logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer Marketingu sprzedaje” [INFOGRAFIKA]

  PR 06.07.2022, przeczytano 1248 razy
ilustracjastrzałka

Blisko 40% polskich internautów sugeruje się opinią Influencerów, wybierając produkty i usługi. Celebryci pod względem wpływu na konsumentów dorównują influencom tylko w jednej kategorii produktowej – dobra luksusowe. Moda i Uroda to kategorie produktowe, gdzie wpływ Influencerów jest największy - 55% wskazań. 63% polskich internautów uważa, że Influencerzy powinni oznaczać promowane produkty jako reklama. Takie dane znajdziemy w raporcie Agencji Hash.Fm by Streetcom pt.: „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer marketingu sprzedaje”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_alchemia-zaufania%2C-czyli-jaki-rodzaj-influencer-marketingu-sprzedaje_-infografika,396502,artykul.html

Influencer marketing

Influencer marketing ze względu na swoją wyjątkową skuteczność od lat zyskuje na popularności. Dzisiaj już nikt nie zastanawia się nad tym, czy, ale jak współpracować z influencerami. Wydatki na IM rosną z roku na rok i wg prognoz z raportu Benchmark Influencer Marketing Hub w 2022 roku wzrosną o kolejne 19%. Agencja HASH.FM by Streetcom postanowiła sprawdzić, co decyduje w Polsce o tym, że Influencer Marketing to także jedno z najbardziej skutecznych narzędzi w marketing mix.

Rola influencerów w procesie decyzyjnym konsumentów jest znacząca

Blisko 40% polskich internautów sugeruje się opinią influencerów, wybierając produkty i usługi. Influencerzy są WAŻNIEJSI w procesie decyzyjnym niż celebryci i dalsi znajomi. Wyżej od opinii Influencerów są rekomendacje rodziny i bliskich znajomych (77%).

Główne kategorie produktowe, gdzie wpływ influencerów na decyzje zakupowe jest największy, związane są z modą (odzież, akcesoria, dodatki, obuwie), która uzyskała – blisko 1/3 wskazań i urodą (kosmetyki, perfumy) – blisko 1/3 wskazań.

Z kolei, aż 40% polskich internautów, w trakcie pandemii, wyrobiło sobie nowe nawyki ,obserwując treści influencera w mediach. Najczęściej dotyczyły one gotowania (3/4 wskazań) i treningów sportowych (ponad 50% wskazań).

Branże, w których polscy internauci najbardziej inspirują się działaniami influencerów to podróże, technologia, sport i treści związane z branżą, w której pracują.

Celebryci dorównują influencerom tylko w jednej kategorii produktowej: DOBRA LUKSUSOWE. Na pytanie, czyje rekomendacje bierzesz pod uwagę, kupując wybrane produkty – dla dóbr luksusowych: uzyskano 22% wskazań dla Influencerów i 20% dla celebrytów.

Szczególną rolę w grupie influencerów zajmują influencerzy, którzy postrzegani są przez konsumentów jako specjaliści w danej dziedzinie (np. dietetycy, trenerzy, lekarze, prawnicy, inżynierowie).

Jak wynika z badania „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer Marketingu sprzedaje” zrealizowanego przez agencję Hash.FM by Streetcom treści pochodzące od tego typu influencera dla konsumentów są bardziej wiarygodne i silniej wpływają na ich decyzje zakupowe. Największa przewaga specjalistów względem zwykłych influencerów jest widoczna w branżach: suplementy (18% vs. 36% wskazań) i elektronika (19% vs. 35%).

Oznaczanie postów influencerów jako reklama to praktyka, która wpływa na postrzeganie całej branży Influencer marketingu jako grającej „fair play”.

63% polskich internautów uważa, że powinni oznaczać promowane produkty jako reklama. Dla pozostałych blisko 40% nie ma to znaczenia. Jednocześnie, badani pytani o to, co wpływa na zaufanie do danego influencera, rzadko podają oznaczanie postów jako istotny czynnik (10% wskazań). Można wnioskować, że oznaczanie postów wpisuje się na tym etapie w zasady uczciwej sprzedaży i deklaratywnie tego oczekują konsumenci, ale w praktyce nie przywiązują do tego jeszcze aż takiej wagi.

Jak się okazuje, influencerzy świetnie sprawdzają się przy wprowadzaniu nowych produktów, „zasiewają ziarno”, co w perspektywie długofalowej przekłada się na sprzedaż

Aż 62% zaczyna interesować się produktem, który promuje ich ulubiony Influencer, 38% profilem promowanej marki, a 13% badanych kupuje od razu produkt -czytamy w raporcie „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer sprzedaje”. Z tego powodu Influencer Marketing jest idealnym narzędziem do wprowadzania nowych produktów na rynek, bo Influencerzy wkraczając do konsumentów na początku ich ścieżki zakupowej – zwiększają zainteresowanie produktem i marką, co z czasem przekłada się na sprzedaż.

Spójny obraz influencera w tym, kim jest, co mówi i co promuje, jest kluczowy dla zbudowania zaufania do samego influencera, a tym samym do marki, którą promuje.

Jak wynika z badania „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer Marketingu sprzedaje” na zaufanie konsumentów do influencera wpływa prawie w równym stopniu: dopracowanie publikowanych przez niego treści pod kątem merytorycznym (46% wskazań), specjalizacja w dziedzinie, o której mówi (46%), długofalowa współpraca z markami (43%), aktywność w temacie, o którym mówi (41%) i niepromowanie wszystkiego, za co mu zapłacą (43%). Dobrze, by marketerzy i Agencje pod tym kątem wybierali Influencerów do projektów.

Małe znaczenie w budowaniu zaufania ma za to, jak deklarują badani: lokalność (4%), oznaczanie publikowanych treści jako reklama (10%), podobieństwo do obserwujących (12%), popularność wśród znajomych (15%).

- Co decyduje o tym, że klienci ufają influencerom? Kto jest najlepszym wyborem do realizacji kampanii w branży FMCG i e-commerce, a kto w branży dóbr luksusowych? Jaki jest wpływ influencerów na procesy decyzyjne konsumentów? W jakich kategoriach produktowych opłaca się najbardziej inwestować w influencer marketing? To wszystko pytania, jakie klienci zadają sobie każdego dnia, realizując kampanie influencer marketingowe. Zależało nam na tym, by znaleźć odpowiedzi i jeszcze precyzyjniej realizować kampanie. Agencja Hash.Fm by Streetcom od lat prężnie działa na rzecz rozwoju branży IM w Polsce, jest aktywnym członkiem grupy roboczej influencer marketing w ramach IAB. Ostatnio także braliśmy udział w pracach inicjujących xwdrożenie zmian na rynku w obszarze oznaczanie współprac z ramienia IAB i UOKIK - mówi Matylda Szymalska, CEO agencji Streetcom.

Źródło: Streetcom

www.streetcom.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer marketingu sprzedaje”, zostało zrealizowane w IV. 2022 roku na ogólnopolskiej próbie ponad 5000 Polskich internautów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764