad sprawczością człowieka, zarówno w już dokonanej degradacji ziemskich siedlisk, jak i możliwej regeneracji. Pytamy, skąd przyszliśmy? Dokąd zmierzamy? Czy możemy zrobić coś lepiej?

Życiodajna i śmiercionośna energia z gwiazd, kosmiczne odległości, zagadki czarnych dziur, ciemnej materii i ciemnej energii, kolonizacja Układu Słonecznego staną się w „499 sekundach” kanwą historii naniesionych na oś czasu podróży świetlnej cząstki ze Słońca na Ziemię. Zgodnie z tekstem wprowadzającym wystawy – „to, co na Ziemi jest wiecznością, bywa nicością wobec bezmiaru wszechświata. Dziś możesz przejrzeć się w jego czerni. Stanie się ona soczewką spraw ważnych, a może jeszcze ważniejszych”.

Oprócz Agnieszki Słodownik – autorki tekstu narracji oraz Karoliny Wlazło-Malinowskiej, która stworzyła zamysł wizualny ekspozycji i część prac na niej prezentowanych, w wystawie wezmą udział także artyści wizualni Marta Krześlak i Arkadiusz Rataj.

UWAGA! Organizatorzy przypominają, żeby na zwiedzanie wystawy nie zapomnieć własnego smartfonu i ulubionych słuchawek. Widzowie będą przysłuchiwać się narracji przy użyciu urządzeń i jednocześnie oglądać obiekty i ilustracje zlokalizowane w galerii.

Autorskie oprowadzanie po wystawie odbędzie się w ramach otwarcia ekspozycji 8 grudnia o godzinie 18:00 przy galerii Art Walk na placu Europejskim w Warszawie.

Źródło: Ghelamco Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764