„A Ty, co zobaczysz?” – pytają w spotach ambasadorzy Muzeum Narodowego w Warszawie: Monika Brodka, Marcin Gortat i Marek Kamiński. W kontakcie ze sztuką każdy może odkryć coś dla siebie i poczuć się dobrze w jej otoczeniu – w MNW warto spędzać czas.
- Chciałabym, aby każdy zwiedzający odbierał sztukę na swój sposób. Marzę, aby muzea przestały być miejscami tylko dla wtajemniczonych, a otwierały się na społeczeństwo. Staramy się, aby w MNW widz czuł się pożądanym gościem i partnerem. Chciałabym, aby Muzeum było przyjaznym miejscem spotkań ze sztuką i z innymi ludźmi – mówi Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Kampania „A Ty, co zobaczysz?” zachęca wszystkich do spędzania czasu w otoczeniu sztuki i przekonuje odbiorców, że wizyta w Muzeum to niepowtarzalne doświadczenie. Filmowe spoty, będące osią kampanii, przedstawiają moment intymnego spotkania ambasadorów Muzeum – piosenkarki Moniki Brodki, koszykarza Marcina Gortata i podróżnika Marka Kamińskiego – ze swoimi ulubionymi eksponatami ze zbiorów MNW. Pokazują, jak subiektywny jest odbiór obrazów i jak wiele może dać chwila refleksji, zatrzymania się w codziennym pędzie. Muzeum chce być nowoczesną, otwartą instytucją, która pozwala swoim gościom na przeżywanie sztuki w indywidualny sposób.
Kampania ma również uzmysłowić widzom, że w Muzeum można oderwać się od codzienności i przyjemnie spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi. Jej autorzy zachęcają do rozpoczynania weekendów spacerem po galeriach MNW. Dlatego też od października Muzeum będzie w piątki otwarte aż do godz. 21.00.
Muzeum Narodowe w Warszawie jest jedną z najciekawszych instytucji kultury w Polsce, którą rocznie odwiedza nawet do 700 tysięcy osób. Warto wiedzieć, że modernistyczny Gmach Główny, oprócz różnorodnych galerii stałych i intrygujących wystaw czasowych, ma do zaoferowania również koncerty, seanse Akademii Filmu Polskiego w Kinie Muz oraz wizytę w księgarni artystycznej. Odwiedzający mogą odpocząć w kawiarni Café Lorentz na zielonym Dziedzińcu Lorentza lub w restauracji aleje3.
Źródło: Agencja Kultura