logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: „Boże Narodzenie 2018 z perspektywy Polaków"

  PR 07.12.2018, przeczytano 1812 razy
ilustracjastrzałka

Aż 67% świątecznego budżetu przeznaczamy na prezenty dla bliskich. Według 39% Polaków największą świąteczną wpadką jest podarowanie nieodpowiedniego upominku. Niestety, jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, aż 85% z nas pada ofiarą nietrafionych prezentów. Co trzeciemu Polakowi komercjalizacja świąt psuje ich atmosferę, a 27% wskazuje na ciągły pośpiech i brak czasu na spokojnie przygotowanie się do Bożego Narodzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_boze-narodzenie-2018-z-perspektywy-polakow_,380448,artykul.html

Spośród 1683 respondentów badania „Święta Bożego Narodzenia 2018 z perspektywy Polaków”, aż 65% przyznaje, że święta to stres, gdyż zamiast wypoczywać, całą energię tracimy na przygotowania i gonitwę za prezentami. Atmosferę świąt najbardziej psuje przede wszystkim skupienie się na ich materialnym wymiarze – 31% odpowiedzi, ciągły pośpiech i brak czasu na ich celebrowanie – 27% wskazań, niezadowolenie bliskich z podarowanych im upominków – 25% odpowiedzi oraz złe relacje w rodzinie – 17% odpowiedzi.

Zmienia się nasze postrzeganie świąt

Większość zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków uważa, że święta Bożego Narodzenia zmieniły swój charakter – dlaczego? Według 29% respondentów - nawet niewierzący ubierają choinkę, według 24% żyjemy w specyficznych czasach, gdy święta tracą swój religijny charakter. Dla 19% respondentów wynika to głównie ze skupienia się na materialnych aspektach, a 5% skarży się, że dziś nawet w marketach gra się kolędy.Według 24% respondentów, grudniowe święta nie zmieniły swojego charakteru i wciąż są obchodzone tradycyjnie. Jak pokazały wyniki badania serwisu, „magia świąt” to w dzisiejszych czasach przede wszystkim chęć poczucia się wyjątkowo w okresie Bożego Narodzenia. Oprócz celebrowania świąt, to również okres, kiedy co trzeci Polak znajduje czas, aby wyjść na spacer, 29% nadrabia zaległości oglądając filmy czy czytając, 21% spotyka się z przyjaciółmi i znajomymi. Dla 11% Polaków to również okres, kiedy poza spotkaniami w rodzinnym gronie, nadrabia się zaległości z pracy.

Obdarowywanie się upominkami to wciąż bardzo ważny zwyczaj

Jak wynika z badania „Święta Bożego Narodzenia 2018 z perspektywy Polaków” większość nas podarowuje swoim bliskim świąteczne upominki.  Dla 47% jest to miły gest okazania uczuć, a dla 37% część świątecznej tradycji. Zmieniają się jednak preferencje dotyczące prezentów, zarówno wśród obdarowujących, jak i obdarowanych. Większość zapytanych Polaków uważa, że z roku na rok kupujemy coraz mniej tradycyjnych upominków. Dlaczego się tak dzieje? Według 26% - zastępujemy standardowe prezenty bonami i voucherami, nie skazując się na gust ofiarodawcy. Dla 19% tradycyjne upominki są nudne i przewidywalne, 17% chce podarować bliskim prezent w formie przeżycia – na przykład lekcje tańca, masaż czy nawet skok ze spadochronem.

- Już od kilku lat, coraz więcej osób decyduje się na upominki niematerialne, które pozwolą bliskiej osobie spełnić marzenia, miło spędzić czas wolny lub realizować pasje. Karty podarunkowe i vouchery stały się bardzo popularną i atrakcyjną formą prezentów. Dodatkową zaletą jest możliwość ich kupna na ostatni moment, jak i realizacji w dowolnym czasie.– komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Według badania serwisu, 48% spośród 1683 zapytanych Polaków deklaruje, że preferuje niespodzianki świąteczne, więc prezenty w formie przeżyć wpisują się w ich oczekiwania. Z kolei 29% woli prezenty materialne, a 23% zdecydowanie upominki w formie voucherów, które można samodzielnie zrealizować.

Prezenty zdominowały świąteczny budżet Polaków

Jednym z kluczowych elementów świąt, co odzwierciedla przedświąteczna „gorączka zakupowa” jest obdarowywanie się upominkami. Tradycja zakupu prezentów praktycznie przejęła świąteczne finanse, na dobre wpisując się w społeczne obyczaje. Aż 67% spośród 1683 respondentów największy budżet świąteczny przeznacza na prezenty dla bliskich, 21% na jedzenie, 12% na świąteczny wystrój domu.

Na zakup prezentu dla bliskiej osoby 27% respondentów przeznacza do 100 zł, 35% od 100 do 200 zł, a 19% do 300 zł. Dla 12% z nas akceptowalnym wydatkiem jest kwota powyżej 300 zł. Tylko 7% respondentów może przeznaczyć na zakup prezentu dla bliskiej osoby powyżej 500 zł.

Co trzeci Polak, jak wynika z badania sfinansuje grudniowe święta w tym roku z oszczędności, 45% z bieżących dochodów. Niestety 22% z nas musi się zadłużyć na świąteczne wydatki, korzystając z karty kredytowej – 10%, pożyczki, kredytu gotówkowego – 7% lub prosząc o pomoc finansową rodzinę i przyjaciół – 5%.

Wspólny posiłek przy wigilijnym stole, ubieranie choinki i obdarowywanie się upominkami to dla Polaków obecnie najważniejsze świąteczne zwyczaje. Z jednej strony narzekamy na komercjalizację świąt, jak potwierdza w badaniu co trzeci z nas, a z drugiej strony największy budżet świąteczny przeznaczamy na prezenty.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.com

Dodatkowe informacje:

* Badanie „Boże Narodzenie 2018 z perspektywy Polaków" w formie ankiety online przeprowadził serwis Prezentmarzeń w dniach 15-29 listopada br. na reprezentatywnej grupie 1683 respondentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764