"Bank zielonych zmian" - projekt zrealizowany dla BNP Paribas Bank przez Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland i Feeders Agency rywalizuje w kategorii Cross Media Integration o tegoroczną statuetkę konkursu MIXX Awards.
W kwietniu 2019 roku Bank BNP Paribas zainaugurował program "Bank zielonych zmian", który agreguje wszystkie dotychczasowe działania organizacji na rzecz wspierania działań proklimatycznych. Program składa się z wewnętrznej kampanii edukacyjnej kierowanej do pracowników wszystkich obszarów banku, realnych zmian w funkcjonowaniu organizacji (tzw. eko-usprawnień) oraz rozwoju oferty proekologicznych produktów i usług.
W ramach kampanii "Zmiany klimatu kosztują" Bank BNP Paribas zwrócił uwagę na skutki zmian klimatycznych i pokazał, że ceny produktów spożywczych są z nimi bezpośrednio powiązane. Na stronie Zieleniak 2040 Bank BNP Paribas tłumaczy też, z czego wynikają tak wysokie ceny, które być może za kilkadziesiąt lat staną się rzeczywistością.
MIXX Awards 2020
O złote, srebrne i brązowe statuetki zawalczą w sumie 43 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. W tym roku do konkursu wpłynęło ponad 110 zgłoszeń.
MIXX Awards kierowany jest zarówno do agencji, domów mediowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.
Relacja z konsumentami to zobowiązanie zarówno na dobre, jak i złe czasy, a w tak trudnym dla wszystkich momencie chcemy szczególnie docenić firmy, które wciąż mają wiele do powiedzenia i zaoferowania. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia do udziału w czternastej edycji MIXX Awards – konkursu, w którym co roku promujemy najlepsze dokonania na polu kreatywności i efektywności w kampaniach cyfrowych. - Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu
Jury MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców, oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI. W tym roku obradom przewodniczył Filip Beźnicki, digital strategy director w Havas Media Group.
Tegoroczne obrady jury MIXX Awards były naprawdę wyjątkowe. Po raz pierwszy obradowaliśmy zdalnie: z pracy, z domu, z działki, czasami z samochodu jadąc na wakacje, ale przez kilka godzin byliśmy razem, żeby przedyskutować najlepsze digitalowe kampanie upływającego roku. Także oprócz wartości merytorycznej, spotkania najlepszych ekspertów z branży, po prostu dobrze było wszystkich zobaczyć i usłyszeć, że mają się dobrze! Mimo pewnych ograniczeń, jakie niesie za sobą dyskusja online, całość obrad przebiegła naprawdę sprawnie; nie zawsze się zgadzaliśmy, ale zawsze byliśmy otwarci do wysłuchania argumentów drugiej strony. I muszę powiedzieć, że nawet kilka razy udało się, w czasie dyskusji, kogoś przekonać do swoich racji, co w przyrodzie występuje naprawdę rzadko. Wiele organizacji ma teraz pewne ograniczenia jeśli chodzi o zgłaszanie kampanii do konkursów, ale w tym roku poziom był nadal wysoki i myślę, że udało się nagrodzić kilka naprawdę wyjątkowych kampanii. Po raz kolejny udowodniliśmy sobie, że zarówno jeśli chodzi o użycie danych, czy pomysły kreatywne, możemy spokojnie konkurować o najwyższe laury również w międzynarodowych konkursach. Pozostaje mi tylko zaprosić na galę, z uwagą potem zapoznać się ze zwycięskimi case'ami i już powoli myśleć, żeby robić kampanie, które będziemy mogli zgłaszać za rok. - Filip Beźnicki, digital strategy director w Havas Media Group i przewodniczący jury konkursu
Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku. Dodatkowo, kapituła konkursu rozważa przyznanie nagród w kategoriach: Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.
Autorów najlepszych digitalowych kampanii reklamowych poznamy 6 października 2020 roku.
Źródło: VMLY&R Poland