logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Agfa na piątkę”: kolejna maszyna inkjetowa z serii Jeti w firmie Simplicity

  PR 21.03.2022, przeczytano 1096 razy
ilustracjastrzałka
Przy nowym ploterze Jeti Tauro H2500 LED stoją od lewej Adriana Piotrowska - kierująca działem druku cyfrowego Agfa w Polsce, Robert Radecki - prezes zarządu i Piotr Żurek - kierownik produkcji (obaj SimpliCity)

Pięć lat współpracy, pięć dostarczonych maszyn – tak z w skrócie można ująć bliskie relacje biznesowe firm SimpliCity i Agfa. Od 2017 roku belgijski producent dostarczył tu dwa plotery z serii Anapurna i trzy z rodziny Jeti. Najnowszy nabytek firmy SimpliCity to Jeti Tauro H2500 LED. Maszyna, jak zapewnia Robert Radecki – prezes przedsiębiorstwa, znacząco zwiększyła możliwości firmy w obszarze zadrukowywania mediów sztywnych oraz giętkich. Jej dostawa to konsekwencja udanej współpracy obu firm, zarówno w obszarze handlowym jak i serwisowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_agfa-na-piatke_%3A-kolejna-maszyna-inkjetowa-z-serii-jeti-w-firmie-simplicity,395175,artykul.html

- Agfa stała się naszym strategicznym dostawcą urządzeń bazujących na technice inkjet UV – mówi Robert Radecki. – SimpliCity istnieje od niemal 20 lat, więc mieliśmy do czynienia z wieloma producentami i dystrybutorami. Na ich tle Agfa wyróżnia się w sposób zdecydowany, nie tylko z uwagi na wysoką jakość sprzętu, ale też profesjonalne podejście w kwestiach zarówno handlowych, jak i serwisowych. Te ostatnie są bardzo ważne dla każdej firmy produkcyjnej, gdyż utrzymanie maszyn w pracy to podstawa. Agfa od początku naszej współpracy spisuje się w tym obszarze bez zarzutu. Także urządzenia, jakie wykorzystujemy, to najwyższa światowa półka. W kwestii opieki posprzedażowej ze strony osób odpowiedzialnych za nasz region również możemy wypowiadać się w samych superlatywach.

Agfa po raz piąty

Dostarczony pod koniec ubiegłego roku ploter Jeti Tauro H2500 LED to piąte już rozwiązanie marki Agfa, jakie trafiło do SimpliCity. Współpraca obu firm zaczęła się w 2017 roku, wraz z zakupem hybrydowej maszyny Anapurna H3200i LED (wówczas pierwszej w Polsce). W roku 2018 dołączył do niej ploter Jeti Titan. Rok 2019 przyniósł firmie wdrożenie dwóch maszyn marki Agfa – rolowej Anapurna RTR 3200i LED oraz – kilka miesięcy później – hybrydowej Jeti Tauro H2500. Najnowszy nabytek SimpliCity – ploter Jeti Tauro H2500 LED – pojawił się w miejsce urządzęń Anapurna H3200i LED i Jeti Titan.

- Jak zatem widać, sukcesywnie zarówno rozbudowujemy, jak i modernizujemy nasz park sprzętowy, stawiając na rozwiązania jeszcze bardziej rozwinięte technologicznie, oferujące wyższą jakość i prędkość – mówi Robert Radecki. – Nasi strategiczni odbiorcy to klienci sieciowi z branż paliwowej i spożywczej, a realizowane dla nich kompleksowej kampanie uwzględniają głównie elementy identyfikacji wizualnej instalowane wewnątrz pomieszczeń. Z tego względu musi cechować je najwyższy poziom jakościowy i wysoka trwałość. Rozwiązania marki Agfa nam to gwarantują.

Jeti Tauro H2500i LED zadrukowuje podłoża giętkie o szerokości do 2,54 m; przy podłożach sztywnych maksymalny format wynosi 4 x 2,54 m, a grubość – 5 cm.

W konfiguracji dostarczonej do SimpliCity urządzenie drukuje w sześciu kolorach (CMYKLcLm) z dodatkową bielą, z prędkością do 275 m2/h i rozdzielczością do 1016 x 1200 dpi w trybie „high definition”. Jeti Tauro H2500i LED jest wyposażony w piezoelektryczne głowice drukujące Ricoh, umożliwiające nanoszenie nawet 4-punktowego tekstu.

Dynamiczny rozwój

Robert Radecki dodaje, że inwestycje w kolejne rozwiązania, m.in. w inkjetowe plotery drukujące, to efekt zwiększonego zapotrzebowania ze strony klientów na różne rozwiązania typu POP i POS.

- Ten wzrost popytu wynika w dużej mierze ze specyfiki branż, w których działają nasi główni partnerzy biznesowi – mówi Robert Radecki. – Jednym z nich jest znana sieć sprzedaży detalicznej, na której produkty – w tym artykuły spożywcze – zapotrzebowanie nie spadło w ostatnich, trudnych dla całego świata latach, ale wręcz wzrosło – należące do niej sklepy systematycznie prowadzą bowiem akcje promocyjne, wprowadzają też coraz więcej elementów identyfikacji wizualnej. Także sieci paliwowe coraz częściej prowadzą kampanie marketingowe. To wszystko spowodowało, że w roku ubiegłym – odnosząc się do lat sprzed pandemii – odnotowaliśmy wzrost obrotów o ok. 30%. Pierwsze miesiące tego roku wskazują na dalsze wzrosty, póki co rzędu 15%. To wszystko stymuluje rzecz jasna nasz rozwój i wymusza inwestycje. Na obecnej przestrzeni zaczyna nam już brakować miejsca, więc jeszcze w tym roku rozpoczynamy projekt związany z przeprowadzką do nowej siedziby. Plany z tym związane mamy od dawna, ale minione dwa lata spowodowały, że musieliśmy je odłożyć w czasie.

Szersze spektrum zastosowań, proekologiczne podejście

Rozwiązania dostarczane na przestrzeni ostatnich kilku lat do SimpliCity przez firmę Agfa umożliwiają realizację bardzo różnorodnych prac, z wykorzystaniem licznych podłoży sztywnych i giętkich.

- M.in. z tego względu klient decydował się na maszyny hybrydowe, które obsługują zarówno materiały płaskie do grubości 5 cm, jak też podawane z roli. Większość z nich bazuje na energooszczędnej technologii UV LED, będącej obecnie już standardem w naszym sprzęcie, co pozwala na zastosowanie cienkich podłoży wrażliwych na wysokie temperatury (rzędu 0,2-0,3 mm) i rozszerza spektrum realizowanych aplikacji. Co istotne, wykorzystują one proekologiczne atramenty, posiadające certyfikat GREENGUARD Gold – mówi Adriana Piotrowska, kierująca działem druku cyfrowego firmy Agfa w Polsce.

- Na aspekt zrównoważonego rozwoju i przyjazności dla środowiska oraz częściej zwracają uwagę nasi klienci, np. z branży meblarskiej czy wyposażenia wnętrz – przyznaje Robert Radecki. – Jest to jeden z czynników, jakie coraz częściej bierzemy pod uwagę przy inwestycjach w nowy sprzęt – kwestia materiałów eksploatacyjnych jest tu bowiem bardzo istotna. Z uwagi na zwiększony wolumen produkcji dla branży spożywczej i nasze plany związane z szerszym wejściem w rynek opakowań wykonanych z kartonu i tektury, wdrażamy w naszej firmie certyfikat FSC.

Odpowiednie zaplecze sprzętowe i materiałowe

Bogate wyposażenie sprzętowe, m.in. w trzy maszyny inkjetowe Agfa, oraz utrzymywane, wysokie stany magazynowe, sprawiły, że również w okresie zachwianego łańcucha dostaw firma SimpliCity była w stanie realizować wszystkie zamówienia na czas.

- Staramy się, by nasza baza surowcowa wystarczała na zrealizowanie zamówień w nadchodzącym półroczu – mówi Robert Radecki. – Wydaje się, że m.in. tym elementem zdobyliśmy zaufanie klientów, jacy do nas trafili w okresie ostatnich 2-3 lat. Ciągłość dostaw i dotrzymywanie terminów nie były bowiem i wciąż nie są oczywiste w skali całego rynku. Nam się to udaje, a rozbudowa parku sprzętowego powoduje, że możemy nie tylko sprawniej obsłużyć obecnych klientów, ale też dynamicznie poszukiwać nowych.

- W naszej ocenie SimpliCity jest obecnie w ścisłej czołówce wielkopolskich firm produkcyjnych, bazujących na wielkoformatowym druku inkjetowym. Cieszymy się, że dostarczając tu juz piątą maszynę, mamy swój udział w jej rozwoju i sukcesach rynkowych. Mamy nadzieję, że najnowsza inwestycja w ploter Jeti Tauro H2500LED będzie w równym stopniu wspierać firmę SimpliCity, zarówno w Polsce jak i poza jej granicami – podsumowuje Adriana Piotrowska.

Źródło: Agfa NV

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764