logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Boskie” wydruki na ploterach Mutoh

  PR 05.06.2019, przeczytano 364 razy
ilustracjastrzałka

Już w najbliższy poniedziałek, technologie druku cyfrowego znajdą swoje zastosowanie na… targach Sacroexpo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_boskie_-wydruki-na-ploterach-mutoh,382771,artykul.html

W dniach od 10 do 12 czerwca, w Kielcach będzie miała miejsce XX Międzynarodowa Wystawa Budownictwa i Wyposażenia Kościołów, Sztuki Sakralnej i Dewocjonaliów SACROEXPO. Jak to się ma do współczesnych technologii druku cyfrowego, można będzie się przekonać na stanowisku firmy Atrium Centrum Ploterowe.

- Nasze urządzenia znajdują nie tylko zastosowanie w typowej poligrafii czy reklamie. Chcemy pokazać, że technologie cyfrowego nadruku sprawdzają się w różnych gałęziach przemysłu i różnych niszach. Jednym z nich jest branża sakralna, co zademonstrujemy na targach Sacroexpo w Kielcach. - mówi Paweł Stania z działy marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Na stoisku Atrium, goście targowi będą mogli zapoznać się z urządzeniami pracującymi w różnych technologiach.

Druk bezpośredni na dewocjonaliach

- Na naszym stoisku można będzie zapoznać się z urządzeniami do druku bezpośredniego na dewocjonaliach. Tak zwane drukarki „gadżetowe”, np. prezentowany model Mutoh ValueJet 626UF jest w stanie zadrukować drewno, szkło, kamień, papier… a nawet świecę!

Technologia LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem.

- Na targach zaprezentujemy drukarkę LED-UV japońskiej marki MUTOH. Mutoh ValueJet 626UF umożliwi zadruk bezpośredni przedmiotów o rozmiarze do 594 x 483 mm i 15 cm grubości. Mutoh ValueJet 626UF trafia do firm reprezentujących różne branże. Są to agencje reklamowe znakujące gadżety (pendrive, długopisy, breloki),  przedsiębiorstwa które znalazły swoją niszę (np. oficjalny partner znakujący klocki LEGO, czy producent akcesoriów dla gitarzystów),  producenci trofeów sportowych (zadruk szklanych medali czy statuetek). Widzimy więc ogromny potencjał i możliwości także w branży artykułów religijnych.

Mutoh ValueJet 626UF gwarantuje zadruk w jakości fotograficznej korzystając z 4 kolorów CMYK.

Dodatkowy kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich „nie białych” i przezroczystych powierzchniach np. przy druku grafiki na szkle lub plexi drukowanej od spodu.

Szóstym „kolorem” na pokładzie jest lakier. Oprócz możliwości uszlachetniania wydruków na całej powierzchni lub separacji wybiórczej, umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna, szronu czy wypukłego witraża.

Urządzenie jest w pełni ekologiczne, charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu. Dzięki zastosowanym energooszczędnym i długowiecznym lampom LED, urządzenie jest także ekonomiczne.

Druk na drewnie, tworzywach czy srebrnym płótnie…

- W tej samej technologii co wspomniana drukarka serii UF będzie na targach drukować szerokoformatowy Mutoh ValueJet 1626UH. Jego atutem jest szerokość zadruku do 1.62 metra, zarówno na materiałach sztywnych (do 15 mm grubości) jak i na materiałach rolowych, takich jak płótno canvas… nawet w kolorze srebrnym!

Mutoh ValueJet 1626UH posiada jedną szybką, stałą głowicę piezoelektryczną. Również jest to drukarka 6-kolorowe, w której oprócz kolorów CMYK, jest także kolor biały oraz lakier.

To dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruk kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkło, plexi). Oczywiście, można drukować także samym kolorem białym np. na ciemnym drewnie.

Cechą atramentów LED-UV stosowanych w tym ploterze jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Zastosowane w ValueJet 1626UH lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem jest światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę, np. cienkie folie.

Druk obrazów

- Podczas targów pokażemy także „klasyczne”, wielkoformatowe drukarki inkjetowe. Dla branży sakralnej znajdą równie szerokie zastosowanie. Druk obrazów na płótnach, plakaty, naklejki, murale, freski, witraże. Wszystko to w jakości fotograficznej, certyfikowanymi atramentami MUTOH UMS do zastosowań wewnątrz pomieszczeń.

Plotery Mutoh ValueJet serii X to następcy drukarek eko- i mild- solwentowych z uwagi na nowoczesny atrament żywiczny UMS, certyfikowany do zastosowań wewnętrznych przez europejski Eurofins . To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje właśnie na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!).

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37, 1.62 a nawet 2.60 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do ponad 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.     

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

- Dla zainteresowanych nieco węższym formatem, zaprezentujemy także kompaktową drukarkę Mutoh ValueJet 628 o szerokości 62 cm – idealną więc do druku obrazów na płótnach, plakatów, naklejek, transparenetów, itd.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Usługa Not Recommend odzyskała juz ponad 3,9 miliona złotych
Not Recommend to jedyne tego typu narzędzie dedykowane branży reklamowej, którego zadaniem jest promowanie firm wiarygodnych finansowo. Dzięki niej udało się już odzyskać ponad 3,9 miliona złotych.
Marka Freeyu ogłasza współpracę z Marcinem Gortatem
W ramach współpracy marka FreeYu została jednym z głównym partnerów fundacji Marcina Gortata Mierz Wysoko, której celem jest wspieranie młodych ludzi w realizacji własnych marzeń sportowych. Pierwsze aktywacje w których marka będzie aktywnie brać udział to wydarzenia sportowe dla dzieci, Marcin Gortat Camp, które odbędą się w czerwcu w...
„One Day. One World. One Trail” - Merrell prezentuje jednoczącą moc natury
17 państw, 23 zapierające dech w piersiach szlaki turystyczne i kilkudziesięciu fotografów z całego świata, którzy jednego dnia uchwycili w swoich obiektywach najpiękniejsze miejsca na Ziemi. 27 kwietnia marka Merrell zrealizowała zdjęcia do globalnego projektu „One Day. One World. One Trail” (Jeden dzień. Jeden świat. Jeden szlak). Efekty tej niesamowitej...
Urzeczywistnia się idea cyfrowych billboardów komunikujących się z przechodniem
Reklamy cyfrowe zbiorą dane o przechodniach z ich smartfonów oraz na podstawie analizy wizualnej umożliwią reklamodawcom precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Reklama coraz chętniej korzysta z rozwiązań takich jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, a także z technologii blockchain, dzięki której może przejść rewolucję. W...
Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo istotnymi elementami każdego {przedsięwzięcia|biznesu. W końcu bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764