logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„499 sekund” – wystawa dźwiękowa w galerii Art Walk na placu Europejskim

  PR 05.12.2022, przeczytano 254 razy
ilustracjastrzałka

Ghelamco Poland i Fundacja Sztuka w Mieście zapraszają na niecodzienną wystawę galerii Art Walk. „499 sekund” to narracja dźwiękowa, którą widzowie eksplorują, używając własnych smartfonów i słuchawek. Już 8 grudnia artystki opowiedzą o powstawaniu wystawy w ramach autorskiego oprowadzania po ekspozycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_499-sekund_-%E2%80%93-wystawa-dzwiekowa-w-galerii-art-walk-na-placu-europejskim,398247,artykul.html

Tytuł ekspozycji nawiązuje do czasu, w którym wyemitowany ze Słońca foton dociera do powierzchni Ziemi. Osoby odwiedzające wystawę zostaną poprowadzone po audiowizualnej ścieżce wiążącej przestrzeń kosmiczną z Ziemią. Narratorka głosem artystki Agnieszki Słodownik, współtwórczyni wystawy, połączy w narracji kwestie zajmujące umysły naukowczyń i naukowców badających przestrzeń kosmiczną, ze zjawiskami ziemskimi i troskami jej mieszkanek i mieszkańców. W refleksji podążającej za bezmiarem i zagadkami wszechświata poruszone zostaną pytania o pozycję Ziemi i człowieka względem praw rządzących kosmosem, antropocentryzm, potrzebę odkrywania nowych światów i przekraczania kolejnych granic „niezbadanego”.

Jak mówi jedna ze współautorek, Karolina Wlazło-Malinowska, - nasza wystawa to efekt zachwytu budzącego się myślę w każdym, kto ma szansę spojrzeć ciemną nocą na rozgwieżdżone niebo. Ten zachwyt miesza się w nas z dojmującym niepokojem nad losami naszej własnej kosmicznej skały, tego najlepszego statku do przemierzania bezbrzeżnej próżni jaki posiadamy – Ziemi. Zainteresowanie nie tyle podbojem kosmosu, co pytaniami między innymi o początek i przyszłość wszechświata, przekładamy na budowaną raczej w domyśle refleksję nad sprawczością człowieka, zarówno w już dokonanej degradacji ziemskich siedlisk, jak i możliwej regeneracji. Pytamy, skąd przyszliśmy? Dokąd zmierzamy? Czy możemy zrobić coś lepiej?

Życiodajna i śmiercionośna energia z gwiazd, kosmiczne odległości, zagadki czarnych dziur, ciemnej materii i ciemnej energii, kolonizacja Układu Słonecznego staną się w „499 sekundach” kanwą historii naniesionych na oś czasu podróży świetlnej cząstki ze Słońca na Ziemię. Zgodnie z tekstem wprowadzającym wystawy – „to, co na Ziemi jest wiecznością, bywa nicością wobec bezmiaru wszechświata. Dziś możesz przejrzeć się w jego czerni. Stanie się ona soczewką spraw ważnych, a może jeszcze ważniejszych”.

Oprócz Agnieszki Słodownik – autorki tekstu narracji oraz Karoliny Wlazło-Malinowskiej, która stworzyła zamysł wizualny ekspozycji i część prac na niej prezentowanych, w wystawie wezmą udział także artyści wizualni Marta Krześlak i Arkadiusz Rataj.

UWAGA! Organizatorzy przypominają, żeby na zwiedzanie wystawy nie zapomnieć własnego smartfonu i ulubionych słuchawek. Widzowie będą przysłuchiwać się narracji przy użyciu urządzeń i jednocześnie oglądać obiekty i ilustracje zlokalizowane w galerii.

Autorskie oprowadzanie po wystawie odbędzie się w ramach otwarcia ekspozycji 8 grudnia o godzinie 18:00 przy galerii Art Walk na placu Europejskim w Warszawie.

Źródło: Ghelamco Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
Wyświetlacze LG na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764